Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Johan on asuntomarkkinat! Osa 46

Vuokranhakijan taustat kannattaa selvittää aina.
Johan on asuntomarkkinat! Osa 46

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 58 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Altis hirmulisko 8.10.2024 1:48
      Tulos: -102 (132 ääntä)
      Pakko kommentoida kun vauva niin säälittävänä pyytää. Olisiko viimeisen kannattanut vaihtaa sukunimeä ennen julkista vuokrausyritystään... Tai vaikka ihan hissukseen vaan täyttää jonkun firman sivuilla asuntohakemus.

      Lainaa

    2. Tulos: +418 (422 ääntä)
      Kukaan ei ole "todella vuokraamassa asuntoa" ennen kuin tietää missä se sijaitsee. Kiinnostaisi ihan todella tietää, mitä tällaisten ihmisten päässä liikkuu, miten he näkevät ja kokevat maailman ja kuinka pärjäävät siinä.

      Lainaa

    3. Tulos: -293 (315 ääntä)
      Irvikisu: Kukaan ei ole "todella vuokraamassa asuntoa" ennen kuin tietää missä se sijaitsee. Kiinnostaisi ihan todella tietää, mitä tällaisten ihmisten päässä liikkuu, miten he näkevät ja kokevat maailman ja kuinka pärjäävät siinä.
      En oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Hän haluaa, että näyttöön tulijat soittavat hänelle ensin. Hän olettaa, että sellainen viitsii soittaa, joka tosissaan etsii asuntoa. Ehkä hän toivoo vähentävänsä pelkästä uteliaisuudesta katselijoiden määrää, tai ehkä hän vain ei halua ilmoittaa rajaamattomalle ihmisjoukolle, missä asuu.
      Toki Kymenlaakso on epäkäytännöllisen laaja alue. Kunta tai kaupunginosa olisi parempi.

      Lainaa

    4. Liittoutumaton pussieläin 8.10.2024 4:45
      Tulos: +161 (167 ääntä)
      On vahva tunne että Sirkka ei saa vuokralaista

      Lainaa

    5. Sitkas tomaatti 8.10.2024 5:11
      Tulos: +186 (188 ääntä)
      Kyöpeli: En oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Hän haluaa, että näyttöön tulijat soittavat hänelle ensin. Hän olettaa, että sellainen viitsii soittaa, joka tosissaan etsii asuntoa. Ehkä hän toivoo vähentävänsä pelkästä uteliaisuudesta katselijoiden määrää, tai ehkä hän vain ei halua ilmoittaa rajaamattomalle [...]
      Fiksuin laittaa suoraan tarkka osoite. Kolmiota vuokrataan usein perheille, jolloin koulureitit kiinnostavat ihan kadun tarkkuudella. Kuvitteleekohan Sirkka että saa vuokralaisen houkuteltua keskelle metsää, kun pääsee puhelimessa kauppaamaan.

      Lainaa

    6. Räjähdysaltis hiiri 8.10.2024 6:37
      Tulos: +204 (206 ääntä)
      Kyöpeli: En oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Hän haluaa, että näyttöön tulijat soittavat hänelle ensin. Hän olettaa, että sellainen viitsii soittaa, joka tosissaan etsii asuntoa. Ehkä hän toivoo vähentävänsä pelkästä uteliaisuudesta katselijoiden määrää, tai ehkä hän vain ei halua ilmoittaa rajaamattomalle [...]
      Ja sitten joutuu vastaamaan ainakin teoreettisesti kymmeniin turhiin puheluihin, kun ihmiset tiedustelee kämpän sijaintia? Tosin tuskin kovin moni oikeasti vaivautuu.

      Lainaa

    7. Altis kantojuhta 8.10.2024 7:30
      Tulos: +117 (117 ääntä)
      Suuttuisiko vuokraaja, jos ensimmäinen soittaja ilmoittaisi sen sijainnin kommentissa?

      Lainaa

    8. Uuvahtanut Salaatti 8.10.2024 7:36
      Tulos: +147 (149 ääntä)
      Sirkka tuo takutuman Tinder aikoihin, kun kiinnostavimmat tyypit olivat liikkeellä ilman kuvaa ja profiilitekstissä oli vain teksti "ota selvää ;) "

      Lainaa

    9. Ympäripyöreä robotti 8.10.2024 7:51
      Tulos: +132 (134 ääntä)
      Kyöpeli: En oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Hän haluaa, että näyttöön tulijat soittavat hänelle ensin. Hän olettaa, että sellainen viitsii soittaa, joka tosissaan etsii asuntoa. Ehkä hän toivoo vähentävänsä pelkästä uteliaisuudesta katselijoiden määrää, tai ehkä hän vain ei halua ilmoittaa rajaamattomalle [...]
      Ja meinasit, että näyttöön on ylipäätään tulijoita jos ei viitsitä oleellisimpia perustietoja edes kertoa? Itse ainakin skippaan välittömästi kaikki myynti-ilmoitukset, joissa ei kerrota niitä tietoja joiden perusteella voisin päätellä olevani kiinnostunut juuri hänen myymästään tuotteesta. En todellakaan ala soittelemaan ties kelle ja ruinaamaan tietoja. Jos on perustiedot tiedossa ja muuten vielä kaipaa lisätietoja, niin sitten tietysti eri asia, mutta jos joka ikisen ilmoituksen perään pitää ruveta soittelemaan, että onko edes nämä (esim. mitat tai asunnon kohdalla sijainti) kohdallaan ennen kuin pääsee tarkemmin pohtimaan niitä muita lisätiedon tarpeita niin ei kiitos.

      Lainaa

    10. Jaettu hämähäkki 8.10.2024 8:18
      Tulos: +106 (106 ääntä)
      Myyn tuotetta. Kerron kaikki tärkeimmät speksit. Paitsi yhden tärkeimmistä jätän kertomatta. Tarkoituksellisesti. Makes sense!

      Lainaa

    11. Tulos: -86 (92 ääntä)
      Uuvahtanut Salaatti: Sirkka tuo takutuman Tinder aikoihin, kun kiinnostavimmat tyypit olivat liikkeellä ilman kuvaa ja profiilitekstissä oli vain teksti "ota selvää 😉 "

      Sanoit sen itse, kiinnostavimmat! Mysteeri lisää mielenkiintoa. Uskon että Sirkka sai paljon yhteydenottoja, "mistä on kyse"… ihminen on utelias.

      Lainaa

    12. Tulos: +128 (132 ääntä)
      Kirjoittaakohan Sirkka myös työpaikkailmoituksia? Niin paljon on nimittäin työvoimatoimiston sivuilla avoimia työpaikkoja, joissa palkka-sarakkeeseen on kirjoitettu ”sopimuksen mukaan” tai ”tuntipalkka” 🙄 Yhdessä oli kirjoitettu ”palkkaus: säännöllisesti” 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

      Lainaa

    13. Tulos: -98 (102 ääntä)
      Miettikää miten tuo homma ois menny jos Sirkka ois laittanu vaikka että kämppä on esim Lehtomäessä. Palsta ois täyttyny kommenteista jossa ois haukuttu koko seutu ja kommentoijista kukaan ei ois missään tapauksessa halunnut vuokrata kämppää sieltä. Mää ymmärrän oikein hyvin että kämpän sijainnin kertoo vasta puhelimessa sellaselle joka vaikuttaa olevan edes vähän järjissään.

      Lainaa

    14. Kukkahattuneiti 8.10.2024 10:16
      Tulos: +108 (110 ääntä)
      Kymenlaakso,kokonaispinta-ala: 6 768,51 km², asunto voi siis sijaita jossain Vaalimaan ja Heinoolan välissä, Kotka etelässä ja melkein Loviisakin mukana lounasnurkassa. Sijainti on niin oleellinen asia asuntoa vuokratessa että ei, en lähde soittamaan perään. En soittele myöskään kuvattomien perään, en sellaisten missä ei lue vuokraa. Ja ei, ei myöskään juosta "ota selvää" tinderien perässä.

      Lainaa

    15. Pyörätön riepu 8.10.2024 10:25
      Tulos: -16 (74 ääntä)
      Ei moni varmaan halua Jarille taloaan vuokrata, mutta onhan tuo maineen menetys kaikkine seurannaisvaikutuksineen nykyisenä internet-aikana myös aika julma lisärangaistus julkisuudessa huomiota saaneen rikoksen tekijälle tuomioistuimen määräämän rangaistuksen lisäksi. Suomessa ei onneksi olla vielä lähelläkään sellaista tilannetta, joka on esim. Yhdysvalloissa, eikä toivottavasti koskaan sellaiseen päädytäkään, mutta synkällä mielellä tuota kehityskulkua ekstrapoloimalla voisi kuvitella, että pahimmillaan Jarille koituva seuraus rikoksistaan olisi vankeus- tai sakkorangaistuksen ja vahingonkorvausvelvollisuuden lisäksi loppuelämän kestävä kodittomuus. Tietysti on helppo perustella julmuutta sanomalla, että jos et kestä seurauksia, älä tee rikoksia, mutta yleensä kuitenkin rikosseuraamuksen pitäisi olla jossakin kohtuullisessa suhteessa rikokseen. Muuten kai samalla perusteella voitaisiin perustella kuolemanrangaistus seuraamukseksi näpistyksestä.

      Lainaa

    16. Joidenkin mielestä fretti 8.10.2024 11:23
      Tulos: +66 (68 ääntä)
      Anna: Sanoit sen itse, kiinnostavimmat! Mysteeri lisää mielenkiintoa. Uskon että Sirkka sai paljon yhteydenottoja, "mistä on kyse"… ihminen on utelias.
      Tuolla keinolla saa todennäköisemmin niitä uteliaiden turhia soittoja, vaikka ne uteliaat eivät ole vähääkään kiinnostuneita asunnosta. Oikeasti kämppää etsivät, todennäköisesti tietävät missä haluavat asua ja etsivät asuntoja sieltä.

      Lainaa

    17. Joidenkin mielestä fretti 8.10.2024 11:44
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Pyörätön riepu: Ei moni varmaan halua Jarille taloaan vuokrata, mutta onhan tuo maineen menetys kaikkine seurannaisvaikutuksineen nykyisenä internet-aikana myös aika julma lisärangaistus julkisuudessa huomiota saaneen rikoksen tekijälle tuomioistuimen määräämän rangaistuksen lisäksi. Suomessa ei onneksi [...]
      Olet ihan oikeassa. Siitä tulee paljon enemmän ongelmia, jos elämänsä muuttamisesta ja yhteiskuntaan kuulumisesta tehdään rikoksesta tuomituille mahdotonta.
      Tosin noilla spekseillä saattaa löytyä sellainenkin talo, jossa tuhopolttotausta ei ole haitaksi.

      Lainaa

    18. Pinttynyt robotti 8.10.2024 12:21
      Tulos: +9 (29 ääntä)
      Joidenkin mielestä fretti: Olet ihan oikeassa. Siitä tulee paljon enemmän ongelmia, jos elämänsä muuttamisesta ja yhteiskuntaan kuulumisesta tehdään rikoksesta tuomituille mahdotonta. Tosin noilla spekseillä saattaa löytyä sellainenkin talo, jossa tuhopolttotausta ei ole haitaksi.
      Jotkut suojellut talot suorastaan kaipaa sellaisen taustan asukkaita. Ei olisi ensimmäinen kerta kun suojeltu talo palaa ja siihen sitten saa rakentaa uuden päälle. On jopa kuultu että ihan järjestettyjä juttuja että spuget muuttaa hylättyyn suojelutaloon ja hupsis se paloi.

      Lainaa

    19. Joidenkin mielestä fretti 8.10.2024 12:44
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Pinttynyt robotti: Jotkut suojellut talot suorastaan kaipaa sellaisen taustan asukkaita. Ei olisi ensimmäinen kerta kun suojeltu talo palaa ja siihen sitten saa rakentaa uuden päälle. On jopa kuultu että ihan järjestettyjä juttuja että spuget muuttaa hylättyyn suojelutaloon ja hupsis se paloi.
      Joo, vaarallista tuo talojen suojelu, kun se saa ne niin herkästi palamaan. 
      Pohjois-Savossa on varmaan paljonkin taloja, joita kukaan ei halua ja jotka aiheuttavat omistajilleen vain kustannuksia. Tuosta sitten saa joko vuokratuloja kattamaan kustannnuksia tai pääsee halvalla eroon koko talosta. 

      Lainaa

    20. Remonttireiska 8.10.2024 12:52
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Jarilta onnistuu varmasti kämpän laittaminen remonttiin!

      Lainaa

    21. Tulos: +45 (49 ääntä)
      Pyörätön riepu: Ei moni varmaan halua Jarille taloaan vuokrata, mutta onhan tuo maineen menetys kaikkine seurannaisvaikutuksineen nykyisenä internet-aikana myös aika julma lisärangaistus julkisuudessa huomiota saaneen rikoksen tekijälle tuomioistuimen määräämän rangaistuksen lisäksi. Suomessa ei onneksi [...]
        Ihan samaa mieltä. Toisaalta tuossa on se, että on aika hassua, että tuhopolttaja (entinen tuhopolttaja) haluaa talon, vaikka totta kai toivonkin, että saa jossain asua, jokaisenhan täytyy. 
        Kun nyt olen tänään tuulella "systeemin viat", niin olisi hyvä, jos a/ voisi luottaa siihen, että vankilasta vapautunut olisi toipunut siitä viirauksesta, mikä olikin, joka johti rikoksen tekoon (nykyisinhän päästetään sarjakuristajakin vapauteen, vaikka se "sarja" ehkä ehdottaisi että ei kannattaisi), ja lisäksi, että vapautuneelle vangille hoidettaisiin sopiva kämppä -ottaen huomioon, että on ihmisoikeus saada asua jossain, mutta on myös vuokraajan oikeus ettei vuokrakotia polteta. On myöskin jenkkien tyyliä jota ei tule tänne kopioida, että vankilasta potkaistaan ilman kansalaistaitoja ta tukiverkkoa suoraan kadulle, ja sitten ei ole oikein vaihtoehtoakaan muuta kuin vähintäänkin omaisuusrikos jos ei leipää muuten saa. 
        Mitä tuohon "soita jos kiinnostaa" ilmoitukseen tulee, kommentoin tässä Feissarimokia, ja _silti_ aikani on niin arvokasta etten haaskaisi sitä tuollaisen mysteeri-ilmon perään soittelemiseen. Tuo on todella huonoa käytöstäkin: "kestäisi minulta minuutti kirjoittaa ilmoon se, mitä ihmiset haluavat tietää, mutta mieluummin haluan, että kaikki teoreettiset kiinnostuneet haaskaavat kymmenen minuuttia aikaansa soittoon, koska olen niin tärkeä, että aikani on moninkertaisesti arvokkaampaa kuin kaikkien muiden". 
        Pitäkööt tunkkinsa.

      Lainaa

    22. Ystävällinen sonni 8.10.2024 14:38
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Anna: Sanoit sen itse, kiinnostavimmat! Mysteeri lisää mielenkiintoa. Uskon että Sirkka sai paljon yhteydenottoja, "mistä on kyse"… ihminen on utelias.
      Ok, Sirkka. En silti aio soittaa jokaisen ilmoituksen perään pelkästään sijainnin takia.

      Lainaa

    23. Neutraali Nöyhtä 8.10.2024 14:42
      Tulos: -2 (20 ääntä)
      God forbid a man has hobbies

      Lainaa

    24. Hedelmällinen tiikeri 8.10.2024 14:46
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Kyöpeli: En oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Hän haluaa, että näyttöön tulijat soittavat hänelle ensin. Hän olettaa, että sellainen viitsii soittaa, joka tosissaan etsii asuntoa. Ehkä hän toivoo vähentävänsä pelkästä uteliaisuudesta katselijoiden määrää, tai ehkä hän vain ei halua ilmoittaa rajaamattomalle [...]
      No onhan se nyt todella typerää olla mainitsematta edes asuinaluetta, jos ei koko osoitetta haluta antaa. Ihan sama vaikka miten tarve on asunnolle niin aika harva sitä ottaa ihan mistä tahansa. Ihan turhaan tuhlataan sekä omaa että asunnonetsijöiden aikaa.

      Lainaa

    25. Ujosteleva pomelo 8.10.2024 15:08
      Tulos: -6 (26 ääntä)
      Jarinkin pitää varmaan jossain asua, historiastaan huolimatta. Se että oikeusjärjestelmä on hampaaton, ja antaa lyhyitä tuomioita ei varsinaisesti ole Jarin vika. Nyt Jari jää potentiaalisesti kodittomaksi historiansa takia, ja esim. hakeutuu uudelleen vankilaan. Suomessa on vitun kylymä talvella.

      Lainaa

    26. Tulos: -52 (54 ääntä)
      Ympäripyöreä robotti: Ja meinasit, että näyttöön on ylipäätään tulijoita jos ei viitsitä oleellisimpia perustietoja edes kertoa? Itse ainakin skippaan välittömästi kaikki myynti-ilmoitukset, joissa ei kerrota niitä tietoja joiden perusteella voisin päätellä olevani kiinnostunut juuri hänen myymästään tuotteesta. En todellakaan ala [...]
      Mistäpäin Kymenlaaksoa olet kiinnostunut vuokraamaan asuntoa ? Ketään joka  on ettimässä Kymenlaaksosta kämppää ei harmita pätkääkään että sijainnin joutuu selvittämään soittamalla.

      Lainaa

    27. Nidottu puuma 8.10.2024 18:02
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Tylsimys: Mistäpäin Kymenlaaksoa olet kiinnostunut vuokraamaan asuntoa ? Ketään joka  on ettimässä Kymenlaaksosta kämppää ei harmita pätkääkään että sijainnin joutuu selvittämään soittamalla.
      Ei kukaan etsi Kymenlaaksosta kämppää. Jos haluat muuttaa Kotkaan koska sait työpaikan sieltä, miksi etsisit asuntoa Kouvolasta tai Virolahdelta? Kaupunki on oleellisin tieto asuntoa hakiessa, jotain järkeä nyt päähän.

      Lainaa

    28. Juro ämpäri 8.10.2024 20:30
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Joidenkin mielestä fretti: Joo, vaarallista tuo talojen suojelu, kun se saa ne niin herkästi palamaan.  Pohjois-Savossa on varmaan paljonkin taloja, joita kukaan ei halua ja jotka aiheuttavat omistajilleen vain kustannuksia. Tuosta sitten saa joko vuokratuloja kattamaan kustannnuksia tai pääsee halvalla eroon koko talosta. 
      Oulussa aikoinaan keskustan suojellut puutalot pääsi rapistumaan ja sitten yksi kerrallaan paloivat. Syytettiin asunnottomia ja laitapuolen kulkijoita kun menivät niihin asumaan ja sitten tuli karkasi. Grynderit kiittivät, rauniot purkuun ja uutta taloa pystyyn.

      Lainaa

    29. Siirrettävä riepu 8.10.2024 21:08
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Näitä mysteerivuokraajia on yllättävän paljon liikkeellä jo ihan yhden kaupungin ryhmässäkin tullut nyt joka kuukaus pari vastaan. Joko puuttuu kokonaan perus tiedot kuten neliöt, tarkempi sijainti, kuvat ilmotuksesta, huoneiden määrä tai jotain muuta. Joskus ehkä jaksavat kirjottaa loppuun: "lisätiedot yv". Koskaan en oo vielä ymmärtäny miks haluaa väkisin haalia itelleen lisää hommaa ja vastailla samat asiat kaikille yv:nä, mitä normaalisti löytyy jo siitä vuokrailmotuksesta...

      Lainaa

    30. Paljonpuhuva viikuna 8.10.2024 21:33
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Kyöpeli: En oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Hän haluaa, että näyttöön tulijat soittavat hänelle ensin. Hän olettaa, että sellainen viitsii soittaa, joka tosissaan etsii asuntoa. Ehkä hän toivoo vähentävänsä pelkästä uteliaisuudesta katselijoiden määrää, tai ehkä hän vain ei halua ilmoittaa rajaamattomalle [...]
      Kuka hemmetti menee katsomaan vuokra-asuntoja jonnekin ihan hittoon joka ei ole tosissaan sellaista etsimässä? 😅

      Lainaa

    31. Kivulias alokas 8.10.2024 21:45
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Ujosteleva pomelo: Jarinkin pitää varmaan jossain asua, historiastaan huolimatta. Se että oikeusjärjestelmä on hampaaton, ja antaa lyhyitä tuomioita ei varsinaisesti ole Jarin vika. Nyt Jari jää potentiaalisesti kodittomaksi historiansa takia, ja esim. hakeutuu uudelleen vankilaan. Suomessa on vitun kylymä talvella.
      Sossu hoitaa.

      Lainaa

    32. Rei'itetty ahma 8.10.2024 22:18
      Tulos: -9 (13 ääntä)
      Voisihan Jarille vuokraaminen olla myös palovakuutus. Ei kai hän omaa kotiaan polta.

      Lainaa

    33. Kirpeä Ahven 8.10.2024 22:29
      Tulos: +10 (24 ääntä)
      Pyörätön riepu: Ei moni varmaan halua Jarille taloaan vuokrata, mutta onhan tuo maineen menetys kaikkine seurannaisvaikutuksineen nykyisenä internet-aikana myös aika julma lisärangaistus julkisuudessa huomiota saaneen rikoksen tekijälle tuomioistuimen määräämän rangaistuksen lisäksi. Suomessa ei onneksi [...]
      Sanoisin että Jarin touhuihin nähden tuo on ihan kohtuullinen ja oikeudenmukainen seuraus.

      Lainaa

    34. Kiittämätön katkarapu 8.10.2024 22:33
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Sirkka, lähdin nyt ajamaan täältä, olethan paikalla vielä kun saavun?

      Lainaa

    35. Mädäntynyt alpakka 9.10.2024 6:58
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Myyn jotain. Jos olet todella ostamassa, soita niin kerron mitä. Muille kuin ostajalle en halua sitä kertoa.

      Lainaa

    36. Nurja päärynä 9.10.2024 7:26
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Ujosteleva pomelo: Jarinkin pitää varmaan jossain asua, historiastaan huolimatta. Se että oikeusjärjestelmä on hampaaton, ja antaa lyhyitä tuomioita ei varsinaisesti ole Jarin vika. Nyt Jari jää potentiaalisesti kodittomaksi historiansa takia, ja esim. hakeutuu uudelleen vankilaan. Suomessa on vitun kylymä talvella.
      Voisi vaikka aloittaa ihan kerrostaloyksiöstä vaikka. Jos kontolla on viime vuosina noin monta poltettua OKTa, niin ehkä sellaisen vuokraaminen ei olisi ensimmäisenä listalla.

      Lainaa

    37. Nurja päärynä 9.10.2024 7:30
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Vuokrakämpästäni tuli tekstari, että olisi asuntoa vailla. Pyysin täyttämään asuntohakemuksen, mutta ei suostunut yksityisyyteen nojaten. Ilmoitin, etten vuokraa ilman perustietoja. Pikaisella googletuksella selvisi, että kiireellisen asunnontarpeen syy oli vapautuminen vankilasta, kontolle neljä raiskausta ja yksi murha. Vaikka olenkin sitä mieltä, että pitäisi aina yrittää antaa toisen mahdollisuuden, niin tuollainen lista (ei siis samalla kerralla tuomittu vaan neljä eri tuomiota) oli kyllä tällä kertaa syy etten omaa asuntoa lähtenyt vuokraamaan.

      Lainaa

    38. Kahvia juova metso 9.10.2024 7:32
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Anna: Sanoit sen itse, kiinnostavimmat! Mysteeri lisää mielenkiintoa. Uskon että Sirkka sai paljon yhteydenottoja, "mistä on kyse"… ihminen on utelias.
      Jos joku pelkkää uteliaisuuttaan soittaa, niin se ei ole kiinnostunut edes vuokraamaan koko roskaa. Turhaa ajanhukkaa.

      Lainaa

    39. Siivottu keiju 9.10.2024 11:36
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Uuvahtanut Salaatti: Sirkka tuo takutuman Tinder aikoihin, kun kiinnostavimmat tyypit olivat liikkeellä ilman kuvaa ja profiilitekstissä oli vain teksti "ota selvää 😉 "
      Heh, just tämä. Vieläkin näkee ilmoituksia, joissa lukee pelkästään "jos kiinnostuit, niin kysymällä lisätiedot". Niin, mistähän tuossa pitäisi pystyä kiinnostumaan...

      Lainaa

    40. Mainio orava 9.10.2024 11:48
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Nurja päärynä: Voisi vaikka aloittaa ihan kerrostaloyksiöstä vaikka. Jos kontolla on viime vuosina noin monta poltettua OKTa, niin ehkä sellaisen vuokraaminen ei olisi ensimmäisenä listalla.
      Miksi kerrostaloasunnoissa tapahtuva tuhopoltto olisi enemmän ok? Sieltähän on monesti hankalaa tai mahdotonta pelastautua, toki niin voi käydä pientalon palossakin. 
      Mut mihin Jarit pitäis laittaa? En tiedä kyllä. Mut kerrostaloasukkaana kauhistuttaa ajatus Jarista naapurissa. 

      Lainaa

    41. Miksi aina panda 9.10.2024 13:07
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Nurja päärynä: Pikaisella googletuksella selvisi, että kiireellisen asunnontarpeen syy oli vapautuminen vankilasta, kontolle neljä raiskausta ja yksi murha.
      Tämmöisen ei pitäisi vapautua koskaan. Tai ainakaan alle 15-20 vuoden.

      Lainaa

    42. Törkeä paarma 9.10.2024 13:10
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Mainio orava: Miksi kerrostaloasunnoissa tapahtuva tuhopoltto olisi enemmän ok? Sieltähän on monesti hankalaa tai mahdotonta pelastautua, toki niin voi käydä pientalon palossakin.  Mut mihin Jarit pitäis laittaa? En tiedä kyllä. Mut kerrostaloasukkaana kauhistuttaa ajatus Jarista naapurissa. 
      Nimenomaan OKT niin polttaa hyvällä tuurilla myös itsensä, mutta ei muita.

      Lainaa

    43. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Olispa kolmio 960€:lla! 🤧 T. Heltsinkiläinen

      Lainaa

    44. Tarkkaileva minkki 9.10.2024 14:23
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      kivi:   Ihan samaa mieltä. Toisaalta tuossa on se, että on aika hassua, että tuhopolttaja (entinen tuhopolttaja) haluaa talon, vaikka totta kai toivonkin, että saa jossain asua, jokaisenhan täytyy.    Kun nyt olen tänään tuulella "systeemin viat", niin olisi hyvä, jos a/ voisi luottaa siihen, että vankilasta vapautunut [...]
      Valitettavasti todellisuus on se, että rikosseuraamuslaitos on todella pahasti aliresurssoitu. Vankiloilla on hädin tuskin varaa vartijoihin, saati sitten psykologeihin tai sosiaalityöntekijöihin. Rehabilitaatiota ei vankeusrangaistuksen aikana käytännössä tapahdu, tai jos tapahtuu, se johtuu vangin omista toimista, ei minkäänlaisesta yhteiskunnan tuesta.

      Lainaa

    45. Tarkkaileva minkki 9.10.2024 14:30
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Miksi aina panda: Tämmöisen ei pitäisi vapautua koskaan. Tai ainakaan alle 15-20 vuoden.
      Eipä se paljon alle 15 vuoden vapaudukaan. Murhasta ainoa mahdollinen seuraamus on elinkautinen vankeus, josta vapaudutaan yleensä siinä 15-16 vuoden istumisen jälkeen.

      Lainaa

    46. Pyörätön riepu 9.10.2024 15:02
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Kivulias alokas: Sossu hoitaa.
      Ei se valitettavasti oikein hoida. Kela maksaisi kyllä varattomalle ja tulottomalle vuokra-asunnon vuokran, jos se asunto olisi, mutta ei sitä asuntoa mikään sosiaalipalvelu tyhjästä taio. Ja kun siellä vankilassa niitä sosiaalityöntekijöitä pääsee näkemään aivan liian harvoin resurssipulan takia, niin pahasti laitostunut vanki, joka ei ole pystynyt itsenäisesti hoitamaan asioitaan ennen vapautumista, voi todellisuudessa hyvinkin vapautuessaan olla koditon.

      Lainaa

    47. Vastustava vadelma 9.10.2024 16:46
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Pyörätön riepu: Ei se valitettavasti oikein hoida. Kela maksaisi kyllä varattomalle ja tulottomalle vuokra-asunnon vuokran, jos se asunto olisi, mutta ei sitä asuntoa mikään sosiaalipalvelu tyhjästä taio. Ja kun siellä vankilassa niitä sosiaalityöntekijöitä pääsee näkemään aivan liian harvoin resurssipulan takia, niin pahasti [...]
      On niitä asuntoloita ym.

      Lainaa

    48. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Miksi aina panda: Tämmöisen ei pitäisi vapautua koskaan. Tai ainakaan alle 15-20 vuoden.
      Luultavasti onkin istunut sen viitisentoista vuotta ottaen huomioon murhatuomion. Murhasta tuomio on elinkautinen, mikä on keskimäärin 14 vuotta Suomessa nykyisin.

      Lainaa

    49. Kirpeä Ahven 9.10.2024 20:06
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      muumi: Olispa kolmio 960€:lla! 🤧 T. Heltsinkiläinen
      J Suorolta voisi löytyä?

      Lainaa

    50. Neitsyt lihapulla 9.10.2024 22:09
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Altis hirmulisko: Pakko kommentoida kun vauva niin säälittävänä pyytää. Olisiko viimeisen kannattanut vaihtaa sukunimeä ennen julkista vuokrausyritystään... Tai vaikka ihan hissukseen vaan täyttää jonkun firman sivuilla asuntohakemus.
      Sen verran pienet piirit täälläpäin ettei nimenvaihto mitään auta kun joku tuon tuntee kuitenkin

      Lainaa

    51. Parraton tiikeri 9.10.2024 23:06
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Irvikisu: Kukaan ei ole "todella vuokraamassa asuntoa" ennen kuin tietää missä se sijaitsee. Kiinnostaisi ihan todella tietää, mitä tällaisten ihmisten päässä liikkuu, miten he näkevät ja kokevat maailman ja kuinka pärjäävät siinä.
      Ei mitään?

      Lainaa

    52. Parraton tiikeri 9.10.2024 23:12
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      muumi: Olispa kolmio 960€:lla! 🤧 T. Heltsinkiläinen
      Käykö Järvenpäästä 74 neliötä hintaan 700/kk. Asema vieressä, HSL:n bussi kulkee talon edestä.

      Lainaa

    53. Sokeriton alligaattori 12.10.2024 0:24
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Tylsimys: Mistäpäin Kymenlaaksoa olet kiinnostunut vuokraamaan asuntoa ? Ketään joka  on ettimässä Kymenlaaksosta kämppää ei harmita pätkääkään että sijainnin joutuu selvittämään soittamalla.
      Joku ei näköjään tiedä, että Kymenlaakso on maakunta. Vai haluatko itsekin Uudeltamaalta asuntoa etsiessäsi soittaa joka kämpästä että onko Keravalla vai Helsingissä?

      Lainaa

    54. Näppärä poro 13.10.2024 10:58
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Parraton tiikeri: Käykö Järvenpäästä 74 neliötä hintaan 700/kk. Asema vieressä, HSL:n bussi kulkee talon edestä.
      Järvenpää ei käy edes ilmaiseksi.

      Lainaa

    55. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Rei'itetty ahma: Voisihan Jarille vuokraaminen olla myös palovakuutus. Ei kai hän omaa kotiaan polta.
      On nimenomaan polttanut vuokrakotinsa aiemminkin... Omakotitaloja ja rivareita.

      Lainaa

    56. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Kyöpeli: En oikein ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Hän haluaa, että näyttöön tulijat soittavat hänelle ensin. Hän olettaa, että sellainen viitsii soittaa, joka tosissaan etsii asuntoa. Ehkä hän toivoo vähentävänsä pelkästä uteliaisuudesta katselijoiden määrää, tai ehkä hän vain ei halua ilmoittaa rajaamattomalle [...]
      Noille voisi masinoida pari sataa soittajaa jotka kysyy missä asunto sijaitsee ja vastaa "no sitten ei kiinnosta" niin kyllä seuraavalla kerralla laittaisi sijaintia tietojakin

      Lainaa

    57. Epätosi flamingo 19.10.2024 13:04
      Tulos: -1 (1 ääni)
      mizwgyyni: Noille voisi masinoida pari sataa soittajaa jotka kysyy missä asunto sijaitsee ja vastaa "no sitten ei kiinnosta" niin kyllä seuraavalla kerralla laittaisi sijaintia tietojakin
      Minkä takia?

      Lainaa

    58. Rapsakas mandariini 27.10.2024 5:59
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Hämmästyttävää että Sirkka laittoi kuitenkin hinnan ilmoitukseen. Tuskin se asunto missä on Kymenlaaksossa on, vaan jossain Nilsiässä. Sirkka itse asuu Kymenlaaksossa

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: alue, asunnot, asunto, kymenlaakso, sähköt, talo, tuhopoltto, tulipalo, tuomio, vesi, vuokra, vuokrata