Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Joulu halvalla

Joulun parhaat säästövinkit.
Joulu halvalla

Julkaisemme jouluviikolla tavallisen aikataulun mukaan tiistaina ja torstaina! Pitäkää silmänne auki sosiaalisessa mediassa, jotta selviämme tauoitta myös uudenvuoden yli.

Kelpaako julkaisu etusivulle?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 67 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Jäykkä henkilö 19.12.2024 0:06
      Tulos: +125 (141 ääntä)
      Kai tuo eka on ihan hyvä, jos lahjan saaja innokkasti askartelee kynttilänjämistä 🤔

      Lainaa

    2. Per Cladenius 19.12.2024 0:06
      Tulos: +168 (318 ääntä)
      Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.

      Lainaa

    3. Valkaisematon ilves 19.12.2024 0:45
      Tulos: +231 (235 ääntä)
      Per Cladenius: Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.
      Kelpaisikohan ne polttoaineeksi rekeen? Jos sekoittaa munankuorien ja kynttilänjämien kanssa?

      Lainaa

    4. Naatti luovuttaja 19.12.2024 5:45
      Tulos: +199 (205 ääntä)
      Valkaisematon ilves: Kelpaisikohan ne polttoaineeksi rekeen? Jos sekoittaa munankuorien ja kynttilänjämien kanssa?
      Niin, tai lasipurkkiin laitettuna kiva sisustusidea.

      Lainaa

    5. Viitteetön kesyaasi 19.12.2024 6:45
      Tulos: -2 (32 ääntä)
      Siis mitä?

      Lainaa

    6. Epäpätevä jakkara 19.12.2024 6:57
      Tulos: +133 (139 ääntä)
      Tapion rakas vaimo saanee jouluna imurin ja pari mikrokuituliinaa. Tai ehkä kauniin runon post it lapulla otsikolla "Voit vielä parantaa, rakkaani".

      Lainaa

    7. Luisteleva lohikäärme 19.12.2024 7:03
      Tulos: -129 (195 ääntä)
      Per Cladenius: Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.
      "Puolisoni teki minulle ihanan puuhalahjan; Pahoinpitelen sen!" Juuh elikkäs.

      Lainaa

    8. Tervaamaton aprikoosi 19.12.2024 7:22
      Tulos: -51 (141 ääntä)
      Per Cladenius: Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.
      Meillä sama jos tulis tollasta joulukalenterista, sais akka meikata kunnon joulumeikit ettei musta silmä näy

      Lainaa

    9. Tervaamaton aprikoosi 19.12.2024 7:25
      Tulos: -15 (143 ääntä)
      Luisteleva lohikäärme: "Puolisoni teki minulle ihanan puuhalahjan; Pahoinpitelen sen!" Juuh elikkäs.
      Juuri tätä ihmettelin itsekin, että miksi tämä kommentti on niin paljon plussalla. Ennustan jo valmiiksi, että oma aiempi kommenttini jono hylätään modejen toimesta tai äänestetään miinukselle. Koska naisten tekemä perheväkivalta nyt vaan on eri ja siitä voi vähän heittää vitsiä, you go girl :D feissarimokat ja asiakaskuntansa näyttää taas karvansa

      Lainaa

    10. Musta siili 19.12.2024 7:32
      Tulos: +61 (73 ääntä)
      Luisteleva lohikäärme: "Puolisoni teki minulle ihanan puuhalahjan; Pahoinpitelen sen!" Juuh elikkäs.
      Imuroi, mies, tai pukki ei tule.

      Lainaa

    11. Vakavarainen satuhahmo 19.12.2024 7:35
      Tulos: +36 (132 ääntä)
      Per Cladenius: Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.
      Vastasin tähän äskettäin kääntämällä sukupuoliasetelman toisinpäin. Kommentti poistettiin. Miksi? Onko naisten tekemä perheväkivalta jotenkin parempaa ja sallitumpaa? Miksi siitä saa vitsailla, mutta miesten tekemästä ei?

      Lainaa

    12. Pirteä maahinen 19.12.2024 7:44
      Tulos: +76 (92 ääntä)
      Huh, kommenteissa näkyy kauniisti kaksinaismoralismi.. Itse mokasta: Halvan kalenterin saa kun käyttää tosiaan kangas kalenteria ja ostaa paperilla päällystettyjä konvehteja ja ehkä jotain muuta. Laskin että kahdelle lapselle olisi tullut paljon halvemmaksi ostaa erikseen suklaapatukoita kuin ostaa patukkakalenteri. Onneksi meillä ei asu tuollaisia ankeita joulunviettäjiä

      Lainaa

    13. Taltioitu päärynä 19.12.2024 7:55
      Tulos: -14 (18 ääntä)
      Per Cladenius: Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.
      Tehokas viesti tulevalle ex-vaimolleni

      Lainaa

    14. Nätti puhveli 19.12.2024 7:58
      Tulos: +7 (25 ääntä)
      Tapion juttu on huumoria, sitäpaitsi 😅.

      Lainaa

    15. Synkkä kolibri 19.12.2024 7:59
      Tulos: +86 (108 ääntä)
      Vakavarainen satuhahmo: Vastasin tähän äskettäin kääntämällä sukupuoliasetelman toisinpäin. Kommentti poistettiin. Miksi? Onko naisten tekemä perheväkivalta jotenkin parempaa ja sallitumpaa? Miksi siitä saa vitsailla, mutta miesten tekemästä ei?
      Ei sitä ole poistettu. Joskus kannattaisi malttaa odottaa pitempään kuin viisi sekuntia ennen kuin vetäisee ananaksen poikittain sieraimeen.

      Lainaa

    16. Intiimi peura 19.12.2024 8:20
      Tulos: -48 (72 ääntä)
      Tervaamaton aprikoosi: Meillä sama jos tulis tollasta joulukalenterista, sais akka meikata kunnon joulumeikit ettei musta silmä näy
      Etkö tiennyt että kyllä miestä saa lyödä jos se perseilee mutta naista ei?

      Lainaa

    17. Vakavarainen satuhahmo 19.12.2024 8:22
      Tulos: -52 (84 ääntä)
      Synkkä kolibri: Ei sitä ole poistettu. Joskus kannattaisi malttaa odottaa pitempään kuin viisi sekuntia ennen kuin vetäisee ananaksen poikittain sieraimeen.
      Kommentti näkyi hetken aikaa kahdella eri laitteella, jonka jälkeen se myös katosi näkyvistä kummallakin eri laitteella. Sitä ei ilmeisesti siis poistettu vaan piilotettiin. Modetiimi ehkä ymmärsi, että pitäisikö niitä omia moraalikäsityksiä vähän tarkastella. Ja mielenkiintoista, että sinäkin väheksyt tätä asiaa. Onko naisten tekemä väkivalta mielestäsi jotenkin ok juttu, kun puolustuspuheenvuoro sitä vastaan on kasvin vetämistä nenään?

      Lainaa

    18. Tulos: +76 (80 ääntä)
      Tapion joulupölytarina voisi olla ihan hauska lapsille, että jonakin päivänä osallistuvat joulusiivoukseen. Mutta että hyvin toimiva vaimolle... Ja kyllä meillä nuo pussit täytetään suklaalla.

      Lainaa

    19. Jurpo greippi 19.12.2024 8:58
      Tulos: +110 (154 ääntä)
      Vakavarainen satuhahmo: Kommentti näkyi hetken aikaa kahdella eri laitteella, jonka jälkeen se myös katosi näkyvistä kummallakin eri laitteella. Sitä ei ilmeisesti siis poistettu vaan piilotettiin. Modetiimi ehkä ymmärsi, että pitäisikö niitä omia moraalikäsityksiä vähän tarkastella. Ja mielenkiintoista, että sinäkin väheksyt tätä asiaa. [...]
      Perheväkivallasta vitsaileminen on mielestäni aina mautonta, mutta senkin voi silti tehdä monella tavalla. Ensimmäinen kommentti on ilmiselvää liioittelua - itse en tunne yhtään miestä, jolta puoliso olisi lyönyt hampaita irti, ja tuskin moni muukaan. Mustan silmän peitteleminen meikillä sen sijaan on niin yleistä, että sitä todennäköisesti tekee juuri nyt joku jossakin päin Suomenniemeä. Kommentissa ei ole mitään vitsielementtiä, ei liioittelua, absurdiutta eikä mitään, mikä olisi muuta kuin suora viittaus realistiseen perheväkivaltaan.
      Jos sanon, että annan lapseni naapurille, jos ne vielä rikkovat kotona jotain, kyseessä on selvä vitsi, oli se hyvä tai huono. Jos sanon, että lapset saavat seuraavaksi selkäänsä, jos rikkovat jotain, kuulijaa tuskin naurattaa yhtään.

      Lainaa

    20. Tulos: +82 (90 ääntä)
      Luisteleva lohikäärme: "Puolisoni teki minulle ihanan puuhalahjan; Pahoinpitelen sen!" Juuh elikkäs.
      Ihana puuhalahja??

      Lainaa

    21. Tietämätön siili 19.12.2024 9:12
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Naatti luovuttaja: Niin, tai lasipurkkiin laitettuna kiva sisustusidea.
      Tai saishan niistä myös kaulakorun, vähän kuin joskus oli niitä hainhammas kaulakoruja. Tässä ois Tapiolla omat hampit kaulalla.

      Lainaa

    22. Vakavarainen satuhahmo 19.12.2024 9:18
      Tulos: -17 (99 ääntä)
      Jurpo greippi: Perheväkivallasta vitsaileminen on mielestäni aina mautonta, mutta senkin voi silti tehdä monella tavalla. Ensimmäinen kommentti on ilmiselvää liioittelua - itse en tunne yhtään miestä, jolta puoliso olisi lyönyt hampaita irti, ja tuskin moni muukaan. Mustan silmän peitteleminen meikillä sen sijaan on niin yleistä, [...]
      Eli perustelet asiaa vain oman empiriasi kautta, ja koska se sen sisällä kuulostaa liioitellulta, niin sitten se on vitsi. Itse tunnen tapauksen, jossa nainen heitti miestä kovalla esineellä ja mies sai vaurioita purukalustoonsa. Mutta koska tämä ei ole sinun lähipiirissäsi tapahtunut, niin sillehän saa sitten naureskella. Itse en tunne yhtäkään naista, jolle mies olisi lyönyt mustan silmän. Asia oli minun kokemusmaailmassani siis yhtä liioiteltu ja näin ollen ok naurunaihe. Vai pitäiskö teidän vastaväittelijöiden ja miinustajien vaan ottaa pää pois perseestä ja nähdä se oma kaksinaismoralismi vihdoinkin?

      Lainaa

    23. Epäsuosittu tonttu 19.12.2024 9:21
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Jaahas tänään tarjolla kaksi päivitystä joissa päästään aiheeseen parisuhde väkivalta. Piristävän hauskaa joulun lähestyessä.

      Lainaa

    24. Vastarannan kiiski 19.12.2024 9:23
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      Ja seuraavaksi odotellaan sitä, kuinka ihmiset jatkojalostavat kynttiläjämäpurkki-ideaa. Wc-paperihylsyjä, tyhjiä karkkipapereita, käytettyjä kondomeja… kaikilla sitä voi läheistään ilahduttaa.

      Lainaa

    25. Rakas hirmulisko 19.12.2024 9:28
      Tulos: +74 (86 ääntä)
      Tervaamaton aprikoosi: Juuri tätä ihmettelin itsekin, että miksi tämä kommentti on niin paljon plussalla. Ennustan jo valmiiksi, että oma aiempi kommenttini jono hylätään modejen toimesta tai äänestetään miinukselle. Koska naisten tekemä perheväkivalta nyt vaan on eri ja siitä voi vähän heittää vitsiä, you go girl 😁 feissarimokat ja asiakaskuntansa näyttää taas karvansa
      Miinustin väkivaltakommenttia, mutta myös sun ääliömäistä kommenttia, koska ”ihana puuhalahja”. Myös tätä uhriutumiskommenttia miinustin, koska epäilen että ensimmäinen kommenttisi kirjoitit tarkoituksella sellaiseksi että sitä miinustetaan, jotta sitten voit uhriutua uudella kommentilla, jota myös miinustetaan.

      Lainaa

    26. Rakas hirmulisko 19.12.2024 9:31
      Tulos: +58 (62 ääntä)
      Jurpo greippi: Perheväkivallasta vitsaileminen on mielestäni aina mautonta, mutta senkin voi silti tehdä monella tavalla. Ensimmäinen kommentti on ilmiselvää liioittelua - itse en tunne yhtään miestä, jolta puoliso olisi lyönyt hampaita irti, ja tuskin moni muukaan. Mustan silmän peitteleminen meikillä sen sijaan on niin yleistä, [...]
      Muuten samaa mieltä, mutta mun mielestä tuo hampaat kurkkuun -juttu on myös paska.

      Lainaa

    27. Humalikas poro 19.12.2024 9:38
      Tulos: -37 (71 ääntä)
      Per Cladenius: Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.
      Tervaamaton aprikoosi: Meillä sama jos tulis tollasta joulukalenterista, sais akka meikata kunnon joulumeikit ettei musta silmä näy
      Miesten hakkaaminen on ilmeisesti edelleenkin hyväksyttävää, kun katsoo kommenttien plussia ja miinuksia. Tasapuolisesti vaan turpaan kaikille.

      Lainaa

    28. Itseasiassa 19.12.2024 9:46
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Epäsuosittu tonttu: Jaahas tänään tarjolla kaksi päivitystä joissa päästään aiheeseen parisuhde väkivalta. Piristävän hauskaa joulun lähestyessä.
      Tulee tästä keskustelusta ihan lapsuuden joulut mieleen.

      Lainaa

    29. Tulos: -12 (26 ääntä)
      Viitteetön kesyaasi: Siis mitä?
       Lahja- / sisustusidea. :)
      Käytetyt jämä kynttilät lasipurkkiin <3
      Täydennä tätä vielä lisää ja anna tämän joululahjaksi :) /\
      (Riihimäin Ilves lasipurkki
      ---------------------------------------
      Joulukalentereissa on mahdollista säästää paljon vuosien aikana seuraavalla konstilla:
      Ompele 24 pussukkaa jämäkankaasta ja ripusta ne pyykkipojilla narulle (tai osta koko systeemi halvalla Lidlistä kuten me teimme). Pussukoihin voi laittaa post-it -lapuille kirjoitettuja jouluisia ihania runoja, tehtäviä tai kehuja puolisolle tai lapsille.
      Esimerkiksi tämä on hyvin toimiva etenkin omalle rakkaalle vaimole:
      "Tontut ovat yöllä vahingossa ripotelleet talon lattioille ja tasoille salaista joulupolyä. Tehtäväsi on kerätä tuo joulupöly talteen imurilla. Muista olla huolellinen, sillä jos kaikkea pölyä ei saada talteen, pukki ei pääse aattona matkaan (pölyä käytetään pukin reen polttoaineena)"
      ---------------------------------------
      Tekolunta käpyihin kananmunankuorista
      ---------------------------------------
      Toivottavasti nyt kuulit, eikä tarvitse toistaa capseilla. 
      Mutta ilo olla näin avuksi joulun aikaan. Hyvää joulua sinnekin! ;D

      Lainaa

    30. Arkkienkeli 19.12.2024 9:58
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Valkaisematon ilves: Kelpaisikohan ne polttoaineeksi rekeen? Jos sekoittaa munankuorien ja kynttilänjämien kanssa?
      Porot hieman nuuskaa joulupölyä ja lähtevät lentoon.

      Lainaa

    31. Arkkienkeli 19.12.2024 10:01
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Ja seuraavaksi odotellaan sitä, kuinka ihmiset jatkojalostavat kynttiläjämäpurkki-ideaa. Wc-paperihylsyjä, tyhjiä karkkipapereita, käytettyjä kondomeja… kaikilla sitä voi läheistään ilahduttaa.
      Näin vanhalla ukkelilla käytettyihin kumeihin pölähtää vain pölyä, eikä se ole joulupölyä.

      Lainaa

    32. Ujosteleva pomelo 19.12.2024 10:08
      Tulos: -25 (57 ääntä)
      Tervaamaton aprikoosi: Meillä sama jos tulis tollasta joulukalenterista, sais akka meikata kunnon joulumeikit ettei musta silmä näy
      Shhh, kumppanin pahoinpitelystä vitsailu on hauskaa ja harmitonta vain jos mies on uhrina.

      Lainaa

    33. Kahvia juova metso 19.12.2024 10:13
      Tulos: +46 (68 ääntä)
      Humalikas poro: Miesten hakkaaminen on ilmeisesti edelleenkin hyväksyttävää, kun katsoo kommenttien plussia ja miinuksia. Tasapuolisesti vaan turpaan kaikille.
      Minkään päättely jonkun kommenttipalstan plussien ja miinusten perusteella nyt vaan on lähtökohtaisesti typerää.

      Lainaa

    34. Laiska lohikäärme 19.12.2024 10:22
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Tuossa kynttiläjämälahjassa on oltava joku juttu, jota en tajua. Onko käsityötyhmästä? Muutenkaan en kynttilöiden päälle ymmärrä, että sellaiset käyttämättömätkin olisivat minulle surkea joululahja.

      Lainaa

    35. Laiska bataatti 19.12.2024 10:23
      Tulos: -5 (35 ääntä)
      Kahvia juova metso: Minkään päättely jonkun kommenttipalstan plussien ja miinusten perusteella nyt vaan on lähtökohtaisesti typerää.
      Joo ei tän palstan plussien ja miinusten perusteella kannata tehdä kovin vakavia johtopäätöksiä. Se riittää että aamuyöllä ensimmäisenä lukevat ovat ehtineet alustaa jonku 5-10 verran plussalle tai miinukselle, niin myöhemmin paikalle tulevat sitten jatkavat samoilla vankkureilla. Harvoin joku aamulla -10 tai syvemmällä ollut päivän aikana kiepsahtaa plussalle +10 tai enemmän. Eli ensimmäiset "valitsee" suunnan ja loppu porukka vaan sen syvyyden.

      Lainaa

    36. Turtunut karhu 19.12.2024 10:33
      Tulos: -20 (48 ääntä)
      Ujosteleva pomelo: Shhh, kumppanin pahoinpitelystä vitsailu on hauskaa ja harmitonta vain jos mies on uhrina.
      Kahvia juova metso: Minkään päättely jonkun kommenttipalstan plussien ja miinusten perusteella nyt vaan on lähtökohtaisesti typerää.
      Niin on. Mutta huomaahan sen, vaikka kommenttipalstalla ollaan että jos mainitsee naisen lyömisestä niin miinusta täynnä, mut jos mies kohteena niin plussaa. Ihan sama mihin aikaan jengi käy täällä.

      Lainaa

    37. Sökö kotka 19.12.2024 10:50
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Varmaankin luontoa säästyy, kun tekee itse ja kierrättää. Mutta, iso mutta. Haluaako lahjan vastaanottaja oikeasti saada jotain itse tehtyä räpellystä? Toinen ei näe lahjaa välttämättä samalla tavalla. Pahinta on, jos laitetaan roskaa kiertämään toisten vahingoksi, mikä ei kelpaisi edes kirpputorille. Himosäästäjillä välillä todellisuuden ja toivemaailman raja hämärtyy näissä asioissa.

      Lainaa

    38. Luisteleva lohikäärme 19.12.2024 11:56
      Tulos: +6 (30 ääntä)
      Jurpo greippi: Perheväkivallasta vitsaileminen on mielestäni aina mautonta, mutta senkin voi silti tehdä monella tavalla. Ensimmäinen kommentti on ilmiselvää liioittelua - itse en tunne yhtään miestä, jolta puoliso olisi lyönyt hampaita irti, ja tuskin moni muukaan. Mustan silmän peitteleminen meikillä sen sijaan on niin yleistä, [...]
      Antamillasi perusteilla tämän pitäisi siis myös olla ihan hauska juttu: "Jos ei ole joulupölyt aattoaamuna imuroitu, saattaa pölyn lisäksi lattialta joutua keräilemään vaimon hampaita."

      Lainaa

    39. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Katsoin ensin, että viimeinen kuva oli kissanhiekkalaatikosta asioinnin jäljiltä.

      Lainaa

    40. Tulos: +23 (31 ääntä)
      Vakavarainen satuhahmo: Eli perustelet asiaa vain oman empiriasi kautta, ja koska se sen sisällä kuulostaa liioitellulta, niin sitten se on vitsi. Itse tunnen tapauksen, jossa nainen heitti miestä kovalla esineellä ja mies sai vaurioita purukalustoonsa. Mutta koska tämä ei ole sinun lähipiirissäsi tapahtunut, niin sillehän saa sitten [...]
      Ehkä et näe niitä mustia silmiä kun on meikattu piiloon… mutta vakavammin, se on vain hyvä asia jos et tunne pahoinpideltyjä naisia. Ja se on kamalaa, että joku tuntemasi mies on joutunut väkivallan uhriksi. 
      Ei niistä kumpikaan ole yhteiskunnallisesti hyväksyttävää, vaikkakin naisten harjoittama väkivalta on sen verran harvinaisempaa että monet ymmärtävät siitä vitsailun (koska eihän niin voi tapahtua, heh heh). 

      Lainaa

    41. Lannoitettu neuvonantaja 19.12.2024 13:09
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Itse olen lähtöisin perheestä, jossa väkivaltaa käytti tasapuolisesti sekä miehet että naiset. Tasa-arvo toteutui mukavasti pitkin vuotta ihan ilman mitään provosoivia kalentereita. Tutuksi tuli myös vammojen piilottelu ja uskottavien peitetarinoiden keksiminen. Ulospäinhän oltiin erittäin esimerkillinen perhe, ihan yhteiskunnan tukipilareita :)

      Lainaa

    42. Kaikuva keiju 19.12.2024 13:26
      Tulos: +3 (25 ääntä)
      Komments: Ehkä et näe niitä mustia silmiä kun on meikattu piiloon… mutta vakavammin, se on vain hyvä asia jos et tunne pahoinpideltyjä naisia. Ja se on kamalaa, että joku tuntemasi mies on joutunut väkivallan uhriksi.  Ei niistä kumpikaan ole yhteiskunnallisesti hyväksyttävää, vaikkakin naisten harjoittama väkivalta on sen [...]
      Paskapuhetta tuo että naisten harjoittama väkivalta on harvinaista. Siitä vain ei puhuta, koska on miehenä häpeä ottaa pataan naiselta.

      Lainaa

    43. Aivasteleva pussieläin 19.12.2024 13:30
      Tulos: +46 (56 ääntä)
      Väkivalta ketään kohti on väärin. Väkivaltavitsailu hampaiden lyömisestä kurkkuun on mauton ja typerä. "Lahjaidea" on myös mauton eikä jaksa naurattaa ha ha hauskat mies pistää naisen tekemään kotityöt vitsin varjolla murjaisut. Mutta, naisiin ja miehiin kohdistuvaa väkivaltaa ei voi suoraan verrata vaikka kummatkin ovat väärin. Naisia on vuosisatoja kohdeltu huonosti ja väkivalta on edelleenkin osittain normalisoitua. (Kuten käy ilmi uudesta tutkimuksesta "Tuore tutkimus: Joka neljäs nuori mies uskoo, että nainen voi ansaita väkivallan" tai tulos siitä, että Suomi on Euroopan Unioninn toiseksi väkivaltaisin maa naisille edelleen). Suurin osa miestenkin pahoinpitelijöistä on toisia miehiä. Myös naisiin kohdistuvaa väkivaltaa puetaan vitseiksi jatkuvasti. "Nainen kuuluu nyrkin ja hellan väliin"- jne heitot ovat edelleen aika arkisia. Tilastollisesti mies on pahoinpitelijä, oli vastapuolen sukupuoli mies tai nainen.Tämä ei poissulje sitä, että myös nainen voi olla väkivaltainen. Tilastollisesti vain pienempi osa naisista suorittaa väkivaltatekoja kuin miehet. Tämä ehkä selittänee, miksi naisen väkivaltaheitto saatetaan kuitata kevyempänä. Mutta väkivalta ketään kohtaan ei koskaan ole oikein eikä siitä vitsailua ole hauskaa.

      Lainaa

    44. Tulos: +17 (35 ääntä)
      Oi kuinka kaipaankaan aikaa kun Feissarimokien kommentit olivat täynnä huumoria ja usein jopa hauskempia kuin itse mokat. Tosikkolauman vallattua kommenttiosion täysin turhaan nillittämiseen, väärinymmärtämiseen, puolestaloukkautumiseen ja vitsien ymmärtämättömyyteen päästään juuri tähän jamaan jossa kourallinen tosikkoja uikuttaa perheväkivallasta suuntaan ja toiseen vaikka tasan ketään ei kiinnosta. Bring back the comedy :-D PS: kiitos parille ekalle kommentoijalle joilla oli vielä kieli poskessa ja nyrkki silmässä XD

      Lainaa

    45. Jäykkä henkilö 19.12.2024 13:48
      Tulos: +35 (43 ääntä)
      Luisteleva lohikäärme: Antamillasi perusteilla tämän pitäisi siis myös olla ihan hauska juttu: "Jos ei ole joulupölyt aattoaamuna imuroitu, saattaa pölyn lisäksi lattialta joutua keräilemään vaimon hampaita."
      Mielestäni tämä ei toimi näin päin, koska siivoaminen perinteisesti, stereotypisesti ja usein edelleenkin käytännössä on mielletty naisten tehtäväksi. Taustalla on siis Tapion vanha, väsynyt ja typerä sovinistinen läppä, joka antaa sellaisen kuvan, että Tapio ei kovin paljoa arvosta vaimoaan. Tähän kommentoija vastasi miesvihamielisellä vitsillä.
      Sinun ja muidenkin vastakommentin laittaneiden viesteistä puuttuu tuo alkuperäinen konteksti. Jos meillä olisi Tainan tekemä kalenteri, jonka luukkuun hän olisi kirjoittanut vaikka "Rakas aviomies, vaihtaisin sinut dildoon, mutta dildo ei osaa vaihtaa autoon talvirenkaita." Silloin vastaus "Sais meikäläisellä akka keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla." voisi olla vähemmän asiaton.
      Ei sillä, että perheväkivallalla vitsailu useinkaan kovin asiallista olisi.

      Lainaa

    46. Sateenkaareva kivi 19.12.2024 13:55
      Tulos: -1 (23 ääntä)
      Per Cladenius: Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.
      Tää on melkein yhtä hauskaa läppää (toivottavasti) kuin: "Jos emäntä laittaa mulle taas pupunruokaa niin saa kohta mustan silmän".
      Ihan kehuskelet parisuhdeväkivallalla. Hyvää mallia näytetään taas

      Lainaa

    47. Sateenkaareva kivi 19.12.2024 14:08
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Komments: Ehkä et näe niitä mustia silmiä kun on meikattu piiloon… mutta vakavammin, se on vain hyvä asia jos et tunne pahoinpideltyjä naisia. Ja se on kamalaa, että joku tuntemasi mies on joutunut väkivallan uhriksi.  Ei niistä kumpikaan ole yhteiskunnallisesti hyväksyttävää, vaikkakin naisten harjoittama väkivalta on sen [...]
      Saattaa olla yleisempää kuin luulisitkaan. Myös minulta on tyttöystävä lyönyt silmän mustaksi. Itse olen niin pitkäpinnainen tapaus että en voisi kuvitellakaan. En tehnyt ilmoitusta. Myös kuullut useammassa keskustelussa naisen kehuskelleen läimäyttäneensä miestä julkisesti ja se on otettu seurassa hyvin vastaan. Tässä on asenneongelma joka näkyy näillä tavoin. Muistuu mieleen se kun joku mies soitti hätänumeroon ja häneltä kysyttiin "Otat sä naiselta pataan?" Reilua

      Lainaa

    48. Mittaamattoman arvokas alpakka 19.12.2024 14:20
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Valkaisematon ilves: Kelpaisikohan ne polttoaineeksi rekeen? Jos sekoittaa munankuorien ja kynttilänjämien kanssa?
      Epäilen,että hammaskeijulla saattaisi olla sananen sanottavaa tai jotain pian hampaankolossa mikäli luvatta yritetään polttoaineeksi käyttää. Vaikka keijun fokus lienee enimälti toki maitohampaiden keräilyssä.

      Lainaa

    49. Naimaton sorsa 19.12.2024 14:23
      Tulos: 0 (18 ääntä)
      Turtunut karhu: Niin on. Mutta huomaahan sen, vaikka kommenttipalstalla ollaan että jos mainitsee naisen lyömisestä niin miinusta täynnä, mut jos mies kohteena niin plussaa. Ihan sama mihin aikaan jengi käy täällä.
      Typerää tai ei niin kyllähän se vähän asenneilmapiiristä kertoo. Tässä kyseisessä asiassa tuntuu olevan kaksinaismoralismi aika vahvana. Ei voi jotenkin edes käsittää miten joillakin ilmenee tämä kognitiivinen dissonanssi.

      Lainaa

    50. Paras sankari 19.12.2024 15:15
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Väkivalta ketä tahansa kohtaan on väärin, mutta en kyllä haluaisi tuollaista ihme kotitöitä sisältävää joulukalenteria. Hampaita en löisi keltään kurkkuun, mutta joulukalenteri löytyisi tehtävineen melko nopeasti roskalaatikosta. Imuroi mies, sinä vaan, ja keksi vähän tasa-arvoisempi kalenteri.

      Lainaa

    51. Kuteeton lintu 19.12.2024 15:44
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Paras sankari: Väkivalta ketä tahansa kohtaan on väärin, mutta en kyllä haluaisi tuollaista ihme kotitöitä sisältävää joulukalenteria. Hampaita en löisi keltään kurkkuun, mutta joulukalenteri löytyisi tehtävineen melko nopeasti roskalaatikosta. Imuroi mies, sinä vaan, ja keksi vähän tasa-arvoisempi kalenteri.
      Tämä on hyvä kommentti. Täysin samaa mieltä. Ja läppähän se hammaskommentti oli, älkää ottako kaikkea tosissaan. Samoin läppä se että siellä olisi imurointitehtäviä.
      Jos joku ton oikeasti toteuttaisi, niin jonku puoliso voisi ottaa huumorilla, jollakin voisi palaa käpy ja roskis kutsuisi. Tuskin sen vakavampaa.

      Lainaa

    52. Juotava aasi 19.12.2024 15:53
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Ja seuraavaksi odotellaan sitä, kuinka ihmiset jatkojalostavat kynttiläjämäpurkki-ideaa. Wc-paperihylsyjä, tyhjiä karkkipapereita, käytettyjä kondomeja… kaikilla sitä voi läheistään ilahduttaa.
      Kynttilänjämiä voi käyttää sytykkeinä, jos esimerkiksi lämmittää puilla lämpiävää saunaa.

      Lainaa

    53. Vakavarainen satuhahmo 19.12.2024 17:29
      Tulos: -10 (26 ääntä)
      Kuteeton lintu: Tämä on hyvä kommentti. Täysin samaa mieltä. Ja läppähän se hammaskommentti oli, älkää ottako kaikkea tosissaan. Samoin läppä se että siellä olisi imurointitehtäviä. Jos joku ton oikeasti toteuttaisi, niin jonku puoliso voisi ottaa huumorilla, jollakin voisi palaa käpy ja roskis kutsuisi. Tuskin sen vakavampaa.
      Läppä oli myös se naiselta silmän mustaksi lyömiskommentti. Vain toinen sai plussaa ja toinen meni miinukselle. Hoksaatko ongelmaa ja näkyykö kaksinaismoralismi vieläkään?

      Lainaa

    54. Vakavarainen satuhahmo 19.12.2024 17:30
      Tulos: +6 (14 ääntä)
      Naimaton sorsa: Typerää tai ei niin kyllähän se vähän asenneilmapiiristä kertoo. Tässä kyseisessä asiassa tuntuu olevan kaksinaismoralismi aika vahvana. Ei voi jotenkin edes käsittää miten joillakin ilmenee tämä kognitiivinen dissonanssi.
      Juuri näin. Ja ei tämä ole mikään yksittäistapaus. Miehiä kohtaan tehtävästä väkivallasta on enemmän ok vitsailla kuin naisia kohtaan tehtävästä väkivallasta. Jos on oikeasti tasa-arvon kannalla, niin silloin asioihin pitää suhtautua tasa-arvoisesti kautta rantain eikä vain silloin kun se sopii itselle ja parantaa omaa asenaa.

      Lainaa

    55. Mutkikas albatrossi 19.12.2024 21:30
      Tulos: +2 (14 ääntä)
      Aivasteleva pussieläin: Väkivalta ketään kohti on väärin. Väkivaltavitsailu hampaiden lyömisestä kurkkuun on mauton ja typerä. "Lahjaidea" on myös mauton eikä jaksa naurattaa ha ha hauskat mies pistää naisen tekemään kotityöt vitsin varjolla murjaisut. Mutta, naisiin ja miehiin kohdistuvaa väkivaltaa ei voi suoraan verrata vaikka kummatkin [...]
      Samaa mieltä kainesta paitsi siitä että tuota "Joka neljäs nuori mies uskoo, että nainen voi ansaita väkivallan" "tutkimusta" ei kannata paljoa lainailla. Kuka tahansa mistään ymmärtävä tietää että että eihän se noin ole ja ne jotka on tutustunut kyseiseen "tutkimukseen" näkevät heti ongelmat sen tuottamisessa, raportoinnissa ja uutisoinnissa. Siitä oli tiede kaukana. Hyvä esimerkki miksi ei joskus ilman foliohattuakaan oikeasti kannata uskoa ihan kaikkea mitä lehdessä lukee.

      Lainaa

    56. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Aivasteleva pussieläin: Väkivalta ketään kohti on väärin. Väkivaltavitsailu hampaiden lyömisestä kurkkuun on mauton ja typerä. "Lahjaidea" on myös mauton eikä jaksa naurattaa ha ha hauskat mies pistää naisen tekemään kotityöt vitsin varjolla murjaisut. Mutta, naisiin ja miehiin kohdistuvaa väkivaltaa ei voi suoraan verrata vaikka kummatkin [...]
      Minä suhtaudun suurella varauksella tilastoihin parisuhdeväkivallan prosenttieroihin sukupuolten välillä. Itse ollut kahdessa väkivaltaisessa parisuhteessa naisen kanssa joka pahoinpiteli minua ja vasta toisen parisuhteen aikana aloin ymmärtämään että se avarikin tosiaan lasketaan väkivallaksi. Eli en ollut tavallaan edes tiedostanut kokevani väkivaltaa (niin älyttömältä kuin se kuulostaakin) ja toinen iso vaikuttava tekijä on se häpeä että "ottaa muijalta pataan". Näiden takia nämä kaikki tapaukset ei päädy kyselyiden tuloksiin eivätkä myöskään Poliisin väkivaltatilastoihin.
      Lisäksi on vielä sekin miten yhteiskunta lähtökohtaisesti suhtautuu asioihin. Olen soittanut hätäpuhelun kun minun poistuminen asunnosta estettiin fyysisesti naispuolisten ihmisten toimesta. Lisäksi minun nukkuminen estettiin myös. Minulle käytännössä naurettiin enkä saanut apua. Kuinka moni kuvittelee että sama voisi ikinä tapahtua naiselle joka soittaa että kaksi miestä estävät väkivalloin poistumisen asunnosta ja hätäkeskus kieltäytyy lähettämästä apua?
      En väitä että totuus olisi se että naiset pahoinpitelevät enemmän mutta varmasti ero on huomattavasti pienempi. Totuus lienee myös se että miesten tekemät pahoinpitelyt aiheuttavat keskimäärin isompia vammoja koska ovat keskimäärin vahvempiakin jolloin nämä teot päätyvät lopputuleman takia useammin poliisiarkistoihin.

      Lainaa

    57. Altis hirmulisko 20.12.2024 0:25
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Mistä tietää lähettävänsä liikaa mokia tänne? No ihan viimeistään siitä, jos vastaan tulee kokonainen sivu mokineen, ja olet ne kaikki jo nähnyt aiemmin. :D

      Lainaa

    58. Avaimeton paprika 20.12.2024 0:40
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Mä voisin tykätäkin tuollaisesta joulukalenterista, joka ikään kuin pelillistää joulusiivouksen. Toki sillä oletuksella, että kaikki kalenterin luukkujen aukojat ois hommassa mukana omasta vapaasta tahdostaan.

      Lainaa

    59. Kanneloitu krokotiili 20.12.2024 7:46
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Hienoa, että täällä on näin paljon miehiä, jotka aktiivisesti ovat perheväkivaltaa kohtaan. Teette varmasti arjessanne työtä asian puolesta! Miesten väkivalta miehiä ja naisia kohtaan ei ole mikään miesten etuoikeus! Sitä tapahtuu niin paljon ja olette sen varmasti huomanneet. Hienoa, jos teette myös valistustyötä pelastajien parissa. Hätäkeskuspäivystäjät tarvitsevat opastusta siinä, mitä tehdä, kun mies soittaa, että häntä pahoinpidellään. Kaikki tarvitsevat opastusta naisten kivun huomioimisessa, esimerkiksi sydänkohtausta ei naisella tunnisteta. Koska olette tasa-arvon puolella, keskitytte varmasti myös naisten asioihin. Isompi osa naisista saa pataan kohta tulevina joulupyhinä, kuin miehistä. Kiitos työstänne näiden naisten ja lasten puolesta! Eläköön Gisele!

      Lainaa

    60. Ajastettu kobra 20.12.2024 8:42
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Voitaisko vaan sopia, että kukaan ei saa lyödä ketään?

      Lainaa

    61. Vauhditon seppä 20.12.2024 11:04
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Itseltäni jos löytyisi kalenteri ja luukku, jossa olisi puoliso tehnyt tehtävän, että imuroi ja vielä levittäny vaikka jauhoa lattialle varmistaakseen "pukin reen bensan" määrän toteaisin, ettei taida tänä vuonna polttoaine riittää ja jättäisin itse siivoamaan sotkunsa. En löisi, ei olisi sen arvoista, enkä muutenkaan ole väkivaltainen ihminen. Se, että tekee tuollaisen kalenterin ja jos siellä on vain yhdelle osapuolelle tekeminen jouluun asti, viettäisin joulun jossain muualla yksinäni.

      Lainaa

    62. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Pluri: Minä suhtaudun suurella varauksella tilastoihin parisuhdeväkivallan prosenttieroihin sukupuolten välillä. Itse ollut kahdessa väkivaltaisessa parisuhteessa naisen kanssa joka pahoinpiteli minua ja vasta toisen parisuhteen aikana aloin ymmärtämään että se avarikin tosiaan lasketaan väkivallaksi. Eli en ollut tavallaan [...]
      Tilastoista puuttuu myös toiseen suuntaan dataa. Moni mies raiskaa puolisonsa mutta siitä ei ilmoiteta joten tilastot eivät ole aivan ajan tasalla. Näin on käynyt monelle. Myös miehen väkivallasta ei välttämättä ilmoiteta tai tapaus sovitellaan joka on älytöntä. Naiselle vaarallisin paikka ihan täällä Suomessakin on koti. Se on aika karua. Mutta on myös täysin totta, ettei moni mies ilmoita väkivallasta jota kokee naisen taholta. Siihen pitäisi puuttua myös. Tässä myös miesten olisi keskenään tehtävä töitä, sillä moni mies ylläpitää toksista maskuliinisuutta joka vahingoittaa muita miehiä juuri tällä tavalla. Moni mies kommentoi et "ootko sä joku mikki hiiri jos otat naiselta pataan" tms. joka ylläpitää asenteita olla hiljaa jos väkivallantekijä on nainen. Vaikka useammalla miehellä olisi fyysinen etulyöntiasema puolustautua naista kohtaan, se ei mitenkään tee väkivallasta hyväksyttyä.

      Lainaa

    63. Kyselevä sitruuna 20.12.2024 17:40
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Ajastettu kobra: Voitaisko vaan sopia, että kukaan ei saa lyödä ketään?
      Kyllä mua saa nainen lyödä. Esim. piiskalla haitar'-osastoon.

      Lainaa

    64. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Jäykkä henkilö: Kai tuo eka on ihan hyvä, jos lahjan saaja innokkasti askartelee kynttilänjämistä 🤔
      No jotkut koristelee kämppäänsä purkeilla missä on viinipullon korkkeja että en enää ylläty mistään

      Lainaa

    65. Kuoleva tomaatti 20.12.2024 23:32
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Koskaan en ole nähnyt miehen lyövän naista mutta toisinpäin useasti, se vaan tuntuu menevän temperamenttisuuden, mustasukkaisuuden tai kännin piikkiin. En ole uskaltanut kertaakaan puuttua asiaan. Toisin päin jos olisin nähny tapahtuvan, olisin puuttunut tilanteeseen jopa väkivalloin.

      Lainaa

    66. Kanneloitu krokotiili 21.12.2024 10:22
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Kyselevä sitruuna: Kyllä mua saa nainen lyödä. Esim. piiskalla haitar'-osastoon.
      Aina löytyy tämmöinen mies kommentoimaan. Sua saa myös varmaan häiritä seksuaalisesti.

      Lainaa

    67. Taempi tuhatjalkainen 21.12.2024 18:23
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Per Cladenius: Sais meikäläisellä ukko keräillä seuraavana aamuna hampaitaan kalenterista tolla menolla.
      Minkähänlainen haloo ja KRP:n tutkinta siitä seuraisi, jos toteaisin vastaavasti, että "oma akka sais keräillä lattialta hampaitaan, jos tuommoisen imuriohjeen antaisi".

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: joulu, joululahjat, kananmunankuoret, kuva, kuvat, käpy, säästää, säästövinkit, tekolumi