Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 154

Lapset mukaan töihin?
Vanhempainilta, osa 154

Kelpaako julkaisu etusivulle?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 71 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Jäykkä henkilö 3.12.2024 0:52
      Tulos: +145 (173 ääntä)
      Onhan se ihan kiva, että lapsetkin saavat nähdä erilaisia töitä, eikä kaikkien haaveammatin tarvitse olla opettaja. Luulisi myös, että lähes jokaisella lapsella on elämässään joku sellainen aikuinen, jonka työpaikalla voi pari tuntia vierailla. Toisaalta pettymysten ja epäreiluuden sietäminen on ihan hyvä oppitunti ja tulee tulevassa työelämässä tarpeeseen.

      Lainaa

    2. Märehtivä jänis 3.12.2024 1:04
      Tulos: +91 (107 ääntä)
      Erjan äidiltä kyllä reilukerhon kuittaus 🤣. Eteenkin jos vielä tietää tyttärensä erityisherkkyydestä. Eikait siinä kun koneen pyykit polttoon ja itse koneelle 90 asteen pesu sitruunahapon kanssa niin kyllä se siitä. Voi se paskakone silti tulla vielä uniin. Tsemppiä!

      Lainaa

    3. Altis hirmulisko 3.12.2024 1:25
      Tulos: +12 (88 ääntä)
      Miten voi olla molemmilla aivot noin jäässä? Nykylapset nyt ei välttämättä ole koskaan käyttäneetkään kolikoita, mutta vanhempien on kyllä pakko olla sitä ikäluokkaa, että tuo vielä sujuisi joko ulkomuistista tai ihan laskupäällä. Monennenkohan luokka-asteen tehtävä on kyseessä? Kuvaa valitettavan hyvin sitä, mitä peruskoulun taso Suomessa nykyään on, laskenut kuin lehmän häntä. Nykyään peruskoulun kun voi päästä läpi lukematta yhtäkään kirjaakaan, ja jo puolet valitsevat helppolukuisen vielä yläasteellakin. Kolmannelle mennessä on hälyttävän monia jotka eivät vielä osaa lukea tai laskea.

      Lainaa

    4. Hajoamaton paprika 3.12.2024 1:45
      Tulos: +72 (74 ääntä)
      Matematiikka sikseen, pistää miettimään onko nykyinen kortilla maksaminen yms muut maksamisen helppus syövyttänyt kuinka pahastikin ihmisten kykyä hahmottaa rahaa ja arvioida rahan käyttöä. Käteviähän ne ovat mutta abstraktoi rahaa aika paljon

      Lainaa

    5. Turtunut leopardi 3.12.2024 2:05
      Tulos: +66 (78 ääntä)
      Ihan kaikkialle niitä lapsia ei voi ottaa. Jotkut toimistohommat ehkä ok. Tuskin junankuljettaja ajelee lapsen kanssa koko maan läpi, lentäjä pyyhkäisee pallon toiselle puolelle tai merikapteeni monen viikon reissulle. Ja jossain työpaikassa se voi olla muutama tunti minkä lapsi saa työpaikalla olla mukana.

      Lainaa

    6. Mennyt haukka 3.12.2024 2:06
      Tulos: +77 (91 ääntä)
      Eikös tuo rahahomma ollut aika helppo? Mikä tuossa oli nyt moka? Sekö ettei aikuinen osannut?

      Lainaa

    7. Kovalentti kenguru 3.12.2024 2:18
      Tulos: +49 (63 ääntä)
      Märehtivä jänis: Erjan äidiltä kyllä reilukerhon kuittaus 🤣. Eteenkin jos vielä tietää tyttärensä erityisherkkyydestä. Eikait siinä kun koneen pyykit polttoon ja itse koneelle 90 asteen pesu sitruunahapon kanssa niin kyllä se siitä. Voi se paskakone silti tulla vielä uniin. Tsemppiä!
      No kai ne pyykitkin pesemällä lähtee. Jos ei itse kykene niin mahdollinen puoliso sitten. Kyllä, jotkut voi oikeasti olla niin herkkiä, eikä se ole mikään pilkan aihe. Sitä ei voi itse valita millaiseksi syntyy.

      Lainaa

    8. Tulos: -88 (100 ääntä)
      Mun mielestä tuo rahatehtävä ei mennyt oikein mutta mä kyl nukahdin kesken mokien lukemista eikä älli oikein pelätä. Täytyy ehkä aamulla tutkia uudelleen.

      Lainaa

    9. Tyytyväinen aprikoosi 3.12.2024 2:41
      Tulos: +85 (89 ääntä)
      Oman lapseni kohdalla eri työpaikkoihin tutustuttiin menemällä koko poppoolla niiden vanhempien työpaikkoihin, joihin se oli mahdollista. He kävivät "luokkaretkillä" ainakin museossa, apteekissa, taiteilijan studiossa ja puutarhalla.

      Lainaa

    10. Saatanan vajaaälyinen lehmä 3.12.2024 2:49
      Tulos: -21 (83 ääntä)
      "Lapsetkin itkee" "Ugh olen puhunut" Ok boomer

      Lainaa

    11. Lehdetön kavioeläin 3.12.2024 3:00
      Tulos: +145 (153 ääntä)
      Ei sillä, että Leena olisi oikeastaan mitään järkevää kirjoittanut, mutta "Ugh olen puhunut!" vie aina viimeisenkin uskottavuuden sen käyttäjän tekstistä.

      Lainaa

    12. Lakaistu undulaatti 3.12.2024 3:07
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Toivottavasti anu ei ole kassalla töissä. :)

      Lainaa

    13. Levoton eläin 3.12.2024 3:33
      Tulos: +36 (36 ääntä)
      Tyytyväinen aprikoosi: Oman lapseni kohdalla eri työpaikkoihin tutustuttiin menemällä koko poppoolla niiden vanhempien työpaikkoihin, joihin se oli mahdollista. He kävivät "luokkaretkillä" ainakin museossa, apteekissa, taiteilijan studiossa ja puutarhalla.
      Meilläkin tehtiin kasarin alkupuolella näin. Muuten en varmaan edes muistais, mutta sain muistoksi kuvan jossa koko kolmosluokka kököttää meidän pihassa. Vanhempien töistä johtuen siis oltiin meillä kotona.

      Lainaa

    14. Tulos: +47 (47 ääntä)
      Turtunut leopardi: Ihan kaikkialle niitä lapsia ei voi ottaa. Jotkut toimistohommat ehkä ok. Tuskin junankuljettaja ajelee lapsen kanssa koko maan läpi, lentäjä pyyhkäisee pallon toiselle puolelle tai merikapteeni monen viikon reissulle. Ja jossain työpaikassa se voi olla muutama tunti minkä lapsi saa työpaikalla olla mukana.
      Minä olin noin kahdeksan vuotiaana töissä mukana junassa. Ei ajettu tosin koko maan halki, mut oli pitkä päivä. Sain itte käynnistää junan käyntiin ja ajaa sitä :D

      Lainaa

    15. Lälly paprika 3.12.2024 6:19
      Tulos: +64 (70 ääntä)
      Altis hirmulisko: Miten voi olla molemmilla aivot noin jäässä? Nykylapset nyt ei välttämättä ole koskaan käyttäneetkään kolikoita, mutta vanhempien on kyllä pakko olla sitä ikäluokkaa, että tuo vielä sujuisi joko ulkomuistista tai ihan laskupäällä. Monennenkohan luokka-asteen tehtävä on kyseessä? Kuvaa [...]
      Miten voi olla aivot niin jäässä, että kysyy monennenko luokan tehtävä on kyseessä, kun aloituksessa lukee, että kolmannen luokan. Samaa mieltä kyllä tästä, että vanhemman pitäisi näin yksinkertaiset laskut osata. Onko tämä korttimaksuun pakottaminen saanut aikuisetkin unohtamaan miten rahat lasketaan?

      Lainaa

    16. Kupera aprikoosi 3.12.2024 6:23
      Tulos: -86 (134 ääntä)
      Lapset eivät kuulu työpaikalle. Lapset ovat äänekkäitä eivätkä tunne työelämän sääntöjä. Varsinkin, jos työpaikalla on turvallisuusriskejä, kuten vaarallisia laitteita, portaikkoja, pudotuksia, jne... Lapsien tuonnista työpaikalle on haittaa kaikille muille työntekijöille, jotka haluaisivat keskittyä työhönsä. Muut ovat tulleet töihin, eivät lapsenvahdiksi. Lasten tuominen työpaikalle tarkoittaa sitä, että ulkoistetaan päivähoito ilmaiseksi muille työntekijöille, kun oma lapsi päästetään seilaamaan pitkin firman työtiloja. Se on väärin muita kohtaan. Jos lasta ei voi itse valvoa, sitä ei voi dumpata muiden vaivaksi. Muita työntekijöitä ei kiinnosta olla lapsenvahtina. Vaikka oma lapsi tuntuisi täysin uniikilta lumihiutaleelta, se sattuu nyt oikeasti olemaan ihan sama ihminen 8 miljardin muun joukossa. Jos yhdelle annetaan oikeus tuoda lapset työpaikalle, sitten se oikeus kuuluu kaikille muille myös. Joten ajatelkaa, kun työpaikalla pyörii kymmenen lasta juoksemassa ja huutamassa vain siksi, että aikuisilla on oikeus saada tuoda lapsensa työpaikalle. "Perheystävällinen yritys"? Ei tässä ajattelussa ihan oikeasti ajatella ketään muuta kuin omaa napaa ja muiden työhyvinvointi sivuutetaan täysin, koska: "Muh childreeen!" Tämä ei ole lapsen vika, koska lapset ovat lapsia. On aikuisten vastuulla laittaa lapset oikeaan päivähoitoon, jos päivähoitoa tarvitsee.

      Lainaa

    17. Kilokalori 3.12.2024 6:51
      Tulos: +48 (64 ääntä)
      Olisikin vaan kerran vuodessa lapset, mutta kun meillä lapselliset käyttää avokonttoria hoitopaikkana lasten kanssa... "Tultiin tähän pariksi tunniksi odottelemaan kyytiä" "Tässä on hyvä käydä syömässä lasten kanssa kun ollaan kaupungilla" "Täällä on siistimmät vessat kuin kauppakeskuksessa" - ja taapero juoksee huutaen avokonttorissa

      Lainaa

    18. Vaikeuksiin ajautunut alligaattori 3.12.2024 7:08
      Tulos: +53 (61 ääntä)
      Kupera aprikoosi: Lapset eivät kuulu työpaikalle. Lapset ovat äänekkäitä eivätkä tunne työelämän sääntöjä. Varsinkin, jos työpaikalla on turvallisuusriskejä, kuten vaarallisia laitteita, portaikkoja, pudotuksia, jne... Lapsien tuonnista työpaikalle on haittaa kaikille muille työntekijöille, jotka haluaisivat keskittyä työhönsä. Muut [...]
      En tiedä millaisia lapsia vastaasi on tullut, mutta minun työpaikallani useampikin ihminen oli ottanut lapsen mukaan töihin,  enkä itse olisi edes huomannut heitä, ellen olisi omin silmin kahvitauolla nähnyt. Kaikki lapset olivat koko päivän keskittyneet hiljaa tekemään mitä ikinä vanhempansa olivatkin heille keksineet. Minä ainakin muistan lapsena piirtäneeni koko päivän isäni työpaikalla. Äidin työpaikalle en päässyt, siivoustyö oli sellainen ettei siinä olisi lapsi pysynyt mukana (enkä olisi halunnutkaan herätä neljältä).

      Lainaa

    19. Jäyhä raparperi 3.12.2024 7:17
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Lause jota en koskaan olisi uskonut sanovani: Missä kuva kakkapökäleestä pesukoneessa?

      Lainaa

    20. Miksi aina roska 3.12.2024 7:19
      Tulos: -45 (83 ääntä)
      Vaikeuksiin ajautunut alligaattori: En tiedä millaisia lapsia vastaasi on tullut, mutta minun työpaikallani useampikin ihminen oli ottanut lapsen mukaan töihin,  enkä itse olisi edes huomannut heitä, ellen olisi omin silmin kahvitauolla nähnyt. Kaikki lapset olivat koko päivän keskittyneet hiljaa tekemään mitä ikinä vanhempansa olivatkin heille [...]
      Suurin osa vanhemmista ei osaa kasvattaa lapsiaan, varsinkaan nykypäivänä.
      On sietämätöntä kun joku työkaveri tuo vauvan näytille, 80% lopettaa hommat seinään lässyttääkseen äpärälle joka meluaa ja häiriköi. Skidinä oisin mieluummin pysynyt eskarissa tai koulussa äidin toimistohommien ihmettelyn sijaan. 
      Sentäs oli kasvatettu käyttäytymään kunnolla siellä ja matkalla. Liian usein busseissa lapset tekee mitä huvittaa, potkii istuimia, pomppii paskasilla kengillä penkeillä ja vain mielikuvitus on rajana. Jos ei saa jälkikasvuaan kuriin, saisi lentää ulos kun eivät itsekkyyttään lähde itse opettaen skideille, ettei bussilla kuljeta, jos ei osata käyttäytyä.

      Lainaa

    21. Maailmankuulu gerbiili 3.12.2024 7:38
      Tulos: +63 (85 ääntä)
      Onpas todella lapsivihamielistä kommenttia täällä. Ei lapsi mukaan töihin -päivän idea ole että muksu otetaan sinne avokonttoriin valvomatta tekemään mitä huvittaa vaan lapsen on tarkoitus olla joko vanhemman valvottavana (=keksii tekemistä lapselle) taikka sitten työpaikalla keksitty jotain yhteistä ohjelmaa lapsille (näin ainakin meillä). Jos jonkun kollega on tuonut lapsen sinne toimistolle eikä katso perään niin menkää sanomaan suoraan tai valittakaa asiasta vaikka pomolle älkääkä täällä kommenteissa. :D Ps. Minäkin odotan kuvaa siitä kakkapökäleestä!

      Lainaa

    22. Monilaenen konna 3.12.2024 7:38
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Lehdetön kavioeläin: Ei sillä, että Leena olisi oikeastaan mitään järkevää kirjoittanut, mutta "Ugh olen puhunut!" vie aina viimeisenkin uskottavuuden sen käyttäjän tekstistä.
      Ja myös se, että kerrotaan miten oma lapsi itkee parhaillaan ihan paskana 🙈

      Lainaa

    23. karvaturpa 3.12.2024 7:42
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Ugh olen puhunut, Kiellettävien sanojen/lauseiden listalle. Kiitos.

      Lainaa

    24. KissaKuustinen 3.12.2024 8:16
      Tulos: +19 (29 ääntä)
      karvaturpa: Ugh olen puhunut, Kiellettävien sanojen/lauseiden listalle. Kiitos.
      Se on pahempi kuin "Hox hox" jonka idiootit laittaa jutun alkuun jolloin sen voi jättää heti lukematta. Tuo toki ärsytti heti, mutta viimeiset sanat saivat aikaan ymmärryksen miten tyhmä kirjoittaja oikeasti on. Se varmaan valittaa jos jos annetaan vinkkejä johonkin sairauksiin että "Mites me kellä ei ole mitään sairauksia!?" Se, että lapsen voi ottaa töihin mukaan kertoo työn tylsyydestä eli siitä ettei lasta kiinnosta olla siellä.

      Lainaa

    25. Pyörimätön koala 3.12.2024 8:34
      Tulos: -35 (77 ääntä)
      "Lapsivihamielistä kommenttia" LOL xD Ihan vaan perusasioita, että kunnioitetaan työkavereiden työrauhaa eikä tuoda häiriön aiheuttajia. Vaikka itse ei näkisi omaa mussukkaa muuna kuin enkelinä, muut työyhteisössä eivät välttämättä näe samoin. Tietenkään kukaan ei sano sitä ääneen, koska ei halua pilata välejä ja olla ns. "hankala" tyyppi. Perusasioita. Työ vaatii keskittymistä. Varsinkin tietotyö. Ei siihen voi tuoda häiriötekijöitä sekoittamaan pakkaa. Työturvallisuus on lisäksi ihan oma asiakokonaisuus. Redditissä "entitledparents" ryhmästä löytyy miljoona tällaista stooria, jossa "vastuulliset vanhemmat" eivät välitä muista yhtään. Se on vain "minä minä minä ja minun lapsi". Työnantajankin kannattaa muistaa, että jos lapselle sattuu hupipäivän aikana joku tapaturma, niin arvaa ketä "vastuulliset vanhemmat" syyttävät ensimmäisenä? Itseään, kun toivat lapsensa työpaikalle? EHEI! Työnantajan vika ja työpaikka on lapsivastainen! xD

      Lainaa

    26. Päällystetty fretti 3.12.2024 8:45
      Tulos: +52 (52 ääntä)
      Kun olin lapsi, koko luokka tuli meille nostamaan perunaa. :D Nyt aikuisena, työtovereilla oli lapsia mukana toimistolla. Siinä ne joulukuusen koristeli ja muutoin olivat vanhempansa riesana. Ei haitannu omaa työntekoa. :)

      Lainaa

    27. Valitettava ananas 3.12.2024 8:45
      Tulos: -34 (64 ääntä)
      Maailmankuulu gerbiili: Onpas todella lapsivihamielistä kommenttia täällä. Ei lapsi mukaan töihin -päivän idea ole että muksu otetaan sinne avokonttoriin valvomatta tekemään mitä huvittaa vaan lapsen on tarkoitus olla joko vanhemman valvottavana (=keksii tekemistä lapselle) taikka sitten työpaikalla keksitty jotain yhteistä ohjelmaa lapsille [...]
      Lapsivihakortti vedetty! Voiko vielä saada selityksen sille miksi vanhemman ei tarvitse tehdä duunia vaan vaihtia lapsukaisiaan, tai miksi resursseja on varattava niiden mukuloiden kaitsemiseen muuten? Lapset ei kuulu millekään muulle työpaikalle kuin kouluun tai päiväkotiin.

      Lainaa

    28. Tulos: +52 (62 ääntä)
      Pyörimätön koala: "Lapsivihamielistä kommenttia" LOL xD Ihan vaan perusasioita, että kunnioitetaan työkavereiden työrauhaa eikä tuoda häiriön aiheuttajia. Vaikka itse ei näkisi omaa mussukkaa muuna kuin enkelinä, muut työyhteisössä eivät välttämättä näe samoin. Tietenkään kukaan ei sano sitä ääneen, koska ei [...]
      Mikä sulla nyt on hätänä? Monilla työpaikoilla(mm. omassani) työnantajalta tuli viestiä että ottakaa lapset mukaan, ja saatte tarjota heille ilmaisen ruoan työnantajan piikkiin ja laittakaa kuvia sit lasten päivästä jne. Jos on oikein noin tervetulotoivotus lapsille, ni sillon ei kenenkään lapsivihaajan kommentit kyl vaikuta mihinkään. Valita sille pomollesi älä muille :D 
      Ja tämä päivähän on koululaisille, ei taaperoille. Koululaiset nyt 99% osaa siel yksin ollessaan olla rauhassa(kaverin kans/porukassa saattaa riehaantua). Jos jonku erityislapsi ei osaa tai pysty olemaan rauhassa, tämän vanhemman täytyy jättää sit lapsi kotiin.
      Jos tämä lapsi kuitenki mukaan lähtee, niin eihän se(kään) ole rauhassa olevien lasten ja heifän vanhempiensa "syy". 
      Samalla tavalla ku ei voi yleistää et kaikki FM Mokiin kommentoijat on idiootteja(osa on), ei voi yleistää et kaikki lapset riehuu työpaikalla(osa varmaan saattaa riehuaki).
      Eikä tähän ota lapsi mukaan töihin -päivään taas liity sekään, et raahataan niitä lapsia joka päivä töihin mukaan.

      Lainaa

    29. Tulos: +33 (33 ääntä)
      Ja lisäyksenä, meillä ainakin työnantajan vakuutus olis korvannut jos jotain olis sattunut, koska lapset oli työpaikalla työnantajan kutsumana.

      Lainaa

    30. Ravitseva myyrä 3.12.2024 9:02
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Sanmperi: Mun mielestä tuo rahatehtävä ei mennyt oikein mutta mä kyl nukahdin kesken mokien lukemista eikä älli oikein pelätä. Täytyy ehkä aamulla tutkia uudelleen.
      Onneksi edes näin lyhyt matematiikka ei ole mielipideasia.

      Lainaa

    31. Räkäpää 3.12.2024 9:14
      Tulos: +43 (51 ääntä)
      Valitettava ananas: Lapsivihakortti vedetty! Voiko vielä saada selityksen sille miksi vanhemman ei tarvitse tehdä duunia vaan vaihtia lapsukaisiaan, tai miksi resursseja on varattava niiden mukuloiden kaitsemiseen muuten? Lapset ei kuulu millekään muulle työpaikalle kuin kouluun tai päiväkotiin.
      Koska työnantaja pitää sitä siistinä ideana ja tukee ajatusta? Eihän niitä lapsia sinne tuoda sopimatta asiasta johdon kanssa. Esim meidän työpaikalla kyllä osalla oli mukana niitä, mutta itsellä oli sillä haavaa sen verran kova työkuorma etten ottanut. Lapset sitten hoiti joulukoristelut ja piirteli jne sen aikaa kun olivat paikalla. Erittäin työpaikkakohtaista ja henkilöstä riippuvaa toki että voiko niitä ottaa mukaan, mutta ei taas jakseta antaa niitten muutaman tiukkapipon joita täälläkin kommenteissa kyllä piisaa pilata muitten huvia. Se on yksi päivä. Menee sitä työaikaa turhempaankin kuten kuuden tunnin kokouksiin jotka olisi voitu käsitellä yhdellä sähköpostilla.

      Lainaa

    32. Räkäpää 3.12.2024 9:18
      Tulos: +33 (39 ääntä)
      Kilokalori: Olisikin vaan kerran vuodessa lapset, mutta kun meillä lapselliset käyttää avokonttoria hoitopaikkana lasten kanssa... "Tultiin tähän pariksi tunniksi odottelemaan kyytiä" "Tässä on hyvä käydä syömässä lasten kanssa kun ollaan kaupungilla" "Täällä on siistimmät vessat kuin kauppakeskuksessa" - ja taapero juoksee huutaen avokonttorissa
      Tämähän ei ole varsinaisesti lapsiongelma. Tämä on työnjohto-ongelma. Johtajat eivät osaa/tee töitään.

      Lainaa

    33. Punertava karhu 3.12.2024 9:43
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Angst: Mikä sulla nyt on hätänä? Monilla työpaikoilla(mm. omassani) työnantajalta tuli viestiä että ottakaa lapset mukaan, ja saatte tarjota heille ilmaisen ruoan työnantajan piikkiin ja laittakaa kuvia sit lasten päivästä jne. Jos on oikein noin tervetulotoivotus lapsille, ni sillon ei kenenkään lapsivihaajan kommentit kyl [...]
      Miksi päivä on vain koululaisille, eikä taaperoille? Meillä työnantaja linjasi, että kaikki alle 13 vuotiaat lapset oli tervetulleita. Ikärajan laittoivat, kun katsoivat että tuota vanhempien lasten olisi pitänyt kirjoittaa  salassapitosipimukset.
      Nuorin paikalla olleista lapsista oli 2 vuotias ja ikäskaalakäjakauma oli siitä tasainen tuonne 13 saakka. HR oli järjestänyt kivaa ohjelmaa, joihin lapset osallistui yhdessä vanhemman kanssa ja me lapsettomatkin saatiin osallistua jos haluttiin (itse olin hetken työkaverin lapsen kanssa, että hän pääsi palaveriin). Ohjelma oli sovelletusti juuri sellaista, mitä me oikeastikin teemme  Ne ketä lapset häiritsi, jäivät suosiolla etätöihin tai siirtyivät neuvottelutiloihin. 

      Lainaa

    34. Tulos: +32 (32 ääntä)
      Lälly paprika: Miten voi olla aivot niin jäässä, että kysyy monennenko luokan tehtävä on kyseessä, kun aloituksessa lukee, että kolmannen luokan. Samaa mieltä kyllä tästä, että vanhemman pitäisi näin yksinkertaiset laskut osata. Onko tämä korttimaksuun pakottaminen saanut aikuisetkin unohtamaan miten rahat lasketaan?
      Ei tässä ole kyse mistään kyvystä käsitellä rahaa, vaan yksinkertaisesti kyvyttömyydestä ongelmanratkaisuun ja yksinkertaisimpien matikassa opetettuja asioita käytäntöön siirtämiseseen.  Vähintään aikuisen olisi pitänyt tajuta, että tehtävässä on yhteensä 5,20 € rahaa ja jos niistä halutaan kaksi yhtä isoa pinoa, kummassakin pitää olla 2,60 €. Silloin ei pitäisi olla enää kovin monimutkaista tajuta, että 3 € pinosta pitää siirtää 40 snt toiseen. 
      Todennäköisesti äiti ja lapsi olivat vain lähteneet siirtelemään satunnaisia kolikoita pinosta toiseen ja yrittäneet tuurilla osua oikeaan ratkaisuun. Toki vaihtoehtoja on niin vähän, että ei tuossakaan olisi pitänyt hirveän kauan kestää. 
      Noin yleisellä tasolla, ongelmia ratkaistaessa kannattaa miettiä, miten se on oikeasti ratkaistavissa, eikä vain luottaa satunnaiseen kokeilemiseen. Pääsee aika paljon helpommalla. Kyllä siitä matikan opettelusta on hyötyä ihan oikeassakin elämässä...

      Lainaa

    35. Tulos: -42 (46 ääntä)
      Tästä lapsi mukaan töihin päivästä vielä, ei kai nyt oikeasti kukaan järkevä normaali ihminen remmo lasta pois koulusta jotta saisi viedä sen mukanaan töihin?? Ja miksi ihmeessä kukaan näin tekisi? Joten miksi ihmeessä Leenan lapset itkee kuinka joutuvat menemään kouluun ja muut ei, vaikka kaikki sinne joutuu ihan yhtälailla menemään?

      Lainaa

    36. Nurja päärynä 3.12.2024 10:06
      Tulos: +32 (32 ääntä)
      Vaikeuksiin ajautunut alligaattori: En tiedä millaisia lapsia vastaasi on tullut, mutta minun työpaikallani useampikin ihminen oli ottanut lapsen mukaan töihin,  enkä itse olisi edes huomannut heitä, ellen olisi omin silmin kahvitauolla nähnyt. Kaikki lapset olivat koko päivän keskittyneet hiljaa tekemään mitä ikinä vanhempansa olivatkin heille [...]
      Lapsi töihin-päivänä monet firmat myös keksivät erilaista tekemistä lapsille. Meidän firmalla oli taikuri ja joku askartelupiste, kasvomaalausta ja jäätelöbaari.

      Lainaa

    37. Rytmikäs viikinki 3.12.2024 10:21
      Tulos: -38 (52 ääntä)
      Jos pomo/media/työkaveri pyytää tuomaan lapset työpaikalle, ei sitä ole pakko tehdä niin. Voi esim. miettiä vaikutuksia työkavereille, kun tulee melua ja liikennettä työpisteille. Se ihan oikeasti häiritsee työtä, mutta tietenkään sitä vanhempi ei ehkä tiedosta, jos "sirkukseen" on tottunut kotona. Pitäisikö katsoa asiaa muidenkin näkökulmasta eikä vain "minä minä"? Voi miettiä, joutuuko työkaveri "ohimennen vahtimaan" lasta ja se on pois hänen tuloskortiltaan. Työkaverit eivät ole ilmaisia lapsenvahteja. Voi miettiä, syntyykö työturvallisuusriskejä, kun lapsi seilaa työtiloissa ilman valvontaa. Voi tulla tietoturvariskejä, jos lapset kuulevat/näkevät ihmisten henkilötietoja työpaikalla, joihin ei tulisi olla pääsyoikeutta. Eli jos joku yllyttää hölmöyksiin, ei ole pakko totella. Voi käyttää omaa järkeä. Pomokin voisi miettiä näitä asioita, jos kiireiltään ehtii. Kyse on toisten ajan ja työrauhan kunnioittamisesta sekä työturvallisuuden ja tietoturvan ylläpitämisestä. Kukaan ei halua olla työpaikalla se "pahis" työpaikalla joka sanoo ääneen totuuden, koska uhriutujat alkavat leimata. Siksi mieluummin ollaan hiljaa ja hymyillään työkaverille. Tämä ei ole hyväksi työyhteisölle.

      Lainaa

    38. Itseasiassa 3.12.2024 10:50
      Tulos: -1 (15 ääntä)
      Turtunut leopardi: Ihan kaikkialle niitä lapsia ei voi ottaa. Jotkut toimistohommat ehkä ok. Tuskin junankuljettaja ajelee lapsen kanssa koko maan läpi, lentäjä pyyhkäisee pallon toiselle puolelle tai merikapteeni monen viikon reissulle. Ja jossain työpaikassa se voi olla muutama tunti minkä lapsi saa työpaikalla olla mukana.
      Niin tai lääkäri. "Tarkistellaanpas Miisa tätä Pertin takapuoleen ilmestynyttä paisetta vähän lähemmin".
      Tai itse kun menisi gynelle ja lääkärillä olisi lapset mukana... Kokemuksesta voin sanoa osan lääkäriopiskelijoista olleen siellä niin paniikissa, että lapsilla ei olisi varmaan hirveästi helpompaa. En kyllä itsekään juhlinut, kun jokainen kolmesta opiskelijasta kävi vuorollaan kokeilemassa lääkärin opastukselle kaikki tutkittavat kohdat vuorotellen. Muuta jostain heidän pitää kokemusta saada. 

      Lainaa

    39. Ontuva kobra 3.12.2024 10:58
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Pyörimätön koala: "Lapsivihamielistä kommenttia" LOL xD Ihan vaan perusasioita, että kunnioitetaan työkavereiden työrauhaa eikä tuoda häiriön aiheuttajia. Vaikka itse ei näkisi omaa mussukkaa muuna kuin enkelinä, muut työyhteisössä eivät välttämättä näe samoin. Tietenkään kukaan ei sano sitä ääneen, koska ei [...]
      Lapsi mukaan töihin -päivä on tapahtuma, jolloin siihen osallistuville työpaikoille otetaan lapsia mukaan ja useilla työpaikoilla on myös niille lapsille järjestetty jotain yhteistä tekemistä. Miksi sinä vauhkoat niin kuin kaikkien muiden mielestä lapset saisi ottaa koska vaan töihin muiden vaivoiksi?

      Lainaa

    40. Tyvekäs kilpikonna 3.12.2024 11:22
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      En itse pidä tai välitä lapsista eikä ainakaan omaa nuppiani ole kiristänyt ko. päivät. Joskus ollut etänä ja toisinaan toimistolla. Itsestä ennemminkin hyvä, että lapset saa uusia kokemuksia ja tietämystä miten toimitaan erilaisissa ympäristöissä.

      Lainaa

    41. Itseasiassa 3.12.2024 11:24
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Vaikeuksiin ajautunut alligaattori: En tiedä millaisia lapsia vastaasi on tullut, mutta minun työpaikallani useampikin ihminen oli ottanut lapsen mukaan töihin,  enkä itse olisi edes huomannut heitä, ellen olisi omin silmin kahvitauolla nähnyt. Kaikki lapset olivat koko päivän keskittyneet hiljaa tekemään mitä ikinä vanhempansa olivatkin heille [...]
      Ihan esimerkikkinä, mun työkaveri toi vuorotellen omat lapsensa työpaikalle, kun meillä oli vähän hiljaisempaa. Ensimmäinen piirteli tai selaili muuta annettua materiaalia, vähän välillä valitti kun on tylsää. Toinen taas ei kokenut tylsyyttä, enkä minäkään kun hän välillä kävi mulle juttelemassa konttorin toisessa päässä ja sain välillä pitää huolta, ettei siivoojalle koidu ylimääräisiä töitä, kun tämän tytön muumit välillä riehaantuivat vieressä olevissa kukkapurkeissa. Tuolloin ei sinällään töitä haitannut, kun oli loma-aika ja muutenkin vähän tekemistä.

      Lainaa

    42. Mehukas sahanpuru 3.12.2024 11:28
      Tulos: -9 (29 ääntä)
      Kilokalori: Olisikin vaan kerran vuodessa lapset, mutta kun meillä lapselliset käyttää avokonttoria hoitopaikkana lasten kanssa... "Tultiin tähän pariksi tunniksi odottelemaan kyytiä" "Tässä on hyvä käydä syömässä lasten kanssa kun ollaan kaupungilla" "Täällä on siistimmät vessat kuin kauppakeskuksessa" - ja taapero juoksee huutaen avokonttorissa
      Niinpä.
      Tai osa tuo jopa koiran! Kiva siellä allergisten yrittää tehdä töitä. Tai keskittyä kun 30 hullua menee lässyttämään sille räksyttävälle rakille

      Lainaa

    43. Tulos: +35 (35 ääntä)
      Mehukas sahanpuru: Niinpä.Tai osa tuo jopa koiran! Kiva siellä allergisten yrittää tehdä töitä. Tai keskittyä kun 30 hullua menee lässyttämään sille räksyttävälle rakille
      Oletko kertonut allergiasta esimerkiksi esihenkilölle? Luulisi, että asiallisella työpaikalla tämä otettaisiin huomioon.

      Lainaa

    44. Sikeä kala 3.12.2024 12:19
      Tulos: +10 (22 ääntä)
      Mietin vaan miten ihmeessä Erja pärjää, kyllähän taaperon kakkaa pitää pestä sen pyllystä ja vaatteista ja vauvan vaippoja vaihtaa sitä ennen.

      Lainaa

    45. Tietämätön siili 3.12.2024 12:26
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Kilokalori: Olisikin vaan kerran vuodessa lapset, mutta kun meillä lapselliset käyttää avokonttoria hoitopaikkana lasten kanssa... "Tultiin tähän pariksi tunniksi odottelemaan kyytiä" "Tässä on hyvä käydä syömässä lasten kanssa kun ollaan kaupungilla" "Täällä on siistimmät vessat kuin kauppakeskuksessa" - ja taapero juoksee huutaen avokonttorissa
      Muistan kun ylä-asteella käytiin usein kaverin vanhemman työpaikalla esim. hakemassa rahaa tmv. kun oli lähellä koulua keskustassa. Ei häiritty tosin ketään kun osasimme käyttäytyä ja siihen aikaan oli kaikilla omat työhuoneet eikä mitään vammasia avokonttoreita.

      Lainaa

    46. Uraton katkarapu 3.12.2024 12:34
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Nurja päärynä: Lapsi töihin-päivänä monet firmat myös keksivät erilaista tekemistä lapsille. Meidän firmalla oli taikuri ja joku askartelupiste, kasvomaalausta ja jäätelöbaari.
      Hyvän kuvan lapsi saa normaalista työpäivästä 😂

      Lainaa

    47. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Punertava karhu: Miksi päivä on vain koululaisille, eikä taaperoille? Meillä työnantaja linjasi, että kaikki alle 13 vuotiaat lapset oli tervetulleita. Ikärajan laittoivat, kun katsoivat että tuota vanhempien lasten olisi pitänyt kirjoittaa  salassapitosipimukset. Nuorin paikalla olleista lapsista oli 2 vuotias ja ikäskaalakäjakauma [...]
      Pahoittelut, luulin vain niin kun kouluista tuli wilma-viestiä tästä, ja päiväkodista ei :) ehdottomasti sit työpaikan mukaan kaiken ikäiset lapset mukaan!

      Lainaa

    48. Itseasiassa 3.12.2024 13:13
      Tulos: +6 (22 ääntä)
      Mehukas sahanpuru: Niinpä.Tai osa tuo jopa koiran! Kiva siellä allergisten yrittää tehdä töitä. Tai keskittyä kun 30 hullua menee lässyttämään sille räksyttävälle rakille
      Tämä on kyllä ärsyttänyt! Työkaveri toi koiran ja vaikka se oli hihnassa, niin kiersi ympäriinsä koko ajan. Kiva yrittää tehdä töitä, kun jonkun hihna on jalkojen ja tuolin ympäri, samaan aikaan työkaveri "tarkistaa ihan nopeaa jotain koneelta".

      Lainaa

    49. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Lakaistu undulaatti: Toivottavasti anu ei ole kassalla töissä. 😊
      Mullekkaa ei meinannu ratkaisu aueta mutta tän takia välttelen töitä joissa on kassahommia kuin ruttoa haha.

      Lainaa

    50. Ottava hevonen 3.12.2024 14:02
      Tulos: -6 (12 ääntä)
      Sikeä kala: Mietin vaan miten ihmeessä Erja pärjää, kyllähän taaperon kakkaa pitää pestä sen pyllystä ja vaatteista ja vauvan vaippoja vaihtaa sitä ennen.
      Ja että tosissaanko taapero sen kakkapökäleen on piilottanut? Vai onko aikuiselta vain jäänyt ylläri housuista huomaamatta. Ehkä jonkun taapero juoksentelee ympäriinsä kakkapökäleet kourassa..

      Lainaa

    51. Päällystetty ilonpilaaja 3.12.2024 14:20
      Tulos: -26 (30 ääntä)
      Miksi vanhemmat eivät kokoonnu vapaa-ajalla lastensa kanssa? Miksi siihen pitää sotkea ulkopuoliset/työyhteisö mukaan? Onko tää joku fetissi? Yök...

      Lainaa

    52. Oikea hämähäkki 3.12.2024 14:36
      Tulos: -2 (14 ääntä)
      Itseasiassa: Tämä on kyllä ärsyttänyt! Työkaveri toi koiran ja vaikka se oli hihnassa, niin kiersi ympäriinsä koko ajan. Kiva yrittää tehdä töitä, kun jonkun hihna on jalkojen ja tuolin ympäri, samaan aikaan työkaveri "tarkistaa ihan nopeaa jotain koneelta".
      Kaikkien mielestä just se oma koira tai lapsi ei koskaan käyttäydy huonosti eikä häiritse muita. Ne on aina muiden.
      Jos se olisi totta, maailmassa ei olisi 24/7 haukkuvia koiria ja meluavia lapsia.
      Jos ruusuiset lasit on niin syvällä päässä, ei pysty nähdä aiheuttamaansa häiriötä toisen ihmisen näkökulmasta, joka ei ole kyseistä häiriötä pyytänyt. Omia ongelmia ei pidä levittää muiden ongelmaksi.

      Lainaa

    53. moka-addikti 3.12.2024 14:54
      Tulos: +10 (18 ääntä)
      Hei se on lapsi mukaan töihin -PÄIVÄ. Yksi päivä. Tuskin kovin monen työt on siitä kiinni, kun usein ne lapset on mukana sen muutaman tunnin. Ja niin kuin joku sanoi, tehdään työpaikoilla paljon turhempia ja tehottomampiakin asoita. Itse esim. luen näitä Feissarimokia.

      Lainaa

    54. It's a deal 3.12.2024 15:51
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Huomioni kiinnittyi kohtaan: "me joiden erityisten on todella hankala ymmärtää sitä asetelmaa". En tiedä haettiinko lisäkierroksia erityislapsista vai tarkoitettiinko että kaikki lapset ovat vanhemmilleen erityisiä, mutta ohikiitävän hetken tunsin myötätuntoa kokemusasiantuntijana. Sitten muistin, mikä kaikki voi lapsella kriisiytyä, kuten se, että vaatteet koskevat ihoon ja että Happy mealissa ei ole joka ikinen päivä vuodesta Kung Fu Panda-lelua. Eloon jäätiin. Tuosta vuodatuksesta unohtuivat muuten lapset, joilla ei ole vanhempia.

      Lainaa

    55. It's a deal 3.12.2024 15:57
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Lapsen itkiessä Leena toteaa: "Odotas, äiti menee nyt someen purkautumaan ihmisille, joilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä ja tulee sitten lohduttamaan sinua paremmalla ajalla."

      Lainaa

    56. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Kupera aprikoosi: Lapset eivät kuulu työpaikalle. Lapset ovat äänekkäitä eivätkä tunne työelämän sääntöjä. Varsinkin, jos työpaikalla on turvallisuusriskejä, kuten vaarallisia laitteita, portaikkoja, pudotuksia, jne... Lapsien tuonnista työpaikalle on haittaa kaikille muille työntekijöille, jotka haluaisivat keskittyä työhönsä. Muut [...]
      Piti jossain kohtaa lukemista tarkistaa että lukeeko sitä Traumcityn kommenttia.

      Lainaa

    57. Sovelias järvisieni 3.12.2024 16:42
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Leenan ulosanti on tökeröä, mutta ymmärrän pointin. On lapsista varmaan kurjaa, jos omat vanhemmat esim. työttömiä tai töissä paikassa, minne ei voi ottaa lasta mukaan. Itselläni ei ole kokemusta, meillä ei tällaisia Ota lapsi mukaan töihin -päiviä ollut. Mutta mites sitten ne lapset, jotka eivät pääse osallistumaan tähän? Menevät koulun penkille siksi aikaa, kun muut vanhempien mukana töissä? Vai jäävät kotiin? Jos eivät ole sen ikäisiä, että saavat olla yksin kotona, pitääkö vanhemman jäädä pois töistä, että voi olla lapsen kanssa kotona sen päivän? En tosiaan yhtään tiedä, miten tämä toimii, mutta olisi mukavaa, jos kaikille lapsille voisi mahdollistaa tämän esim. sillä tavalla, että menevät vapaaehtoisen luokkakaverin vanhemman mukaan töihin, että saavat saman kokemuksen. Mutta tuleeko siitä sitten ongelmia, kun tämä vanhempi joutuu vaikka kolmeakin lasta kulettaa mukanaan? Mitenköhän ne nämä hommat kouluissa tosiaan hoitavat, että kaikki lapset pääsisivät olemaan mukana 🤔

      Lainaa

    58. Pitkänhuiskea laama 3.12.2024 16:53
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Altis hirmulisko: Miten voi olla molemmilla aivot noin jäässä? Nykylapset nyt ei välttämättä ole koskaan käyttäneetkään kolikoita, mutta vanhempien on kyllä pakko olla sitä ikäluokkaa, että tuo vielä sujuisi joko ulkomuistista tai ihan laskupäällä. Monennenkohan luokka-asteen tehtävä on kyseessä? Kuvaa [...]
      Kaikki on nykyään pullamössöä. Pilalla.

      Lainaa

    59. Pitkä made 3.12.2024 17:21
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Litton: Mullekkaa ei meinannu ratkaisu aueta mutta tän takia välttelen töitä joissa on kassahommia kuin ruttoa haha.
      Vasemmalla on yhteensä 3 euroa rahaa, oikealla 2,20 euroa. Laske näiden keskiarvo. Tämä summa tulee saada kummallekin puolelle.
      (3 + 2,20)/2 = 2,60 eli joudut siirtämän 40 senttiä vasemmalta oikealle. 

      Lainaa

    60. Sukukypsä kärpänen 3.12.2024 19:25
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Itse olen insinööri ja aivan surkea rahalaskuissa :D Onneksi ei ole koskaan tarvinnut olla kassalla,itselle kyseinen työ olisi paljon stressaavampaa, kuin laskea optimaalisia pumppuja prosesseihin.

      Lainaa

    61. Sniikki kissa 3.12.2024 19:25
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Mä kuljin lapsena äidin mukana töissä sen jälkeen kun meitä hoitanut mummo joutui sairaalaan tai sitten olin 10- ja 11-vuotiaiden sisarusten vahdittavana. Olin kuusi. Ei meillä ollut varaa kotiapulaiseen eikä maaseudulla ollut mitään tarhoja. Äiti oli siivooja. Isä oli kaupan autokuski/ monitoimivarastohenkilö ja veljet oli joskus mukana.

      Lainaa

    62. Sukukypsä kärpänen 3.12.2024 19:33
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Valitettava ananas: Lapsivihakortti vedetty! Voiko vielä saada selityksen sille miksi vanhemman ei tarvitse tehdä duunia vaan vaihtia lapsukaisiaan, tai miksi resursseja on varattava niiden mukuloiden kaitsemiseen muuten? Lapset ei kuulu millekään muulle työpaikalle kuin kouluun tai päiväkotiin.
      Kyllä omalla työpaikalla lapset toivotettiin tervetulleeksi konttorille, esim. jos lapsenvahtia ei meinannut saada yllättäen kotia. Eräs työkaveri toi lapsensa konttorille, ja itse pomo halusi esitellä tälle paikkoja. Toimistolla oli mm. pienikokoisia laitteita, joita firma valmistaa pajalla. Nämä olivat tälle työkaverin lapselle todella kiehtovia.
      Toki on ymmärrettävää, että lapset eivät voi aina olla konttorilla mukana,mutta tällaiset yksittäistapaukset kuuluvat firman vapaa-ajan ja työajan yhteensovittamisen ohjelmaan, jossa firma ei halua olla ylimääräinen stressinaiheuttaja.

      Lainaa

    63. Miksi aina roska 3.12.2024 21:31
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Punertava karhu: Miksi päivä on vain koululaisille, eikä taaperoille? Meillä työnantaja linjasi, että kaikki alle 13 vuotiaat lapset oli tervetulleita. Ikärajan laittoivat, kun katsoivat että tuota vanhempien lasten olisi pitänyt kirjoittaa  salassapitosipimukset. Nuorin paikalla olleista lapsista oli 2 vuotias ja ikäskaalakäjakauma [...]
      Kaikki eivät voi etänä työskennellä, joten rankaistaan siitä sulkemalla neukkariin?

      Lainaa

    64. Luodinkestävä lammas 3.12.2024 21:39
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Sovelias järvisieni: Leenan ulosanti on tökeröä, mutta ymmärrän pointin. On lapsista varmaan kurjaa, jos omat vanhemmat esim. työttömiä tai töissä paikassa, minne ei voi ottaa lasta mukaan. Itselläni ei ole kokemusta, meillä ei tällaisia Ota lapsi mukaan töihin -päiviä ollut. Mutta mites sitten ne lapset, jotka [...]
      Oman tokaluokkalaisen luokassa kouluun menneet lapset toimivat "opettajina" päivän. Kirjoittivat yhteistyössä (open avustuksella) Wilma-viestin koteihin, pitivät toisilleen ainakin liikunnan ja matikan tunnit. Hauskaa oli ollut ja varmasti myös opettavaista. Osa luokkalaisista oli siis vanhempiensa mukana ja osa koulussa. Omani ei päässyt töihin, koska isän töihin ei voinut mennä ja itselläni oli vapaapäivä.

      Lainaa

    65. Kateellinen norsu 3.12.2024 22:04
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Uraton katkarapu: Hyvän kuvan lapsi saa normaalista työpäivästä 😂
      Tuskin menee läpi "isillä oli rankka päivä töissä" enää ikinä!

      Lainaa

    66. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Jos firma palkkaa työntekijöikseen lapsellisia ihmisiä, niin on ihan reiluakin, että firma tulee joskus vastaan ja huomioi lapsia omaavan ihmisen tarpeet. Eli esim. antaa lapsen tulla välillä työpaikalle, jos lapsellinen ihminen on velvoitettu tulemaan töihin eikä hoitoapua ole saatavilla. Tai luo positiivisen ilmapiirin lapsellisia ihmisiä kohtaan vaikka sillä kerran vuodessa järjestettävässä "lapsi mukaan töihin" -päivällä. Ei ole niin ihmeellistä. Samoin voi ottaa huomioon muita työntekijöidensä erityispiirteitä, jos haluaa tehdä heidän työnteostaan vähän mielyttävämpää. Voi vaikka tehdä esteettömät työtilat liikuntarajoitteisia työntekijöitä varten tai olla ymmärtäväinen ja tulla yleisesti vastaan poikkeustilanteiden kanssa (esim. myöntämällä vapaan kun työntekijä sitä jostain kunnollisesta syystä tarvitsisi). Tai voi olla rakentamatta sitä helvetin avokonttoria, jossa ei kukaan tunnu viihtyvän. Jos vihaa lapsia niin paljon, ettei suunnilleen siedä niiden olemassaoloa missään samassa tilassa itsensä kanssa, niin kannattaa varmaan valita samanmielinen työnantaja tai työ, jossa ei lähtökohtaisestikaan joudu oleskelemaan ihmisten keskuudessa.

      Lainaa

    67. Pinkee Hemppi 4.12.2024 4:56
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Erja päräytti paskajutun.

      Lainaa

    68. Vanttera alpakka 4.12.2024 8:46
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kupera aprikoosi: Lapset eivät kuulu työpaikalle. Lapset ovat äänekkäitä eivätkä tunne työelämän sääntöjä. Varsinkin, jos työpaikalla on turvallisuusriskejä, kuten vaarallisia laitteita, portaikkoja, pudotuksia, jne... Lapsien tuonnista työpaikalle on haittaa kaikille muille työntekijöille, jotka haluaisivat keskittyä työhönsä. Muut [...]
      Astuinkohan nyt trollin ansaan, mutta...
      Harvemmin sinne töihin taaperoita otetaan. Ootko koskaan hoksannut että myös 7-17 vuoden iässä olevan on lapsia?

      Lainaa

    69. Vanttera alpakka 4.12.2024 9:09
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Rytmikäs viikinki: Jos pomo/media/työkaveri pyytää tuomaan lapset työpaikalle, ei sitä ole pakko tehdä niin. Voi esim. miettiä vaikutuksia työkavereille, kun tulee melua ja liikennettä työpisteille. Se ihan oikeasti häiritsee työtä, mutta tietenkään sitä vanhempi ei ehkä tiedosta, jos "sirkukseen" on tottunut [...]
      Tuttujen kertomusten mukaan ihan ympärivuotinen pahempi riesa tuntuu olevan keskeyttävät ja häiritsevät aikuiset kollegat. 
      Itse olen ollut onnekas, kun en ole törmännyt tällaiseen.
      Suuresti kyllä ihmetyttää jotkut kommentit täällä. Onko joillain vain kummallisia ennakkoluuloja ja asennevammoja lapsia kohtaan niin että ette ole oikeasti edes töissä nähneet niitä vai oletteko törmänneet vain pahimpiin yksilöihin (rauhallisista ja normaaleista ei tietenkään jää samanlaista muistikuvaa, kun niitä ei edes huomaa)?
      (Vai "vihakommentit" pelkästään lapsettomilta työttömiltä? :D ) 
      En itsekään lapsista juuri tykkää, mutta suurin osa osaa kyllä käyttäytyä ja ujosteleekin uusissa tilanteissa niin paljon, että häiriötä ei työpaikoillakaan pitäisi olla. Erityislapset voi sitten olla asia erikseen (ja osa niistä ihan pienimmistä).
      Olisi myös mukavaa jos lapsiin suhtauduttaisiin kuin ihmisinä ja muistettaisiin miettiä, että miten niitä kannattaa kohdella, jotta niistä saadaan järkeviä aikuisia. Jos koko alkuelämä kohdellaan kuin jotain ärsyttävää pikkupaskiaista, niin sellaiseksi varmemmin kasvaa sitten aikuisenakin.
      Itse en ole koskaan lapsena ollut mukana aikuisten työpaikalla ja harmittaa kovasti. Olisi helpottanut omaakin alan valintaani, jos olisi ollut mahdollisimman paljon kokemusta ja havaintoja eri paikoista.

      Lainaa

    70. Vanttera alpakka 4.12.2024 9:21
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Sitä en kyllä ymmärrä miksi päivästä pitäisi tehdä joku hurja huvittelupäivä. Eikö kuitenkin tarkoituksena ole, että lapset tutustuvat työmaailmaan ja erilaisiin työtehtäviin? Pientä kovaa tietty voi olla. Meillä töissä oli mm. herkkuja. Muuten lapset joka seurasivat aikuisia tai tekivät rennompia juttuja, jotka olivat asiakkaita varten. Kaikki työpaikat eivät tosin ole tällaisia, missä asiakkaita ja heille juttuja, mutta ei nyt mitään taikureita mielestäni pitäisi järjestää paikalle, ellei sitten työpaikka satu olemaan sirkus. Kivat erikoisjututkin voisivat silti jotenkin liittyä siihen työympäristöön.

      Lainaa

    71. Vanttera alpakka 4.12.2024 9:22
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Lol *kovaa=kivaa

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kakka, kuva, lapset mukaan töihin -päivä, läksyt, matematiikka, pesukone, pyykinpesu, raha, tasa-arvo, tehtävä, työt, töissä