Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Johan on asuntomarkkinat! Osa 51

Janne ja Ilkka etsivät kämppiksiä. Kumpi vaikuttaa lupaavammalta?
Johan on asuntomarkkinat! Osa 51

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 56 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Viimi eläin 20.1.2025 23:08
      Tulos: -68 (82 ääntä)
      Näin ajat muuttuu. Kisukin on nykyään pelottava.

      Lainaa

    2. Uneton meduusa 20.1.2025 23:18
      Tulos: +123 (157 ääntä)
      Voi Janne. Olisikohan korkea aika jonkun selittää sinulle asioita elämästä ja maailmasta.

      Lainaa

    3. Tulos: -266 (440 ääntä)
      Ei tätä he/him roskaa Suomessa tartte 🤦🏻‍♂️

      Lainaa

    4. Nerokas vadelma 21.1.2025 0:10
      Tulos: +116 (274 ääntä)
      Wiltsu: Ei tätä he/him roskaa Suomessa tartte 🤦🏻‍♂️
      Englanti alkaa tätä nykyä olla niin yleisesti käytettyä et osa kokee hyväksi ilmoittaa. Ei ole ainakaan minulta pois 🤷

      Lainaa

    5. Tulos: +79 (183 ääntä)
      Nerokas vadelma: Englanti alkaa tätä nykyä olla niin yleisesti käytettyä et osa kokee hyväksi ilmoittaa. Ei ole ainakaan minulta pois 🤷
      Onneks oon ihte vaan kotimaisesti hän/hän 🤷🏻‍♂️

      Lainaa

    6. Paljonpuhuva delfiini 21.1.2025 0:29
      Tulos: +91 (153 ääntä)
      Wiltsu: Onneks oon ihte vaan kotimaisesti hän/hän 🤷🏻‍♂️
      No et oo vaan hän/hänet

      Lainaa

    7. Säkkipimeä siili 21.1.2025 1:23
      Tulos: +138 (144 ääntä)
      Eipä kyl kuumota yhtään.

      Lainaa

    8. Kuuluisa perhonen 21.1.2025 2:02
      Tulos: +209 (227 ääntä)
      Oli Oskari mikä vaan, ja saa ollakin, niin asiallinen Children Of Bodomin t-paita alla. Fontista tunnistin. He/Him voisi olla hyvä bändinimi. Soittais HIM-covereita.

      Lainaa

    9. Rohkea ampiainen 21.1.2025 2:33
      Tulos: +59 (65 ääntä)
      Heh, hymyilytti jo heti mokien kuvauksen luettuani ja eihän ne pettäneet tälläkään kertaa. Ei tollasia ihmisiä vaan voi olla, jos ovat vakavissaan. Läppänäkin tosin ois surkeeta.

      Lainaa

    10. Väsynyt Pupu 21.1.2025 2:41
      Tulos: +164 (246 ääntä)
      Wiltsu: Ei tätä he/him roskaa Suomessa tartte 🤦🏻‍♂️
      Siis ihanko oikeasti sua hiertää jonkun käyttämä pronomini pinssi?? Mun piti mennä kolmesti kattomaan julkaisut läpi missä ihmeessä on mainittu he/him.
      Ja jos et ole huomannut, Suomessa ei pelkkää suomea puhuta.

      Lainaa

    11. Epäuskottava aprikoosi 21.1.2025 2:45
      Tulos: +61 (77 ääntä)
      Wiltsu: Onneks oon ihte vaan kotimaisesti hän/hän 🤷🏻‍♂️
      Se on hän-mies.

      Lainaa

    12. Epämoderni papaija 21.1.2025 4:25
      Tulos: +94 (136 ääntä)
      Wiltsu: Ei tätä he/him roskaa Suomessa tartte 🤦🏻‍♂️
      Joo niinpä, viittaan kaikkiin ja suhunkin vastaisuudessa vaan she/her-termeillä kun puhun englantia!

      Lainaa

    13. Tulos: +65 (73 ääntä)
      Väsynyt Pupu: Siis ihanko oikeasti sua hiertää jonkun käyttämä pronomini pinssi?? Mun piti mennä kolmesti kattomaan julkaisut läpi missä ihmeessä on mainittu he/him.Ja jos et ole huomannut, Suomessa ei pelkkää suomea puhuta.
        Joo, en minäkään huomannut. Jos olisin vuokralaista vailla, tuo luottotiedot kunnossa ja vakuudet on, kiinnostaisi *hiukan* enemmän kuin pinssit... Ihmeellistä, miten minulla on aikaa kommentoida Feissarimokissa, ja silti ei ole niin paljoa aikaa, että tuohon määrään ehtisin sotkeentua muiden asioihin.

      Lainaa

    14. Lila herne 21.1.2025 6:36
      Tulos: +159 (211 ääntä)
      En voi käsittää, miksi jotkut pahoittavat mielensä siitä, että joku ilmoittaa pronomininsa. Miten se kenenkään muun elämään vaikuttaa? Hyvin usein samat mielensäpahoittajat marmattavat vielä siitä, että kun mitään ei saa kuulemma enää sanoa, ja kaikesta pahoitetaan nykyään aina mieli. Välillä voisi pysähtyä miettimään, että kukahan sen mielensä pahoittaa ihan tarpeettomista asioista, kuten esimerkiksi jonkun ilmoittamista pronomineista.

      Lainaa

    15. Painoton patsas 21.1.2025 7:08
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Säkkipimeä siili: Eipä kyl kuumota yhtään.
      Jaa, itseäni massiivinen red flaginsa kuumotti kovastikin.

      Lainaa

    16. Miksi aina roska 21.1.2025 7:11
      Tulos: -101 (129 ääntä)
      Väsynyt Pupu: Siis ihanko oikeasti sua hiertää jonkun käyttämä pronomini pinssi?? Mun piti mennä kolmesti kattomaan julkaisut läpi missä ihmeessä on mainittu he/him.Ja jos et ole huomannut, Suomessa ei pelkkää suomea puhuta.
      No jos oot mies niin sen tuppaa tunnistamaan nassusta ja/tai nimestä niin ei moista tarvitse. Toki jos teeskentelet vastakkaista sukupuolta, niin voi olla lisänä, ettei hämää taviksia enempää.

      Lainaa

    17. Miksi aina roska 21.1.2025 7:13
      Tulos: -86 (130 ääntä)
      Lila herne: En voi käsittää, miksi jotkut pahoittavat mielensä siitä, että joku ilmoittaa pronomininsa. Miten se kenenkään muun elämään vaikuttaa? Hyvin usein samat mielensäpahoittajat marmattavat vielä siitä, että kun mitään ei saa kuulemma enää sanoa, ja kaikesta pahoitetaan nykyään aina mieli. Välillä [...]
      Tarpeetonta ilmoittaa, ellet miehenä cosplayaa naista ja pitkälti vedä womanface-meininkiä. Eipä blackface ole sosiaalisesti hyväksyttyä myöskään. Molemmat perustuu kromosomeihin ja geeneihin, eli vertaus pätee. Et voi muokata sukupuoltasi tai etnisyyttäsi.

      Lainaa

    18. Armelias alpakka 21.1.2025 7:20
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      Wiltsu: Ei tätä he/him roskaa Suomessa tartte 🤦🏻‍♂️
      Ois muuten helkkarin hyvä, jos saatais täällä pois kaikki he ja she ja sanottais vain hän eli that ja they englanniksikin. Kyllä ne enkunkieliset varmaan ymmärtää.
      Poistetaan myös please, kun ei sitä edes voi kääntää suomeksi. 

      Lainaa

    19. Tinkimätön unikeko 21.1.2025 9:11
      Tulos: -6 (24 ääntä)
      Väsynyt Pupu: Siis ihanko oikeasti sua hiertää jonkun käyttämä pronomini pinssi?? Mun piti mennä kolmesti kattomaan julkaisut läpi missä ihmeessä on mainittu he/him.Ja jos et ole huomannut, Suomessa ei pelkkää suomea puhuta.
      Voisitko antaa vinkin, en löydä mistään he/himmiä johon tässä viitataan..?
      T.sokea

      Lainaa

    20. KissaKuustinen 21.1.2025 9:33
      Tulos: +78 (92 ääntä)
      Janne vielä kommentoimaan "Ei mulla mitään homoja vastaan ole" niin olis täydellinen homofoobikon teksti.

      Lainaa

    21. Kalvas metso 21.1.2025 9:39
      Tulos: -29 (47 ääntä)
      Paljonpuhuva delfiini: No et oo vaan hän/hänet
      Ei vaan hän/häntä. Itellä on she/him kun mun fiilis vaihtelee sen mukaan oonko objekti vai subjekti.

      Lainaa

    22. Laastiton kuormaeläin 21.1.2025 9:54
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Paljonpuhuva delfiini: No et oo vaan hän/hänet
      Tai hän/häntä

      Lainaa

    23. Kahvia juova metso 21.1.2025 10:38
      Tulos: +14 (48 ääntä)
      Lila herne: En voi käsittää, miksi jotkut pahoittavat mielensä siitä, että joku ilmoittaa pronomininsa. Miten se kenenkään muun elämään vaikuttaa? Hyvin usein samat mielensäpahoittajat marmattavat vielä siitä, että kun mitään ei saa kuulemma enää sanoa, ja kaikesta pahoitetaan nykyään aina mieli. Välillä [...]
      Huvittaa kanssa se väite siitä, ettei tuollaista voi millään muistaa. Jos neopronominitkin lasketaan mukaan, niitä on joku puolisen tusinaa. Samaan aikaan samoilla ihmisillä ei ole mitään ongelmaa muistaa sadan ihmisen eri nimet.

      Lainaa

    24. Tulos: +14 (26 ääntä)
      *sinänsä, Janne. Ei "sinäänsä". Myöskin: - Ei pidä paikkAAnsa. - Pitää paikkAnsa.

      Lainaa

    25. Marjaisa roska 21.1.2025 11:38
      Tulos: +33 (47 ääntä)
      Wiltsu: Ei tätä he/him roskaa Suomessa tartte 🤦🏻‍♂️
      Kyl tarttee jos on kansainvälisissä töissä. Miehelleni tuli toistuvasti kutsuja amerikkalaisiin koulutuksiin ja tapahtumiin puhuttelulla Dear MRS Esa Hyppönen (sukunimi muutettu). Hänen etunimensä on ilmeisesti englanninkielisissä maissa yleinen naisen nimi. Oman etunimeni takia minut usein kuvitellaan mieheksi. 
      Eli pronomineille on tarvetta, jos myy mansikoita torilla tjsp.

      Lainaa

    26. Tulos: -52 (84 ääntä)
      Väsynyt Pupu: Siis ihanko oikeasti sua hiertää jonkun käyttämä pronomini pinssi?? Mun piti mennä kolmesti kattomaan julkaisut läpi missä ihmeessä on mainittu he/him.Ja jos et ole huomannut, Suomessa ei pelkkää suomea puhuta.
      Onhan se nyt ainakin ihan saatanan nolo pinssi jos ei muuta.

      Lainaa

    27. Hikoileva flamingo 21.1.2025 11:53
      Tulos: +67 (81 ääntä)
      On meillä suomessa muitakin sanoja kuin "hän". He/him -pronominit kertovat myöskin, että vaikka hän törkykommentoijan mukaan "näyttää naiselta", niin häneen ei tule viitata naisena tai muunsukupuolisena, vaan miehenä.

      Lainaa

    28. Tulos: +69 (73 ääntä)
      Jos nyt saivarrellaan, eiköhän suomen kielen yleisimmin käytetty pronomini ole vanha tuttu se/sitä.

      Lainaa

    29. Tulos: +52 (54 ääntä)
      Siis hyi yök nuo Ilkat, sanon monikossa ku sinkku aikoina tuli vietettyä aikaa deittisovelluksissa. Välittömästi jos tuli tuollainen itseään täynnä oleva äijä, ehdoton ei. Näkee jo kuvista kuinka rakastaa itseään ja tietää että niin täynnä itseään että naisenkin pitää olla täydellinen, mitään ei edes pieniä virheitä suvaita.

      Lainaa

    30. Verkkaisa riesa 21.1.2025 12:50
      Tulos: +53 (67 ääntä)
      Wiltsu: Ei tätä he/him roskaa Suomessa tartte 🤦🏻‍♂️
      Tää voi tulla sulle yllätyksenä, mutta Suomessakin on esimerkiksi paljon työpaikkoja, joissa työkieli on englanti. Etenkin jos kerran on kyseessä hieman feminiinisen näköinen mieshenkilö, niin tuollainen pinssihän helpottaa kaikkien arkea 👍🏻

      Lainaa

    31. Tulos: -22 (30 ääntä)
      Wiltsu: Ei tätä he/him roskaa Suomessa tartte 🤦🏻‍♂️
      Jopa setämies osaa she/her'iksi tunnistaa kuitenkin XD

      Lainaa

    32. Puoliavoin kavioeläin 21.1.2025 15:49
      Tulos: +38 (46 ääntä)
      "Olethan normaali-ihminen" ja sitten itse on setämies pahimmasta päästä.. Kyllä nyt oli aikamoinen fail.

      Lainaa

    33. Jäykkä henkilö 21.1.2025 16:32
      Tulos: +36 (44 ääntä)
      Marjaisa roska: Kyl tarttee jos on kansainvälisissä töissä. Miehelleni tuli toistuvasti kutsuja amerikkalaisiin koulutuksiin ja tapahtumiin puhuttelulla Dear MRS Esa Hyppönen (sukunimi muutettu). Hänen etunimensä on ilmeisesti englanninkielisissä maissa yleinen naisen nimi. Oman etunimeni takia minut usein kuvitellaan mieheksi. Eli pronomineille on tarvetta, jos myy mansikoita torilla tjsp.
      Jep. Omassakin työssä kohtaa nimiä erilaisista kulttuureista ja kiva siinä pelkän nimen perusteella yrittää arpoa mitä pronominia käyttäisi. Usein tulee käytettyä aika kömpelöä kieltä, jos yrittää olla käyttämättä mitään.
      Eurooppalaisten ja pohjois-amerikkalaisten kanssa arvaaminen on vielä jotenkin mahdollista (tosin välillä tulee ylläreitä, kuten Jose Maria), mutta aasialaisten kanssa on aika hukassa.
      Helpointa olisi olla käyttämättä sukupuolitettuja pronomineja, mutta kun sellaiset tosi monessa kielessä on, niin mieluusti ne omat saa myös kertoa 😊

      Lainaa

    34. Kettutyttö papukaija 21.1.2025 17:02
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Epäuskottava aprikoosi: Se on hän-mies.
      Hän-mies on Speedy Keinonen! 🤘🏻

      Lainaa

    35. Tyytyväinen aprikoosi 21.1.2025 18:58
      Tulos: +24 (32 ääntä)
      Verkkaisa riesa: Tää voi tulla sulle yllätyksenä, mutta Suomessakin on esimerkiksi paljon työpaikkoja, joissa työkieli on englanti. 
      Ja riittää jos pitäytyy ihan Suomen virallisissa kielissä kun erotetaan han/honom ja hon/henne. Tosin uutuutena on tullut käyttöön myös neutraali hen/hen.

      Lainaa

    36. Mukava maksamakkara 21.1.2025 21:25
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Wiltsu: Onneks oon ihte vaan kotimaisesti hän/hän 🤷🏻‍♂️
      Mä oon kans kotimaisesti hon/henne.

      Lainaa

    37. Sävelletty undulaatti 22.1.2025 9:02
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Ei lemmikeille, mutta marsut ja vastaavat (jyrsijät?) on ok? Mielenkiintoista

      Lainaa

    38. Mädäntynyt alpakka 22.1.2025 10:02
      Tulos: +17 (25 ääntä)
      Miksi aina roska: No jos oot mies niin sen tuppaa tunnistamaan nassusta ja/tai nimestä niin ei moista tarvitse. Toki jos teeskentelet vastakkaista sukupuolta, niin voi olla lisänä, ettei hämää taviksia enempää.
      Pinssin olemassaolo lienee tarkoitettu lähikohtaamisiin, jolloin nimi ei välttämättä tule puheeksi. Ulkonäkö hänellä taas on naisen, Jannen kommentista päätellen, joten ehkä hänellä on perusteita tehdä selväksi, kumpi on. Tai sitten hän ei pidä nykyisin niin tyypillisestä miesoletettu-määritelmästä, joten tekee kaikille selväksi asian kerralla.
      On toki myös vaihtoehtona, että hän on alkuperäisesti määritelty naiseksi, mutta haluaa korostaa sitä, ettei koe sellainen olevansa.

      Lainaa

    39. Vedessäelävä tonttu 22.1.2025 20:20
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Sävelletty undulaatti: Ei lemmikeille, mutta marsut ja vastaavat (jyrsijät?) on ok? Mielenkiintoista
      Mikä siinä niin mielenkiintoista on?

      Lainaa

    40. Säikky vesimeloni 22.1.2025 21:18
      Tulos: -26 (42 ääntä)
      Miksi aina roska: Tarpeetonta ilmoittaa, ellet miehenä cosplayaa naista ja pitkälti vedä womanface-meininkiä. Eipä blackface ole sosiaalisesti hyväksyttyä myöskään. Molemmat perustuu kromosomeihin ja geeneihin, eli vertaus pätee. Et voi muokata sukupuoltasi tai etnisyyttäsi.
      En vaan ymmärrä tätä miinuksen määrää tähän(kään) kommenttiin. Täyttä faktaa ja naurattaa tämä, että sama porukka joka miinustaa tätä, sekoaisi, jos joku valkoihoinen värjäisi naamaansa tummaksi. Ai että tällä sivustolla käyvällä porukalla on vinoutunut ajatusmaailma ja kaksoismoralismi huipussaan.

      Lainaa

    41. Pikkutarkka lokki 23.1.2025 9:04
      Tulos: -6 (12 ääntä)
      Minua tuossa Oskarin ilmoituksessa mietityttää se, onko nykyään yleisestikin tapana laittaa kuva itsestä asunnonhakuilmoitukseen...

      Lainaa

    42. rottanpää 23.1.2025 14:23
      Tulos: +17 (25 ääntä)
      Lila herne: En voi käsittää, miksi jotkut pahoittavat mielensä siitä, että joku ilmoittaa pronomininsa. Miten se kenenkään muun elämään vaikuttaa? Hyvin usein samat mielensäpahoittajat marmattavat vielä siitä, että kun mitään ei saa kuulemma enää sanoa, ja kaikesta pahoitetaan nykyään aina mieli. Välillä [...]
      Mä kyllä käsitän! En siis todellakaan samaistu tai edes hyväksy moisia asenteita, mutta käsitän jollain järjellisellä 1+1=2-tavalla.
      Nämä tyypit ovat katsokaas transfobeja. Heidän uskomuksiinsa ei sovi ajatus siitä, että ihmisen sukupuoli voisi olla jotain muutakin, kuin miksikä sen ulkonäön perusteella saattaisi olettaa.* Maailmassa, jossa sukupuolen näkee ulkoapäin, on pronominienkin ilmoittaminen tietysti turhaa. Ja niiden ilmoittaminen tietysti ärsyttää transfobeja, ei sen turhuuden takia, vaan siksi, että niiden ilmoittaminen viestii samalla, ettei sukupuoli ole päältäpäin havaittavissa.
      Tapausesimerkki:
      Miksi aina roska: Tarpeetonta ilmoittaa, ellet miehenä cosplayaa naista ja pitkälti vedä womanface-meininkiä. Eipä blackface ole sosiaalisesti hyväksyttyä myöskään. Molemmat perustuu kromosomeihin ja geeneihin, eli vertaus pätee. Et voi muokata sukupuoltasi tai etnisyyttäsi.
      *Mikä on tietysti hyvin ironista, kun he eivät kuitenkaan erota sukupuolensa korjanneita transsukupuolisia cissukupuolisista (kuvittelevat tietysti erottavansa, kun eivät edes tiedä kuinka moneen transsukupuoliseen ovatkaan törmänneet!) Heille esim. transitiotunut transmies on mies ihan yhtä paljon kuin cismieskin. Ei ole ihan yks tai kaks kertaa, kun olen nähnyt somessa näiden transfobikoiden julistavan transmiehen postauksissa, ettei hän tule koskaan olemaan nainen jne. 😆

      Lainaa

    43. Miksi aina roska 23.1.2025 17:53
      Tulos: -20 (30 ääntä)
      Mädäntynyt alpakka: Pinssin olemassaolo lienee tarkoitettu lähikohtaamisiin, jolloin nimi ei välttämättä tule puheeksi. Ulkonäkö hänellä taas on naisen, Jannen kommentista päätellen, joten ehkä hänellä on perusteita tehdä selväksi, kumpi on. Tai sitten hän ei pidä nykyisin niin tyypillisestä miesoletettu-määritelmästä, joten tekee [...]
      "Ei koe / ei tunne", ei korva faktoja. Kaverin tytär uskottelee olevansa poika. Leikkikööt poikaa, mutta faktaa ei muuta, että hän on tyttö. Vai pitääkö tässä sanoa hän-oletettu, jos "kokeekin" olevansa monikko. Naurettavaa.

      Lainaa

    44. Miksi aina roska 23.1.2025 17:55
      Tulos: -12 (22 ääntä)
      Säikky vesimeloni: En vaan ymmärrä tätä miinuksen määrää tähän(kään) kommenttiin. Täyttä faktaa ja naurattaa tämä, että sama porukka joka miinustaa tätä, sekoaisi, jos joku valkoihoinen värjäisi naamaansa tummaksi. Ai että tällä sivustolla käyvällä porukalla on vinoutunut ajatusmaailma ja kaksoismoralismi huipussaan.
      Kiitos! Täysin samaa mieltä, näiden veijarien kaksinaismoraali on peräti kiehtovaa. Nuo "hyväksyvimmät" tuppaavat olemaan vihamielisintä sakkia planeetalla

      Lainaa

    45. Miksi aina roska 23.1.2025 18:00
      Tulos: -21 (29 ääntä)
      rottanpää: Mä kyllä käsitän! En siis todellakaan samaistu tai edes hyväksy moisia asenteita, mutta käsitän jollain järjellisellä 1+1=2-tavalla. Nämä tyypit ovat katsokaas transfobeja. Heidän uskomuksiinsa ei sovi ajatus siitä, että ihmisen sukupuoli voisi olla jotain muutakin, kuin miksikä sen ulkonäön perusteella saattaisi [...]
      Kehtaatkin käyttää cis-etuliitettä, senkin vihaaja. En koe olevani cis-mies. Olen mies. Se ei ole tunne. Se on fakta. Trans-etuliite on loogisempi vähäisyyden vuoksi verrattuna ihmiskuntaan. Olisin voinut käyttää loogisia sanoja kuten "normaali" tai haukkua sinua, mutta en alennu tasollenne, oi kaikki hyväksyvä (paitsi jos on eri mieltä mistään niin poltetaan roviolla) vapahtajamme!

      Lainaa

    46. Rakkaudeton huonekalu 23.1.2025 18:56
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Miksi aina roska: Kehtaatkin käyttää cis-etuliitettä, senkin vihaaja. En koe olevani cis-mies. Olen mies. Se ei ole tunne. Se on fakta. Trans-etuliite on loogisempi vähäisyyden vuoksi verrattuna ihmiskuntaan. Olisin voinut käyttää loogisia sanoja kuten "normaali" tai haukkua sinua, mutta en alennu tasollenne, oi kaikki hyväksyvä (paitsi jos on eri mieltä mistään niin poltetaan roviolla) vapahtajamme!
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Nyt oli niin hyvä, että oli pakko alentua ite tälle alakoulutasoiselle hymiöröhönauruasteelle! 🤣🤣🤣🤣🤣 Ei saatana millaista hupia tää kommenttikenttä on välillä täynnään!

      Lainaa

    47. Albiino orja 24.1.2025 8:59
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Varovainen arvaus, että Ilkka on narsisti.

      Lainaa

    48. Tulos: +18 (20 ääntä)
      aattelin tulla nyt tänne sit tuijottelemaan teijän kommentteja kun tän bongasin. miks pitää vatvoa jostain vitun pinssistä? :D kiitos ja hei vaan kaikille t. kuvassa esiintyvä

      Lainaa

    49. Armelias alpakka 24.1.2025 16:07
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Miksi aina roska: "Ei koe / ei tunne", ei korva faktoja. Kaverin tytär uskottelee olevansa poika. Leikkikööt poikaa, mutta faktaa ei muuta, että hän on tyttö. Vai pitääkö tässä sanoa hän-oletettu, jos "kokeekin" olevansa monikko. Naurettavaa.
      Onko sun mielestä "hän" monikko?? 
      Taivas varjele meidän peruskouluamme.

      Lainaa

    50. Miksi aina roska 24.1.2025 18:15
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Verkkaisa riesa: Tää voi tulla sulle yllätyksenä, mutta Suomessakin on esimerkiksi paljon työpaikkoja, joissa työkieli on englanti. Etenkin jos kerran on kyseessä hieman feminiinisen näköinen mieshenkilö, niin tuollainen pinssihän helpottaa kaikkien arkea 👍🏻
      En kyllä pinssejä tarvinnut glämärivuosinani, vaikka välillä joku setä pubissa mimmiksi luulikin. Siinähän asialle naurettiin, eikä heitetty ulos foobikoksi haukkuen. Useimmiten nää vaan pahotteli, totesin tietäväni ja siinä bisset maistui. Asiat oli yksinkertasia ja parempia. Jo sillon loukkaannuttiin liian helposti, pahentunut vaan vuosien mittaan.

      Lainaa

    51. Miksi aina roska 24.1.2025 18:25
      Tulos: -7 (13 ääntä)
      Rakkaudeton huonekalu: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Nyt oli niin hyvä, että oli pakko alentua ite tälle alakoulutasoiselle hymiöröhönauruasteelle! 🤣🤣🤣🤣🤣 Ei saatana millaista hupia tää kommenttikenttä on välillä täynnään!
      Arvostan, että tiedöt tietäväsi nöiden keltaisten palleroiden käytön olevan alhaisemmalle porukalle, mutta samaa mieltä. Saa viihdettä kommenteista enemmän, kuin itse postauksista. Silti kovin hyökkäävää ja vihamielistä meininkiä jengiltä, jotka sanovat hyväksyvänsä kaikki.
      Mikäs siinä, keskustelu on hyväksi, sanat eivät satuta meikää, toki piti sarkastisessa mielessä uhriutua, teikäläiset on ammattilaisia siinä missä persut ja kristitytkin.
      Aikuisenahan jengi saa mennä silpomaan aivan vapaasti itteänsä, tämmöset agendat vaan eivät kuulu junnuille. Aivopesua siinä missä muutkin uskonnot ovat. Mieluummin omalla (mielenvikaisella) päätöksellä silpoo ku verrataan vaikka jutskupoikiin, julmaa settiä.
      Toki myös nykyään näemmä riittää että sanoo vain olevansa toista sukupuolta eli meikäläinen varmaan voi vapaasti käyttää naisten tiloja, eikä teitä haittaa, ettehän te osaa edes määritellä mikä nainen on. 

      Lainaa

    52. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Miksi aina roska: Arvostan, että tiedöt tietäväsi nöiden keltaisten palleroiden käytön olevan alhaisemmalle porukalle, mutta samaa mieltä. Saa viihdettä kommenteista enemmän, kuin itse postauksista. Silti kovin hyökkäävää ja vihamielistä meininkiä jengiltä, jotka sanovat hyväksyvänsä kaikki. Mikäs siinä, keskustelu on hyväksi, sanat [...]
      ”Toki myös nykyään näemmä riittää että sanoo vain olevansa toista sukupuolta eli meikäläinen varmaan voi vapaasti käyttää naisten tiloja, eikä teitä haittaa, ettehän te osaa edes määritellä mikä nainen on.”
      Niin voitkin, tervetuloa vaan naisten vessoihin yms. 😊 paitsi jos käyttäydyt paskasti tai alat ahdistelemaan, silloin sut poistetaan sieltä. Ihan niinkuin kuka tahansa poistettaisiin, vaikka olisi cis-nainen naisten tiloissa. 
      Teillä transfoobikoilla tuntuu olevan joku ihme olettamus, että cis-miehet voivat nyt pukeutua naisiksi ja mennä naisten tiloihin tekemään seksuaali- tai muuta väkivaltaa ilman seuraamuksia? Ei tietenkään voi, haloo!

      Lainaa

    53. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Ilkka ei taida tietää mitä sana ”sinkku” tarkoittaa.

      Lainaa

    54. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Miksi aina roska: Tarpeetonta ilmoittaa, ellet miehenä cosplayaa naista ja pitkälti vedä womanface-meininkiä. Eipä blackface ole sosiaalisesti hyväksyttyä myöskään. Molemmat perustuu kromosomeihin ja geeneihin, eli vertaus pätee. Et voi muokata sukupuoltasi tai etnisyyttäsi.
      Jos keskitytään niihin kromosomeihin ja geeneihin, niin mites esim Swyerin syndrooma? Ulkoisesti näyttää ihan naiselta ja on naisen ulkoiset sukupuolielimet (sisäisetkin yleensä naisen, mutta usein alikehittyneet), mutta miehen kromosomit. Onko tällöin kyseessä siis mies, kun kerran kromosomit on se joka määrää?

      Lainaa

    55. rottanpää 30.1.2025 10:05
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Miksi aina roska: Kehtaatkin käyttää cis-etuliitettä, senkin vihaaja. En koe olevani cis-mies. Olen mies. Se ei ole tunne. Se on fakta. Trans-etuliite on loogisempi vähäisyyden vuoksi verrattuna ihmiskuntaan. Olisin voinut käyttää loogisia sanoja kuten "normaali" tai haukkua sinua, mutta en alennu tasollenne, oi kaikki hyväksyvä (paitsi jos on eri mieltä mistään niin poltetaan roviolla) vapahtajamme!
      Niin. Ei sekään ole mikään tunne, että mun silmät on sinivihreet. Se on fakta. Ihan kuten cissukupuolisuuskin.
      Olen kyllä transfobien vihaaja, mutta se taas ei mitenkään liity neutraalien, asianmukaisten sanojen kuten "cissukupuolinen" käyttöön. 

      Lainaa

    56. Ylipitkä kameli 16.2.2025 17:08
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Wiltsu: Onneks oon ihte vaan kotimaisesti hän/hän 🤷🏻‍♂️
      Tarkoittanet se/se

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: alivuokralainen, asunnot, asunto, george clooney, homot, huone, kirjoilla, kuva, kämppis, tekoäly, trans, vuokra, vuokra-asunto, vuokranantaja