Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 159

Mikä oli nykyään kielletyn, 20 vuotta sitten käytössä olleen lääkkeen nimi?
Vanhempainilta, osa 159

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 58 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ruuviton maahinen 13.1.2025 1:17
      Tulos: +22 (274 ääntä)
      Onpa mukavia sananlaskuja. Eikö näihin voisi joku woke tarttua että poistettaisiin uusista painoksista? Jonku Afrikan tähden moittiminen on ihan näpräämistä Raamatun siivoamisen rinnalla 😅

      Lainaa

    2. Läpikuultava kobra 13.1.2025 2:24
      Tulos: +276 (282 ääntä)
      Hoitoajat lomilla ja viikonloppuisin tarkoittaa luultavasti, että hoitoapua tarvitaan koulujen loma-aikoina, ja viikonloppuisin, kun lapset ovat vapaalla ja vanhemmat työskentelevät.

      Lainaa

    3. KissaKuustinen 13.1.2025 7:07
      Tulos: -94 (232 ääntä)
      Läpikuultava kobra: Hoitoajat lomilla ja viikonloppuisin tarkoittaa luultavasti, että hoitoapua tarvitaan koulujen loma-aikoina, ja viikonloppuisin, kun lapset ovat vapaalla ja vanhemmat työskentelevät.
      Eikä se ole mikään loma jos hoitaa itse lapsiaan. Just katselin lentokoneessa kun jotkut olivat vaippaikäisen kanssa reissussa. Miksi maksaa tonni per henkilö siitä että joutuu hoitamaan sitä lasta kokoajan huonoissa olosuhteissa? Huonoilla tarkoitan vastakohtaa kodille, jossa on otettu se hoidon tarve huomioon. Sen ikäinen kun ei edes muista käyneensä missään, eli ihan typerää. Neljävuotiaan kanssa loma on sen lapsen ehdoilla. Ei voi mennä laskettelemaan, ei ravintolaan, ei metsävaellukselle, ei mihinkään kuin johonkin Hoplopiin mikä on ihan sama kuin kotikaupungissakin.

      Lainaa

    4. Peittyvä sitruuna 13.1.2025 8:48
      Tulos: +107 (149 ääntä)
      KissaKuustinen: Eikä se ole mikään loma jos hoitaa itse lapsiaan. Just katselin lentokoneessa kun jotkut olivat vaippaikäisen kanssa reissussa. Miksi maksaa tonni per henkilö siitä että joutuu hoitamaan sitä lasta kokoajan huonoissa olosuhteissa? Huonoilla tarkoitan vastakohtaa kodille, jossa on otettu se hoidon tarve huomioon. Sen [...]
      Ai. Itse kyllä käyn lapseni (4 v) kanssa vähän väliä ravintoloissa. Välillä Hesessä, mutta useimmiten niissä paremmissakin paikoissa. Oltiinpahan myös ihanalla metsävaelluksella telttailemassa hänen ollessaan kaksi vuotias.  
      Oikein onnistuneita hotellireissujakin on takana, siitä lähtien kun oli vauva. Jopa yksin kahden lapsen kanssa on sujunut. Toki heitä myös hoidan ja katson perään, mutta itse koen sen lähinnä niin, että vietämme aikaa yhdessä. 

      Lainaa

    5. Tietty opas 13.1.2025 11:14
      Tulos: +98 (100 ääntä)
      No nyt jäi vaivaaman, mikä se lääke oikeasti oli?

      Lainaa

    6. Räkäpää 13.1.2025 11:40
      Tulos: +157 (169 ääntä)
      Noh. Tuo vitsan säästäminen on toki yhä ajankohtainen, mutta menetelmää pitää hiukan uudenaikaistaa. Vähän köyhä sanontahan siitä vaan tulee jos sanoo "joka ei opeta lapsilleen sitä että teoista on seuraamukset ja siitä on kannettava vastuu luulee olevansa mukava vanhempi, mutta todellisuudessa aiheuttaa pelkkää harmia pitkässä juoksussa sekä lapselle itselleen että ihmisille hänen ympärillään".

      Lainaa

    7. Kaikuva orava 13.1.2025 11:47
      Tulos: +32 (58 ääntä)
      Tietty opas: No nyt jäi vaivaaman, mikä se lääke oikeasti oli?
      Lasol.

      Lainaa

    8. Väsynyt vaskitsa 13.1.2025 12:22
      Tulos: +54 (108 ääntä)
      KissaKuustinen: Eikä se ole mikään loma jos hoitaa itse lapsiaan. Just katselin lentokoneessa kun jotkut olivat vaippaikäisen kanssa reissussa. Miksi maksaa tonni per henkilö siitä että joutuu hoitamaan sitä lasta kokoajan huonoissa olosuhteissa? Huonoilla tarkoitan vastakohtaa kodille, jossa on otettu se hoidon tarve huomioon. Sen [...]
      Huomaa, ettet tiedä mistään mitään.

      Lainaa

    9. Intiimi peura 13.1.2025 13:16
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Jännä ilmiö, että jotkut ihmiset pitävät paljon ajatuksesta, että joidenkin sanontojen merkitys olisi muuttunut aikojen saatossa. Oletteko koskaan nähneet listaa sanonnoista "joiden merkitys oli alunperin päinvastainen"? Niitä kun alkaa tutkimaan, huomaa että vain osa sanonnoista kuuluisi olla tuolla listalla ja loput ovat vain jälkikäteen muuteltuja.

      Lainaa

    10. It's a deal 13.1.2025 13:53
      Tulos: +134 (136 ääntä)
      Yksi vaihtoehto on, että Maarit puolisoineen nimenomaan työskentelee Tahkolla noina aikoina, kun sitä lisätyövoimaa tarvitaan.

      Lainaa

    11. It's a deal 13.1.2025 13:57
      Tulos: +115 (117 ääntä)
      "Voihan nyt vittu taas, ihmiset!" Vanha sananlasku.

      Lainaa

    12. Nurja lehmä 13.1.2025 14:42
      Tulos: -53 (89 ääntä)
      Ruuviton maahinen: Onpa mukavia sananlaskuja. Eikö näihin voisi joku woke tarttua että poistettaisiin uusista painoksista? Jonku Afrikan tähden moittiminen on ihan näpräämistä Raamatun siivoamisen rinnalla 😅
      Se on kerrassaan ihmeellistä että puoluekannasta riippumatta näitä sensuurin ihannoijia löytyy. Eiköhän raamatun kuulu olla sellainen kuin raamattu on. Sen mukaan ei ole kenenkään pakko toimia, vaan ihan omasta tahdostaan kukin valitsee mitä tekee.

      Lainaa

    13. Siisti sarvikuono 13.1.2025 15:43
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Tietty opas: No nyt jäi vaivaaman, mikä se lääke oikeasti oli?
      Arvaan, että Lunerin.

      Lainaa

    14. Tulos: +78 (106 ääntä)
      KissaKuustinen: Eikä se ole mikään loma jos hoitaa itse lapsiaan. Just katselin lentokoneessa kun jotkut olivat vaippaikäisen kanssa reissussa. Miksi maksaa tonni per henkilö siitä että joutuu hoitamaan sitä lasta kokoajan huonoissa olosuhteissa? Huonoilla tarkoitan vastakohtaa kodille, jossa on otettu se hoidon tarve huomioon. Sen [...]
        No kuka hitto heita sitten hoitaisi? 
        Vauvan kanssa matkustaminenhan juuri on mukavaa; ruoka on aidin imetysliiveissa, eika lippukaan maksa mitaan, niin kauan kuin mahtuu vanhempien syliin. En toki luule, etta taaperoni muistaisi vauva-ajan matkoistaan mitaan, mutta mina ja hanen isansa muistamme. Vauvalle on yksi ja sama missa on, kunhan ruokitaan ja pidetaan sylissa ja kuivana, ja vanhemmat, vastoin joidenkin luuloa, ovat edelleen ihmisia joilla on kiinnostus ulkomaailmaan aivan ennallaan.Kaikenlaista...

      Lainaa

    15. Lumisateessa kastunut marja 13.1.2025 17:33
      Tulos: -94 (176 ääntä)
      Peittyvä sitruuna: Ai. Itse kyllä käyn lapseni (4 v) kanssa vähän väliä ravintoloissa. Välillä Hesessä, mutta useimmiten niissä paremmissakin paikoissa. Oltiinpahan myös ihanalla metsävaelluksella telttailemassa hänen ollessaan kaksi vuotias.  Oikein onnistuneita hotellireissujakin on takana, siitä lähtien kun oli vauva. Jopa yksin [...]
      Kiva että viihdyt lapsesi kanssa. Mutta älä kiltti vie sitä parempiin ravintoloihin, asiakkaat ovat siellä aterioimassa ja nauttimassa ajastaan.

      Lainaa

    16. Tulos: -32 (48 ääntä)
      Tietty opas: No nyt jäi vaivaaman, mikä se lääke oikeasti oli?
      Olisko tarkoittanut talidomia vaikkei se l-kirjaimella alakaan, se tuli jostain mieleen. No onhan siitä vähän yli se 20v toki..

      Lainaa

    17. Sanallinen maahinen 13.1.2025 18:34
      Tulos: +42 (118 ääntä)
      Ruuviton maahinen: Onpa mukavia sananlaskuja. Eikö näihin voisi joku woke tarttua että poistettaisiin uusista painoksista? Jonku Afrikan tähden moittiminen on ihan näpräämistä Raamatun siivoamisen rinnalla 😅
      joooooh toi woke on lähinnä joku laitaoikeiston käyttämä pilkkanimi niistä jotka välittää yhdenvertaisista ihmisoikeuksista joten jos ei sitä käytettäisi

      Lainaa

    18. Vaaleanruskea konna 13.1.2025 18:42
      Tulos: +27 (41 ääntä)
      Nurja lehmä: Se on kerrassaan ihmeellistä että puoluekannasta riippumatta näitä sensuurin ihannoijia löytyy. Eiköhän raamatun kuulu olla sellainen kuin raamattu on. Sen mukaan ei ole kenenkään pakko toimia, vaan ihan omasta tahdostaan kukin valitsee mitä tekee.
      Ehkä tuo oli sarkasmia ts. ei kosketa vanhoihin asioihin, ml. Afrikan tähti, Raamattu tai Pulttibois.

      Lainaa

    19. Ihmeitätekevä järvisieni 13.1.2025 22:41
      Tulos: +89 (91 ääntä)
      Väkivallalla kasvattaminen on laiskaa ja älyllisesti taantumuksellista. Sen sijaan, että *kasvattaisi* lasta, jotkut käyttävät kipua toisen käytöksen ohjaamiseen. Se ei opeta koulu-, työ- tai parisuhde-elämään mitään.

      Lainaa

    20. Tunkunen huonekalu 14.1.2025 0:27
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Se joka vitsaa säästää, saa kaatumataudin._Y.U.P._

      Lainaa

    21. Tulos: +15 (15 ääntä)
      Tietty opas: No nyt jäi vaivaaman, mikä se lääke oikeasti oli?
      Lunerin

      Lainaa

    22. Pekka Kana 14.1.2025 1:36
      Tulos: -87 (137 ääntä)
      Pikkulapset pitäisi kyllä kieltää kaikkialta. Aivan järkyttävä murhanhimo kasvaa kun joku sinappikone rääkyy kaupassa. Jeesusteippi ei oo niin kallista etteikö sillä vois kakaran suun pistää umpeen.

      Lainaa

    23. Tuntematon 14.1.2025 1:42
      Tulos: +74 (74 ääntä)
      Soma poro: Olisko tarkoittanut talidomia vaikkei se l-kirjaimella alakaan, se tuli jostain mieleen. No onhan siitä vähän yli se 20v toki..
      Talidomidia ei tosin annettu lapsille, vaan odottaville äideille raskauspahoinvointia hillitsemään ja tämä tapahtui reilut 60 vuotta sitten. Lapset siitä kyllä sitten kärsivät.

      Lainaa

    24. Itseasiassa 14.1.2025 4:14
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Nurja lehmä: Se on kerrassaan ihmeellistä että puoluekannasta riippumatta näitä sensuurin ihannoijia löytyy. Eiköhän raamatun kuulu olla sellainen kuin raamattu on. Sen mukaan ei ole kenenkään pakko toimia, vaan ihan omasta tahdostaan kukin valitsee mitä tekee.
      Paitsi raamattu on muuttunut historian aikana monta kertaa. Ei se ole sellaista "muuttumatonta Jumalan sanaa" kun moni haluaa luulla. Se Sensuroitu-kirja aiheesta on hyvä.

      Lainaa

    25. Itseasiassa 14.1.2025 4:22
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Tämä ei ollut oikea lääke, mutta myynti lopetettiin viime kesänä. Oon tätä reseptillä syönyt aika paljon viimeisen 20 vuoden aikana. "Litalgin-valmisteiden sisältämä metamitsoli voi aiheuttaa veren valkosolujen määrän vähentymistä vaaralliselle tasolle (agranulosytoosi). Agranulosytoosihaittojen takia Litalgin-valmisteiden myyntiluvan haltija on päättänyt peruuttaa Litalgin-valmisteiden myyntiluvat Suomessa"

      Lainaa

    26. Itseasiassa 14.1.2025 4:25
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Pekka Kana: Pikkulapset pitäisi kyllä kieltää kaikkialta. Aivan järkyttävä murhanhimo kasvaa kun joku sinappikone rääkyy kaupassa. Jeesusteippi ei oo niin kallista etteikö sillä vois kakaran suun pistää umpeen.
      En oo ihan samaa mieltä, mutta jeesusteipillä ei suu pysy kiinni. Ei aikanaan sellaisella mini pätkällä kuin leffoissa.

      Lainaa

    27. Pelkäämätön rotta 14.1.2025 6:23
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Tietty opas: No nyt jäi vaivaaman, mikä se lääke oikeasti oli?
      Lunera

      Lainaa

    28. Vieras appelsiini 14.1.2025 8:11
      Tulos: +1 (71 ääntä)
      Kivi:   No kuka hitto heita sitten hoitaisi?   Vauvan kanssa matkustaminenhan juuri on mukavaa; ruoka on aidin imetysliiveissa, eika lippukaan maksa mitaan, niin kauan kuin mahtuu vanhempien syliin. En toki luule, etta taaperoni muistaisi vauva-ajan matkoistaan mitaan, mutta mina ja hanen isansa muistamme. Vauvalle on yksi [...]
      juu kyllä, ja kaikki lentokonematkustajat kiittävät kun lapsi huutaa mennen tullen lentomatkan, niin että kukaan ei saa vahingossakaan nukuttua. Viime reissullani sain tämän nautinnon, kun samalla lennolla oli 3 sylivauvaa, jotka vuorotellen huusivat koko 12h lennon ajan, yksi lopetti niin toinen aloitti. Siinä alkoi melko monella kanssamatkustajalla hermo mennä.

      Lainaa

    29. Jäätynyt sakaali 14.1.2025 8:16
      Tulos: +19 (35 ääntä)
      Läpikuultava kobra: Hoitoajat lomilla ja viikonloppuisin tarkoittaa luultavasti, että hoitoapua tarvitaan koulujen loma-aikoina, ja viikonloppuisin, kun lapset ovat vapaalla ja vanhemmat työskentelevät.
      Juuri näin. Se on jännä homma miten jotkut saa tästäkin asiasta kateellisiksi. Tuollakin valittajalla ei todennäköisesti ole edes lapsia.

      Lainaa

    30. Jäätynyt sakaali 14.1.2025 8:17
      Tulos: +44 (72 ääntä)
      Vieras appelsiini: juu kyllä, ja kaikki lentokonematkustajat kiittävät kun lapsi huutaa mennen tullen lentomatkan, niin että kukaan ei saa vahingossakaan nukuttua. Viime reissullani sain tämän nautinnon, kun samalla lennolla oli 3 sylivauvaa, jotka vuorotellen huusivat koko 12h lennon ajan, yksi lopetti niin toinen aloitti. Siinä alkoi melko monella kanssamatkustajalla hermo mennä.
      Vastamelukuulokkeet

      Lainaa

    31. Vilkas satuhahmo 14.1.2025 9:13
      Tulos: +34 (48 ääntä)
      KissaKuustinen: Eikä se ole mikään loma jos hoitaa itse lapsiaan. Just katselin lentokoneessa kun jotkut olivat vaippaikäisen kanssa reissussa. Miksi maksaa tonni per henkilö siitä että joutuu hoitamaan sitä lasta kokoajan huonoissa olosuhteissa? Huonoilla tarkoitan vastakohtaa kodille, jossa on otettu se hoidon tarve huomioon. Sen [...]
      Mä olen yksinhuoltajana reissunnut lapsen kanssa vauvasta lähtien. Niin ulkomailla kuin Suomessakin. Pitkiä ja lyhyitä reissuja ja ollaan oltu kavereiden luona ympäri Eurooppaa. Toki perus arkitoimet on tehtävä, niinhän aikuisillakin. Reissut on myös aikuisia varten, ei vain lapsia.

      Lainaa

    32. Huono oppilas 14.1.2025 9:13
      Tulos: +8 (56 ääntä)
      Lumisateessa kastunut marja: Kiva että viihdyt lapsesi kanssa. Mutta älä kiltti vie sitä parempiin ravintoloihin, asiakkaat ovat siellä aterioimassa ja nauttimassa ajastaan.
      Oletko varma ? Voi hyvin olla että asiakkaat tykkää enemmän siitä lapsesta kuin aikuisasiakkaista, esim sinusta. Ne paremmat ravintolat tuppaa olemaan harvinaisen tylsiä paikkoja viettää aikaa.

      Lainaa

    33. Huono oppilas 14.1.2025 9:28
      Tulos: -45 (49 ääntä)
      Ihmeitätekevä järvisieni: Väkivallalla kasvattaminen on laiskaa ja älyllisesti taantumuksellista. Sen sijaan, että *kasvattaisi* lasta, jotkut käyttävät kipua toisen käytöksen ohjaamiseen. Se ei opeta koulu-, työ- tai parisuhde-elämään mitään.
      Ei ruumiillisen koskemattomuuden loukkaamiseen perustuva kurinpito kuulu olla väkivaltaa. Käsittääkseni Raamattukaan ei käske aiheuttaa kipua. Kyse on auktoriteetin osoittamisesta. Väkivallan käyttäminen on varma merkki auktoriteetin puuttumisesta. Idea on kuin hevosen kouluttamisessa. Kun varsana oppii kunnioittamaan ihmistä jolla on raippa, aikuisena kunnioittaa myös ihmistä jolla ei ole raippaa.

      Lainaa

    34. Tehty perhonen 14.1.2025 9:28
      Tulos: +43 (53 ääntä)
      Ruuviton maahinen: Onpa mukavia sananlaskuja. Eikö näihin voisi joku woke tarttua että poistettaisiin uusista painoksista? Jonku Afrikan tähden moittiminen on ihan näpräämistä Raamatun siivoamisen rinnalla 😅
      Olet oikeassa. Raamattuun moni vetoaa, vaikka se koskee vain uskovaista itseään ja on erittäin syvässä ristiriidassa nykyajan lainsäädännön ja tapojen kanssa. Esimerkiksi pyhätyökielto (TES) esikoisen polttouhraaminen (henkirikos), sekoitetut kuidut (miksi käytät puuvillapolyesteriä tai villa-akryyliä?) ruokamääräykset (sianlihakielto, kosher-määräykset, paastoaminen). Pahinta on uskonlahkojen harjoittama sukupuolivähemmistöviha, joka perustuu tulkintavirheeseen.
      Me muut mennään Suomen lain mukaan. (Finlex.fi/ajantasa)

      Lainaa

    35. Tiuha leopardi 14.1.2025 9:33
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Se lääke jota haettiin oli tosiaan lunerin.

      Lainaa

    36. Horjahtava riikinkukko 14.1.2025 10:27
      Tulos: -6 (6 ääntä)
      Lysoli oli se lääke...

      Lainaa

    37. Laiska lohikäärme 14.1.2025 12:34
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Eivätkö vanhemmat saa enää viettää aikaa keskenään ilman lapsia? Tahkolla on myös aktiviteetteja vain aikuisille. Mitähän haittaa siitä on, jos vanhemmat käyvät vähän vauhdikkaammin laskettelemassa tai kahdestaan syömässä välillä? Jos vähän vähemmän avioliittoja päättyisi eroon...

      Lainaa

    38. Paljon seppä 14.1.2025 12:56
      Tulos: -25 (45 ääntä)
      Sanallinen maahinen: joooooh toi woke on lähinnä joku laitaoikeiston käyttämä pilkkanimi niistä jotka välittää yhdenvertaisista ihmisoikeuksista joten jos ei sitä käytettäisi
      Woke kuvaa hyvin ilmiötä jossa halutaan häivyttää historiallisia faktoja koska ne eivät ole mieluisia. Yhdenvertaisia ihmisoikeuksia voi kannattaa muutenkin. Jopa edistää niitä.

      Lainaa

    39. Punavihreä ämpäri 14.1.2025 13:23
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Huono oppilas: Ei ruumiillisen koskemattomuuden loukkaamiseen perustuva kurinpito kuulu olla väkivaltaa. Käsittääkseni Raamattukaan ei käske aiheuttaa kipua. Kyse on auktoriteetin osoittamisesta. Väkivallan käyttäminen on varma merkki auktoriteetin puuttumisesta. Idea on kuin hevosen kouluttamisessa. Kun varsana oppii [...]
      Kunnioitus ja pelko eivät ole synonyymejä. Mitä enemmän lastaan kurittaa fyysisesti sitä vähemmän kannattaa odottaa vierailuja vanhustenkotiin. Jos puolet lapsuusajan muistoista (ihminenhän ei muista kuin hyviä ja huonoja asioita) on sitä että äiti tai isä, tai molemmat, läimäytteli naamaan tai veti tukasta tai korvasta tai muuta vastaavaa aina kun "tein jotain väärin" niin kannattaa miettiä paljonko siinä lapsessa riittää rakkautta vanhempiaan kohtaan. Varmastikaan ei kovin paljon.

      Lainaa

    40. Tapetoitu pulu 14.1.2025 14:38
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      Laiska lohikäärme: Eivätkö vanhemmat saa enää viettää aikaa keskenään ilman lapsia? Tahkolla on myös aktiviteetteja vain aikuisille. Mitähän haittaa siitä on, jos vanhemmat käyvät vähän vauhdikkaammin laskettelemassa tai kahdestaan syömässä välillä? Jos vähän vähemmän avioliittoja päättyisi eroon...
      Tahkon aikuisten aktiviteeteista tulee mieleen ne orgiat mitä siellä järjestetään säännöllisesti 😆. Hyvä se on olla lapsenvahti siksi aikaa. Ja tommonen tehdä hyvääkin joillekin avioliitoille jos saa yhdessä kokeilla muutakin. Ei toki sovi kaikille, ei varsinkaan mustasukkaisille.

      Lainaa

    41. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Ensi lukemalta käsitin että hoitoa ei pyydetä joka viikonlopulle ja lomalle kokoajaksi ja arvasin heti että tää tullaan käsittämään niin kirjaimellisesti. :D

      Lainaa

    42. Nuutunut pehmelö 14.1.2025 19:53
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Intiimi peura: Jännä ilmiö, että jotkut ihmiset pitävät paljon ajatuksesta, että joidenkin sanontojen merkitys olisi muuttunut aikojen saatossa. Oletteko koskaan nähneet listaa sanonnoista "joiden merkitys oli alunperin päinvastainen"? Niitä kun alkaa tutkimaan, huomaa että vain osa sanonnoista kuuluisi [...]
      Viedä kuin pässiä narussa. 
      Helppoa kuin heinänteko. 
      Toimii kuin junanvessa. 
      Näitten tarkoitus ainakin on muuttunut päinvastaiseksi.

      Lainaa

    43. Ladattu taikuri 14.1.2025 21:42
      Tulos: +12 (28 ääntä)
      Pekka Kana: Pikkulapset pitäisi kyllä kieltää kaikkialta. Aivan järkyttävä murhanhimo kasvaa kun joku sinappikone rääkyy kaupassa. Jeesusteippi ei oo niin kallista etteikö sillä vois kakaran suun pistää umpeen.
      Sun kantsii hankkia apua itelles.

      Lainaa

    44. Nerokas vadelma 14.1.2025 23:00
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Ilmeisesti tossa vitsassa on ollut mahdollisesti tahallinen käännösvirhe: Kohdan pitäisi olla "joka sauvaa säästää" mutta kääntäjä on saattanut pitää tätä liian rajuna, ja tulkinnut sen vitsaksi lasten säästämiseksi. Sauva tosin lienee viitanut paimensauvaan, jolla johdatetaan, ei pieksemiseen.

      Lainaa

    45. Häjy peto 15.1.2025 1:48
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Pakko sanoo että etenki muualla maailmassa yksityiset lastenhoitajat ovat ihan peruskauraa - niille kellä on varaa. Mahtava vaihtoehto. Ja juurikin lasten pitkien lomien yms takia. Olen itse private nanny, ja tämähän on mukavinta mahdollista työtä mitä tehdä, kunhan oikea perhe ja hoitaja löytävät toisensa.

      Lainaa

    46. Pinkee Hemppi 15.1.2025 2:27
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Voi vittu, Anniina🤦

      Lainaa

    47. Tulos: 0 (16 ääntä)
      Vieras appelsiini: juu kyllä, ja kaikki lentokonematkustajat kiittävät kun lapsi huutaa mennen tullen lentomatkan, niin että kukaan ei saa vahingossakaan nukuttua. Viime reissullani sain tämän nautinnon, kun samalla lennolla oli 3 sylivauvaa, jotka vuorotellen huusivat koko 12h lennon ajan, yksi lopetti niin toinen aloitti. Siinä alkoi melko monella kanssamatkustajalla hermo mennä.
        Vanhemmilla varmaan oli tosi hauskaa? Ihmiset eivät (aina) lennä, koska se olisi hauskaa. Tänä maailmanaikana ei ole epätavallista, että on pakko mennä sinne, missä töitä on, eikä voi olettaa, että esim. vanhat isovanhemmat eivät näkisi vauvaa koskaan. (Tai oleta vaan, mutta jätän sen omaan arvoonsa). Terveisin asun pahanlaatuisesti hevonkuusessa vastoin tahtoani. En todella lähtisi kuuntelemaan puolen vuorokauden kirkumista lystikseni, niin äiti kuin olenkin. Onni, että omani on hiljaista lajia, koska asia ei olisi aina autettavissa, jos ei olisi.

      Lainaa

    48. Suosittu orja 15.1.2025 11:09
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Ei sitä tiedä mitä pahaa päivän aikana tekevät, sanoi emäntä kun aamulla lapsiaan piiskasi. [En hyväksy minkäänlaista väkivaltaa tahi ruumiillista kuritusta.]

      Lainaa

    49. Mäntylahti-Piiras 15.1.2025 12:13
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      kakarana me vietettiin koulun lomat isolta osin isovanhemmilla, odotin lomia nimenomaan sen takia että pääsee isovanhemmille (ei meillä kotona ollut mitään ongelmia, mummilla ja ukilla vaan oli kivempaa)

      Lainaa

    50. Sujuva öykkäri 15.1.2025 12:59
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Voi vittu, Anniina🤦
      Tämä🤣 
      Luin näitä kommentteja ja pitää vaan ihmetellä, että eikö porukka tajua Anniinan satuilun olevan tässä se moka. Jauhetaan vain jostain raamatusta. 

      Lainaa

    51. Siivottu keiju 16.1.2025 11:54
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Ihmeitätekevä järvisieni: Väkivallalla kasvattaminen on laiskaa ja älyllisesti taantumuksellista. Sen sijaan, että *kasvattaisi* lasta, jotkut käyttävät kipua toisen käytöksen ohjaamiseen. Se ei opeta koulu-, työ- tai parisuhde-elämään mitään.
      Väkivalta ylipäätään on laiskaa ja älyllisesti taantumuksellista.

      Lainaa

    52. Siivottu keiju 16.1.2025 11:59
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Huono oppilas: Ei ruumiillisen koskemattomuuden loukkaamiseen perustuva kurinpito kuulu olla väkivaltaa. Käsittääkseni Raamattukaan ei käske aiheuttaa kipua. Kyse on auktoriteetin osoittamisesta. Väkivallan käyttäminen on varma merkki auktoriteetin puuttumisesta. Idea on kuin hevosen kouluttamisessa. Kun varsana oppii [...]
      Väkivalta ei opeta kunnioitusta, vaan korkeintaan pelkoa ja vihaa, jos yhtään mitään. Raamattuun nyt ei kenenkään järjellisen kannata perustaa elämänohjeistoaan.

      Lainaa

    53. Väistämätön paarma 16.1.2025 13:17
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Nuutunut pehmelö: Viedä kuin pässiä narussa. Helppoa kuin heinänteko. Toimii kuin junanvessa.  Näitten tarkoitus ainakin on muuttunut päinvastaiseksi.
      Junanvessaa olen miettinyt monesti, että tarkoitetaanko tällä sitä että joku pelaa aina ja varmasti vai päinvastoin :D enkä tiedä vieläkään kumpaa se tarkoittaa.

      Lainaa

    54. Intiimi peura 16.1.2025 13:37
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Nuutunut pehmelö: Viedä kuin pässiä narussa. Helppoa kuin heinänteko. Toimii kuin junanvessa.  Näitten tarkoitus ainakin on muuttunut päinvastaiseksi.
      Oli puhe sanonnoista joihin on jälkeenpäin keksitty jatkoa, mutta väitetään uudemman lisäyksen olevan se aidosti alkuperäinen. Esimerkiksi "Curiosity killed the cat" ja 300 vuoden päästä: "but satisfaction brought it back".

      Lainaa

    55. Gaius Baltar 17.1.2025 12:38
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      It's a deal: Yksi vaihtoehto on, että Maarit puolisoineen nimenomaan työskentelee Tahkolla noina aikoina, kun sitä lisätyövoimaa tarvitaan.
      Mietin ihan samaa, että entäs jos he asuvat Tahkolla ja tekevät töitä nimenomaan sesonkiaikoina, esim pyörittävät mökkikylää. (Vai asuuko siellä sitten ketään, kaikki vain siellä lomailemassa...?)

      Lainaa

    56. Kahvia juova metso 18.1.2025 1:03
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      "Etätyöt, joita on lomillakin pystyttävä tekemään" Mitähän ihmettä nämä uuvatit kuvittelevat lomien olevan :D:D:D

      Lainaa

    57. Ehompi ilves 20.1.2025 13:04
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Kaikki eivät todellakaan ole viikonloppuisin ja koulujen loma-aikoina vapaalla. Tai jos olisivat niin mitään palveluja ei niihin aikoihin olisi tarjolla eli kaikki saisivat vaan pysyä kotonaan.

      Lainaa

    58. Tummanpuhuva ampiainen 28.1.2025 9:52
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Ehompi ilves: Kaikki eivät todellakaan ole viikonloppuisin ja koulujen loma-aikoina vapaalla. Tai jos olisivat niin mitään palveluja ei niihin aikoihin olisi tarjolla eli kaikki saisivat vaan pysyä kotonaan.
      Voihan se toki tosiaan olla, että molemmat vanhemmat ovat Tahkolla sesonkitöissä, mutta todennäköisempi selitys taitaa tässä tapauksessa kuitenkin olla, että laskettelukeskukseen mennään viikonloppuisin ja loma-aikoina koska silloin ollaan vapaalla.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: hoitaja, joka vitsaa säästää, kielletty, lastenvahti, lääke, raamattu, sanonta, vitsa