Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 556

Zelenskyi kävi Suomessa – ja siitä se ajatus sitten lähti.
Kirpputorin löytöjä, osa 556

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 80 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Lattea pussieläin 3.4.2025 0:14
      Tulos: -133 (193 ääntä)
      Mahdollisia syitä miksi nojatuolin vieminen kaatopaikalle on parempi kuin 20e: -Myyjä on hyvin introvertti -Ei kehtaa näyttää kotia vieraille -Muutto- ym. kiireitä ja ei voi tietää milloin ostaja ehtii hakemaan -Aikuisella lapsella on pakettiauto ja hänet voi ruokapalkalla suostutella viemään

      Lainaa

    2. Tulos: +233 (245 ääntä)
      Paljonko kaatopaikalle vienti maksaa? Ois nyt ottanu 20 € niin säästyis raahaamiselta.

      Lainaa

    3. Suojaton näätä 3.4.2025 1:13
      Tulos: +247 (259 ääntä)
      Mammutti: Paljonko kaatopaikalle vienti maksaa? Ois nyt ottanu 20 € niin säästyis raahaamiselta.
      Kyllä sitä suomalainen voi mieluummin maksaa jätemaksun ja viemisen vaivan, kuin antaa muiden pomppia silmille ja tingata alkuperäisestä hinnasta 🤣. Se on kuuskybää tai luiskaan.

      Lainaa

    4. Tulos: +124 (128 ääntä)
      Suojaton näätä: Kyllä sitä suomalainen voi mieluummin maksaa jätemaksun ja viemisen vaivan, kuin antaa muiden pomppia silmille ja tingata alkuperäisestä hinnasta 🤣. Se on kuuskybää tai luiskaan.
      Ja kun kerran tuli jo sanottua niin näinhän se on sitten tehtävä, vaikka kuinka tyhmältä liikkeeltä alkaisikin tuntumaan.

      Lainaa

    5. Tyyni tonttu 3.4.2025 2:59
      Tulos: +44 (64 ääntä)
      Lattea pussieläin: Mahdollisia syitä miksi nojatuolin vieminen kaatopaikalle on parempi kuin 20e: -Myyjä on hyvin introvertti -Ei kehtaa näyttää kotia vieraille -Muutto- ym. kiireitä ja ei voi tietää milloin ostaja ehtii hakemaan -Aikuisella lapsella on pakettiauto ja hänet voi ruokapalkalla suostutella viemään
      Muuton yhteydessä myytävät tavarat, mitä ei viedä seuraavaan kotiin myydään sille joka ensin tulee hakemaan, tinkasi tai ei.

      Lainaa

    6. Soma vesinokkaeläin 3.4.2025 6:56
      Tulos: +167 (171 ääntä)
      "No jos 20 euroa ei käy, niin voisin viedä sun puolesta tuolin kaatopaikalle, ihan ilmaiseksi..."

      Lainaa

    7. Ovela jääkarhu 3.4.2025 7:16
      Tulos: +54 (60 ääntä)
      Tyyni tonttu: Muuton yhteydessä myytävät tavarat, mitä ei viedä seuraavaan kotiin myydään sille joka ensin tulee hakemaan, tinkasi tai ei.
      Jos nää pitäis paikkaansa ei tyyppi olisi alun perinkään laittanu sitä myyntiin vaan vienyt suoraan kaatopaikalle.

      Lainaa

    8. Kilokalori 3.4.2025 7:23
      Tulos: -83 (123 ääntä)
      Mammutti: Paljonko kaatopaikalle vienti maksaa? Ois nyt ottanu 20 € niin säästyis raahaamiselta.
      Ei mitään, kaatopaikalle huonekalujen vieminen on ilmaista.
      Minusta on ihan ok, että ihminen valitsee olla myymättä liian halvalla ja hoitaa tavaran kaatopaikalle. Tosin itse veisin tuossa tilanteessa kierrätyskeskukseen, jos tavara on ehyt. Mutta ihan periaatteena itse olen torissa pitänyt, että alle puolta pyyntihinnasta tarjoavalle en myy ja ostajaehdokas ottaa tuossa kohtaa eston ettei tingi toistekssn. Kuten edellisessä mokassa sanoin, myin viime vuoden aikana yli 100 tavaraa torissa, ja väitän: överisti tinkijä ei ikinä tule hakemaan tavaraa, vaikka kaupat sovittaisiinkin. Tinkijä vaan kokeilee saisiko tavaran ehkä halvemmalla, mutta tulee aina toisiin aatoksiin ja oharoi noudot.
      Joten: överitinkijät estoon ja kaupankäyntiä järkevillä tinkimisillä (-10...-20% pyyntihinnasta) niin oikeat kaupat tapahtuu.

      Lainaa

    9. Kilokalori 3.4.2025 7:25
      Tulos: -18 (56 ääntä)
      Tyyni tonttu: Muuton yhteydessä myytävät tavarat, mitä ei viedä seuraavaan kotiin myydään sille joka ensin tulee hakemaan, tinkasi tai ei.
      Jos kesken muuton joudut päivystämään tunnin-kaksi tinkijän sopimia kauppoja muutamankin kerran, niin huomaat: överitinkijä ei ole ikinä ostamassa tavaraa. Ei hae vaikka kaupat sovittu. Turha edes vastata, jos ostaja tarjoaa alle puolet pyyntihinnasta.

      Lainaa

    10. Likomärkä peruna 3.4.2025 7:33
      Tulos: -21 (73 ääntä)
      Tinkaajat menee blokkiin aina, koska eivät osaa lukea. Hinta on se mikä ilmoituksessa lukee. Miten sitä on niin vaikea ymmärtää? "Hinta" on kummankin osapuolen suojaksi. Myyjähän voisi myös tehdä jekun ja nostaa hintaa kun ostaja on ajanut kaukaa hakemaa tuotetta. "No sain hyviä tarjouksia joten nyt hinta on 2x isompi, mitäs lähdit ajamaan tänne".

      Lainaa

    11. Kilokalori 3.4.2025 7:39
      Tulos: -10 (56 ääntä)
      Likomärkä peruna: Tinkaajat menee blokkiin aina, koska eivät osaa lukea. Hinta on se mikä ilmoituksessa lukee. Miten sitä on niin vaikea ymmärtää? "Hinta" on kummankin osapuolen suojaksi. Myyjähän voisi myös tehdä jekun ja nostaa hintaa kun ostaja on ajanut kaukaa hakemaa tuotetta. "No sain hyviä tarjouksia [...]
      Aamen. Jos ostaja voi paikan päälle tullessaan ilmoitusluontoisesti kertoa maksavansa vain 50e vaikka hinta oli sovittu 70e, niin ihan samalla lailla myyjäkin voisi ilmoittaa että hinta onkin 90e.
      Tinkijät ja tyhjäntärkeät turhankyselijät estoon, tuhlaavat vaan kaikkien aikaa. Tosin mielestä hieman voi tinkiä, mutta alle puolta tarjoavat ei ole oikeasti ostamassa.

      Lainaa

    12. Soittamaton henkilö 3.4.2025 8:03
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Mammutti: Paljonko kaatopaikalle vienti maksaa? Ois nyt ottanu 20 € niin säästyis raahaamiselta.
      Periaatteen miehiä niin ei voi tinkiä.

      Lainaa

    13. Soittamaton henkilö 3.4.2025 8:06
      Tulos: +50 (68 ääntä)
      Kilokalori: Aamen. Jos ostaja voi paikan päälle tullessaan ilmoitusluontoisesti kertoa maksavansa vain 50e vaikka hinta oli sovittu 70e, niin ihan samalla lailla myyjäkin voisi ilmoittaa että hinta onkin 90e. Tinkijät ja tyhjäntärkeät turhankyselijät estoon, tuhlaavat vaan kaikkien aikaa. Tosin mielestä hieman voi tinkiä, mutta alle puolta tarjoavat ei ole oikeasti ostamassa.
      Aina voi kokeilla kepillä jäätä. Itselläni on aina ilmoituksissa "ilmaa" hinnassa juuri tinkijöiden varalta, moni toki maksaa sen täyden hinnan kun ei viitsi tinkiä. Mikäli myyjä tinkaamisesta suuttuu niin oma mokansa jää kaupat tekemättä jos ei omaa näkemystään tuo ilmi millään muulla tavalla kuin kiukuttelemalla.

      Lainaa

    14. Reseptivapaa satuhahmo 3.4.2025 8:52
      Tulos: +67 (67 ääntä)
      Kilokalori: Ei mitään, kaatopaikalle huonekalujen vieminen on ilmaista. Minusta on ihan ok, että ihminen valitsee olla myymättä liian halvalla ja hoitaa tavaran kaatopaikalle. Tosin itse veisin tuossa tilanteessa kierrätyskeskukseen, jos tavara on ehyt. Mutta ihan periaatteena itse olen torissa pitänyt, että alle puolta [...]
      Pehmustetun nojatuolin vieminen kaatopaikalle maksaa 9€ ainakin täällä päin.

      Lainaa

    15. Peruuttamaton riikinkukko 3.4.2025 8:55
      Tulos: +62 (62 ääntä)
      Kilokalori: Ei mitään, kaatopaikalle huonekalujen vieminen on ilmaista. Minusta on ihan ok, että ihminen valitsee olla myymättä liian halvalla ja hoitaa tavaran kaatopaikalle. Tosin itse veisin tuossa tilanteessa kierrätyskeskukseen, jos tavara on ehyt. Mutta ihan periaatteena itse olen torissa pitänyt, että alle puolta [...]
      Kaatopaikkamaksuissa on paikkakuntakohtaisia eroja. Tuo tuoli menisi sekajätteeseen, joten omalla paikkakunnallani sen kaatopaikkamaksu olisi kympin luokkaa.

      Lainaa

    16. Notkea kavioeläin 3.4.2025 8:59
      Tulos: -27 (37 ääntä)
      Reseptivapaa satuhahmo: Pehmustetun nojatuolin vieminen kaatopaikalle maksaa 9€ ainakin täällä päin.
      Kannattaa sanoa että siihen on imeytynyt vaarallista kemikaalia niin sen saa viedä ilmaiseksi.

      Lainaa

    17. Tulos: +28 (48 ääntä)
      Kilokalori: Tinkijät ja tyhjäntärkeät turhankyselijät estoon, tuhlaavat vaan kaikkien aikaa. Tosin mielestä hieman voi tinkiä, mutta alle puolta tarjoavat ei ole oikeasti ostamassa.
      Monta kertaa meinasit vielä sanoo ton?

      Lainaa

    18. Tulos: +65 (75 ääntä)
      En kyllä tajua näitä, jotka mieluummin käyttävät rahaa ja vaivaa kaatopaikalle vientiin kuin laskevat hintaa. Jos ei tinkaajaan luota, niin aina voi pistää halvemmalla uuden myynti-ilmoituksen. Jotenkin älytöntä luonnonvarojen tuhlaamista, jos ottajia kuitenkin olisi.

      Lainaa

    19. Ulkoneva alokas 3.4.2025 10:07
      Tulos: +6 (84 ääntä)
      just: En kyllä tajua näitä, jotka mieluummin käyttävät rahaa ja vaivaa kaatopaikalle vientiin kuin laskevat hintaa. Jos ei tinkaajaan luota, niin aina voi pistää halvemmalla uuden myynti-ilmoituksen. Jotenkin älytöntä luonnonvarojen tuhlaamista, jos ottajia kuitenkin olisi.
      Tinkaamiseenkin jotain rotia. 60e tuotteesta voi tarjota vaikka tasaraha 50e ja sanoo että haen heti ettei mitään vetkuttelua ja vitkuttelua niinkuin joillakin. 20e on vaan vittuilua 🤬. Ei 6000e autostakaan tarjota 2000e, tai 600e pesutornista 200e. Se ero toki näillä ettei noita kalliimpia uhata paalata 😅.

      Lainaa

    20. Itseasiassa 3.4.2025 10:40
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Mammutti: Paljonko kaatopaikalle vienti maksaa? Ois nyt ottanu 20 € niin säästyis raahaamiselta.
      Meillä saa viedä ihan maksutta kerrallaan peräkärryllisen tavaraa hyötykäyttöasemalle. Tietysti se tavara pitää saada sinne asti, että oma vaivansa siinäkin.

      Lainaa

    21. Punerva laama 3.4.2025 11:04
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      Eikös tuo Cashmere ole vaatemerkki? Ja kaupunki. Ei kai se tuollaisessa paikassa viittaa materiaaliin.

      Lainaa

    22. Loppumaton koala 3.4.2025 11:48
      Tulos: +72 (76 ääntä)
      Jos ilmoittaja sanoo heti kättelyssä että tavara on menossa kaatopaikalle ellei kukaan osta, nii mulla menee kaikki ostohalut. Mikä järki maksaa tuotteesta, jos myyjä mainostaa olevansa valmis luopumaan tuotteesta ilmaiseksi ja vieläpä maksaa siitä että pääsee eroon siitä (kaatopaikkamaksu + mahdollinen kuljetusmaksu) ? Antaisi sitten suoraan ilmaiseksi ekalle hakijalle, jos se tavara on niin arvoton ja pakko päästä pian eroon!

      Lainaa

    23. Kilokalori 3.4.2025 11:59
      Tulos: -33 (65 ääntä)
      just: En kyllä tajua näitä, jotka mieluummin käyttävät rahaa ja vaivaa kaatopaikalle vientiin kuin laskevat hintaa. Jos ei tinkaajaan luota, niin aina voi pistää halvemmalla uuden myynti-ilmoituksen. Jotenkin älytöntä luonnonvarojen tuhlaamista, jos ottajia kuitenkin olisi.
      Miksi se älyttömän luonnonvarojen tuhlailun esto on ainoastaan kiinni siitä, suostuuko myyjä antamaan tavaransa puoli-ilmaiseksi (ja kuljettaakin pitäisi koska ostajalla ei ole autoa ja olisi paras jos toisitte sen torstaina klo 13.40 tänne peräkylän takatielle, jossa ostaja vielä katsoo, onko tämä nyt ok vai voitteko viedä tavaran takaisin kotiinne)? Jos ostajalle on luonnonvarojen luonnovarojen tuhlailun esto suuresti sydämenasia, niin eikö silloin kannattaisi maksaa se käytetyistä pyydetty hinta, joka kumminkin on 1/4 uuden tavaran hinnasta, eikä vielä siitäkin yrittää tinkiä vähän lisää?

      Lainaa

    24. Valmistunut pelikaani 3.4.2025 14:18
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Jaxuhail on ikivanha vitsi. Oon nähnyt tällä varustettuja kangasmerkkejäkin.

      Lainaa

    25. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Kilokalori: Miksi se älyttömän luonnonvarojen tuhlailun esto on ainoastaan kiinni siitä, suostuuko myyjä antamaan tavaransa puoli-ilmaiseksi (ja kuljettaakin pitäisi koska ostajalla ei ole autoa ja olisi paras jos toisitte sen torstaina klo 13.40 tänne peräkylän takatielle, jossa ostaja vielä katsoo, onko tämä nyt ok vai [...]
        Miksi pitää kaatopaikalle viedä? Halusin eroon kasasta kunnollista tavaraa, ja puuhailtuani hetken netissä, se oli juurikin sellaista AV YV jono eikun ei eikun joo eikun. Joten roudasin Punaisen Ristin Konttiin, isomman tavaran myös kierrätyskeskus hakee. Jos tavara tosiaan on myyntikelpoisessa kunnossa, niin he mielellään huolivat. Ei tarvitse luontoa vihata jos kirppareita vihaakin. En myöskään haluaisi ostaa mitään tuollaiselta "vien sitten kaatopaikalle" -vinkujalta: lahjoitus SPR'lle on kuitenkin lahjoitus joten hyödyn siitä hyvän omatunnon verran, mikä on enemmän kuin joku viisi euroa jota täytyy repiä kuin hammasta, mutta jos joku kerran katsoo tavaransa arvottomaksi eli kaatopaikkakuntoiseksi, niin miksi minä siitä maksaisin?

      Lainaa

    26. Ylistävä pohatta 3.4.2025 15:49
      Tulos: +36 (56 ääntä)
      Ulkoneva alokas: Tinkaamiseenkin jotain rotia. 60e tuotteesta voi tarjota vaikka tasaraha 50e ja sanoo että haen heti ettei mitään vetkuttelua ja vitkuttelua niinkuin joillakin. 20e on vaan vittuilua 🤬. Ei 6000e autostakaan tarjota 2000e, tai 600e pesutornista 200e. Se ero toki näillä ettei noita kalliimpia uhata paalata 😅.
      En ymmärrä mitä väliä sillä on paljonko sulle maksetaan siitä että se haetaan sulta heti pois, jos vaihtoehto on se että sun pitää itse raahata se kaatopaikalle ja maksaakin siitä. Aivan järjetöntä.

      Lainaa

    27. Hurmaava ahven 3.4.2025 16:22
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Rullasin nopeasti ton jaffan yli lukematta kunnolla ja näytti että siinä myydään Zelen kusta 🤣. Kaikkea kai ne myy. Paitsi Putlerilta ei jää DNA:ta mihinkään kun kuulemma sillä on henkilökuntaa joka kerää vessajätöksetkin sen jäljiltä. Melko vainoharhaista 😲.

      Lainaa

    28. Hoikka panda 3.4.2025 17:39
      Tulos: +16 (32 ääntä)
      Kilokalori: Miksi se älyttömän luonnonvarojen tuhlailun esto on ainoastaan kiinni siitä, suostuuko myyjä antamaan tavaransa puoli-ilmaiseksi (ja kuljettaakin pitäisi koska ostajalla ei ole autoa ja olisi paras jos toisitte sen torstaina klo 13.40 tänne peräkylän takatielle, jossa ostaja vielä katsoo, onko tämä nyt ok vai [...]
      Joo joo me tajuttiin jo että sua vituttaa jos joku tarjoaa kaatopaikalle menevästä tuolista alle alkuperäisen pyyntihinnan.

      Lainaa

    29. Tyyris piikkisika 3.4.2025 19:38
      Tulos: -3 (11 ääntä)
      En ole koskaan nähnyt viskoosin näyttävän tuolta, näyttää enemmän polyesterilta/polyamidilta

      Lainaa

    30. Laajahko kotka 3.4.2025 20:03
      Tulos: +37 (43 ääntä)
      Kerran joku koitti myydä jotain kusista tusinamaljakkoa tyyliin "10€ tai vien aamulla roskiin". Kyselin seuraavana päivänä että joko sen voi hakea sieltä roskista ja päädyin estoille 😅 Nää on niin typeriä kun uhkailee roskiinviemisellä ja kuitenkin näkee olevanas jotain arvoa

      Lainaa

    31. Laajahko kotka 3.4.2025 20:04
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Tyyris piikkisika: En ole koskaan nähnyt viskoosin näyttävän tuolta, näyttää enemmän polyesterilta/polyamidilta
      Eli myös lappu on feikki 😂

      Lainaa

    32. Mankaton Rengasmakkara 3.4.2025 20:11
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Jyväskylä mainittu! Kirkkopuistossa tavataan

      Lainaa

    33. Tiheähkö mestari 3.4.2025 20:58
      Tulos: -17 (43 ääntä)
      Soittamaton henkilö: Aina voi kokeilla kepillä jäätä. Itselläni on aina ilmoituksissa "ilmaa" hinnassa juuri tinkijöiden varalta, moni toki maksaa sen täyden hinnan kun ei viitsi tinkiä. Mikäli myyjä tinkaamisesta suuttuu niin oma mokansa jää kaupat tekemättä jos ei omaa näkemystään tuo ilmi millään muulla tavalla kuin kiukuttelemalla.
      Menetetty kauppa on pienempi paha kuin huonon kaupantekokulttuurin ruokkiminen. Yhteiskunta nojaa järjestykseen ja keskinäiseen kunnioitukseen, ja se lähtee pienistä teoista. Tinkaus on nimenomaan sitä kiukuttelua, kun ei hyväksytä normaalia kauppatoimintaa eli toisen ehtojen arvostamista. Vähän sama kuin seuranhaussa: ei tarkoittaa ei. Ei tämä ole rakettitiedettä. Ihan sama kun myyjä vastaisi tinkaajalle: "Keksin juuri äsken, että juuri sinun kohdallasi hinta nousi +50%, tuletko hakemaan huomenna?". Kaikki ymmärtää ongelman, kun sen ilmaisee näin käänteisesti. Etukäteen sovittu hinta suojelee ostajaa SEKÄ myyjää, nopeuttaa kaupantekoa ja vähentää mahdollista jälkipuintia. Se on ylivertainen malli verrattuna tinkaus-arpomiseen. Siksi tinkauskulttuuria ei pidä ruokkia. Jos tinkaus olisi hyvä juttu, niin eihän kukaan selviäisi ruokakaupasta ajoissa ulos kun tinkarit tukkii kaupan kassat ja taistelee oikeustaan saada porkkanapussi ja makkarapaketti 50 senttiä halvemmalla.

      Lainaa

    34. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Soittamaton henkilö: Aina voi kokeilla kepillä jäätä. Itselläni on aina ilmoituksissa "ilmaa" hinnassa juuri tinkijöiden varalta, moni toki maksaa sen täyden hinnan kun ei viitsi tinkiä. Mikäli myyjä tinkaamisesta suuttuu niin oma mokansa jää kaupat tekemättä jos ei omaa näkemystään tuo ilmi millään muulla tavalla kuin kiukuttelemalla.
      Kyllä minä ainakin aina tinkaan hieman. Suurin osa laittaa juuri tuon tavan vuoksi vähän ilmaa hintoihin niin jos sitä tapaa ei käytä saa aina maksaa kaikesta vähän enemmän. Olisiko kaksi kertaa käynyt niin että myyjä ei hintaa laskenut. Toisella kerralla tein kaupat ja toisella jätin tekemättä kun hinta oli mielestäni liikaa alunperinkin.
      Eri asia on jos ilmoituksessa lukee että hinta on tiukka. Se tarkoittaa että siitä ei neuvotella. Eli jos itse ei ymmärrä tämän maan tapoja tehdä kauppaa ja harmistuu niistä jotka toimivat melko yleisten kauppatapojen mukaan saa varmaan olla aika usein harmistunut.

      Lainaa

    35. Sävelletty persoona 4.4.2025 7:51
      Tulos: -5 (23 ääntä)
      Pluri: Kyllä minä ainakin aina tinkaan hieman. Suurin osa laittaa juuri tuon tavan vuoksi vähän ilmaa hintoihin niin jos sitä tapaa ei käytä saa aina maksaa kaikesta vähän enemmän. Olisiko kaksi kertaa käynyt niin että myyjä ei hintaa laskenut. Toisella kerralla tein kaupat ja toisella jätin tekemättä kun hinta oli [...]
      Jos hinta on omasta mielestä liian korkea, sitä ei pidä ostaa eikä pidä ehdotella. Kun tuote ei käy kaupaksi, kyllä hinta tulee alas aikanaan.

      Lainaa

    36. Avaimeton paprika 4.4.2025 8:19
      Tulos: +24 (32 ääntä)
      Tiheähkö mestari: Menetetty kauppa on pienempi paha kuin huonon kaupantekokulttuurin ruokkiminen. Yhteiskunta nojaa järjestykseen ja keskinäiseen kunnioitukseen, ja se lähtee pienistä teoista. Tinkaus on nimenomaan sitä kiukuttelua, kun ei hyväksytä normaalia kauppatoimintaa eli toisen ehtojen arvostamista. Vähän sama kuin [...]
      Huonon kaupantekokulttuurin ruokkimista on lisätä ilmoitukseen, että jos kukaan ei osta, vien kaatopaikalle. Jos joku näin suoraan kertoo, ettei ole väliä, saako tuolista 60 vai 0 euroa, niin miksei silloin voisi tarjota jotain siltä väliltä, jos tuote ei ole vielä mennyt pyyntihintaan kaupaksi ja myyjä selvästi haluaa päästä tuotteesta eroon.

      Lainaa

    37. Kehittynyt kotieläin 4.4.2025 9:31
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      En tajua tinkaamisesta loukkaantujia. Ymmärrään sen, että sitä haluaisi mielellään mahdollisimman paljon takaisin siitä summasta, mitä itse on johonkin tuotteeseen käyttänyt, mutta joskus niin ei vain käy. Jos mielellään ostaisin jonkun tuotteen, mutta hinta ei ole mielestäni ihan kohdillaan ja erityisesti jos se tuote on ollut myynnissä tosi pitkään, kysyn "myisitkö hintaan x". Monesti kaupat tapahtuu joko ehdottamallani hinnala tai sitten myyjä vois tehdä oman vastatarjouksensa. Myyjä voi myös sanoa, että valitettavasti en tahdo tinkiä hinnasta, jolloin mä sitten puntaroin, että onko se ostamisen arvoinen pyydetyllä hinnalla. Mutta en tajua sitä, miksi tämmöisestä ihan tavallisesta kaupankäyntiin kuulumisesta tinkimisestä pitäisi loukkaantua. Se mikä on täysin eri asia ja mistä tässä alkuperäisessä mokassa ei ollut kyse, mutta jotkut ovat tuoneet tätä epämääräisesti omissa kommenteissa esiin -> se on myyjän ajan tuhlaamista, jos sovitaan kaupat ja nouto ja sitten vasta paikan päällä aletaan tinkaamaan. Sellasiesta ärsyyntyminen on aivan ymmärrettävää, mutta se on myös ihan eri tavalla myyjän ajan tuhlaamista kuin etukäteen tapahtuva tinkaus.

      Lainaa

    38. Mäntylahti-Piiras 4.4.2025 11:59
      Tulos: +1 (15 ääntä)
      näyttää siltä että kommenttiosiota on eksynyt lukemaan puolet Suomen överitinkijöistä kun on noin monelle mennyt tunteisiin se ettei ihmiset halua myydä överitinkaajille.

      Lainaa

    39. Mäntylahti-Piiras 4.4.2025 12:03
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Soittamaton henkilö: Aina voi kokeilla kepillä jäätä. Itselläni on aina ilmoituksissa "ilmaa" hinnassa juuri tinkijöiden varalta, moni toki maksaa sen täyden hinnan kun ei viitsi tinkiä. Mikäli myyjä tinkaamisesta suuttuu niin oma mokansa jää kaupat tekemättä jos ei omaa näkemystään tuo ilmi millään muulla tavalla kuin kiukuttelemalla.
      kohtuullinen tinkaaminen on OK jos sen tekee asiallisesti, jos hilavitkuttimen X pyyntihinta on 100€ ja tinkaaja aloittaa sanoilla "roskiskamaa myyt, voin säälistä tarjota 40€" & kieltävän vastauksen saatuaan 'tarjous' on 60€ niin tinkaaja saa suksia v***uun.

      Lainaa

    40. Mäntylahti-Piiras 4.4.2025 12:07
      Tulos: -6 (16 ääntä)
      just: En kyllä tajua näitä, jotka mieluummin käyttävät rahaa ja vaivaa kaatopaikalle vientiin kuin laskevat hintaa. Jos ei tinkaajaan luota, niin aina voi pistää halvemmalla uuden myynti-ilmoituksen. Jotenkin älytöntä luonnonvarojen tuhlaamista, jos ottajia kuitenkin olisi.
      juuri sitähän nuo tinkaajat haluavat "ihan p***a mutta tarjoan säälistä 40% jos myyt just nyt tällä sekunnilla mulle" -tinkaamisellaan että myyjä pudottaa pyyntihintaa edes parilla eurolla.

      Lainaa

    41. Mäntylahti-Piiras 4.4.2025 12:14
      Tulos: -7 (15 ääntä)
      kivi:   Miksi pitää kaatopaikalle viedä? Halusin eroon kasasta kunnollista tavaraa, ja puuhailtuani hetken netissä, se oli juurikin sellaista AV YV jono eikun ei eikun joo eikun. Joten roudasin Punaisen Ristin Konttiin, isomman tavaran myös kierrätyskeskus hakee. Jos tavara tosiaan on myyntikelpoisessa kunnossa, niin he [...]
      jollekulle se X euroa hilavitkuttimesta Y olisi oikeasti tarpeen & kaatopaikalle viennistä puhuminen on pikemminkin merkki siitä että myyjä ei ole tinkimistuulella, näitä "roskia myyt mutta tarjoan 40%" ja kieltävän vastauksen saatuaan tinkaaja tarjoaa 60% & sitten kun myyjä jossain vaiheessa tiputtaa pyyntiä 10% niin se sama tinkaaja on heti ostamassa 'roskaa' pyyntihintaan.

      Lainaa

    42. Mäntylahti-Piiras 4.4.2025 12:19
      Tulos: -1 (15 ääntä)
      Laajahko kotka: Kerran joku koitti myydä jotain kusista tusinamaljakkoa tyyliin "10€ tai vien aamulla roskiin". Kyselin seuraavana päivänä että joko sen voi hakea sieltä roskista ja päädyin estoille 😅 Nää on niin typeriä kun uhkailee roskiinviemisellä ja kuitenkin näkee olevanas jotain arvoa
      tiedätkö mikä on vielä typerämpää? Ostajaehdokkaana kutsua myytävää tavaraa roskaksi & 'tarjota' 40% pyyntihinnasta, mutta sitten viikon päästä kun pyyntihinta on laskenut kymmenellä prosentilla niin tavara ei enää olekaan roska.

      Lainaa

    43. Mäntylahti-Piiras 4.4.2025 12:24
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Kehittynyt kotieläin: En tajua tinkaamisesta loukkaantujia. Ymmärrään sen, että sitä haluaisi mielellään mahdollisimman paljon takaisin siitä summasta, mitä itse on johonkin tuotteeseen käyttänyt, mutta joskus niin ei vain käy. Jos mielellään ostaisin jonkun tuotteen, mutta hinta ei ole mielestäni ihan kohdillaan ja erityisesti jos se [...]
      tinkaamisella ja tinkaamisella on eroja, jos tinkaaja sanoo "pyydät 100€, onnistuuko 80€ jos hakisin vielä tänään?" reaktio on 'vähän' eri kuin jos tinkaaja sanoo "roskiskamaa, mutta tarjoan 40 jos suostut just tällä minuutilla" Olen kohdannut molemmat tinkaajat, arvaa kumman kanssa tuli kaupat?

      Lainaa

    44. Uuttera kauris 4.4.2025 12:28
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Avaimeton paprika: Huonon kaupantekokulttuurin ruokkimista on lisätä ilmoitukseen, että jos kukaan ei osta, vien kaatopaikalle. Jos joku näin suoraan kertoo, ettei ole väliä, saako tuolista 60 vai 0 euroa, niin miksei silloin voisi tarjota jotain siltä väliltä, jos tuote ei ole vielä mennyt pyyntihintaan kaupaksi ja myyjä selvästi haluaa päästä tuotteesta eroon.
      Tuote on myyjän omaisuutta sen hinnasta riippumatta. Muilla ihmisillä ei ole oikeutta esineeseen ennen kuin he ovat ostaneet sen itselleen. Omistaja voi hävittää/ kierrättää tuotteen jos niin haluaa. Jos joku loukkaantuu siitä, se on loukkaantujan ongelma. Suomessa on onneksi yksityisomaisuudensuoja, eli ulkopuoliset eivät päätä, miten itse kukin omaisuuttaan hallinnoi. Myyjä saa päättää hinnan eikä hänellä ole velvollisuutta tarjota kompromisseja muiden ihmisten miellyttämiseksi. Samalla myyjä kantaa seuraulset: joko kauppa käy tai ei käy. Yksinkertaista. Kenenkään oikeutta ei ole loukattu tässä prosessissa.

      Lainaa

    45. Vapaa kirjohylje 4.4.2025 12:33
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Notkea kavioeläin: Kannattaa sanoa että siihen on imeytynyt vaarallista kemikaalia niin sen saa viedä ilmaiseksi.
      🤣🤣🤣

      Lainaa

    46. Vapaa katkarapu 4.4.2025 14:26
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Esimerkiksi VR ei päästä juniinsa liputtomia matkustajia edes viimeisellä minuutilla ennen junan lähtöä, vaikka se juna kulkee samoine vaunuineen joka tapauksessa, eli uudesta matkustajasta myymättä jääneelle paikalle ei olisi VR:lle kustannusta (aivan mitätöntä käyttövoiman kulutuksen lisäystä lukuun ottamatta). Kyseessä on siis sillä tavalla lähes kansantaloustieteen teorian tarkoittama julkishyödyke. Miksi VR sitten toimii näin. Tämän ratkaisu on aika helppo, ja auttaa ehkä ymmärtämään myös sitä, miksi tavaraa, jolle kysyntää on, ei anneta ilmaiseksi.

      Lainaa

    47. Tiheä puhveli 4.4.2025 16:25
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Tori-tinkaus muutettuna deittailun maailmaan: "Ilmoitus: Hakusessa puoliso, jolta löytyy ominaisuudet XYZ. Nämä ovat minulle törkeitä piirteitä." - "Kelpaisko tällainen upea tyyppi jolta löytyy ominaisuudet ABC,,,,??? Multa löytyy myös G!" "Ei. Lue hakuilmoitus." - "No kelpaisko jos olisi ominaisuudet H ja F? Lähtisitkö nopeesti edes yhdelle? Räh kjäh,,,," "Usko jo. Mitä jankutat? XYZ hakusessa. Lue hakuilmoitus." - Ihme tiukkis olet! No en edes olisi halunnut sun seuraa! Öyh!

      Lainaa

    48. Intiimi peura 4.4.2025 23:43
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Kilokalori: Miksi se älyttömän luonnonvarojen tuhlailun esto on ainoastaan kiinni siitä, suostuuko myyjä antamaan tavaransa puoli-ilmaiseksi (ja kuljettaakin pitäisi koska ostajalla ei ole autoa ja olisi paras jos toisitte sen torstaina klo 13.40 tänne peräkylän takatielle, jossa ostaja vielä katsoo, onko tämä nyt ok vai [...]
      Vaikuttavaa miten paljon typerää paskaa voi kommentoida noinkin lyhyen ajan sisällä. Tässä on niin paljon asioita pielessä että en edes tiedä mistä aloittaisi purkamaan tätä pikkumaisuuden verkkoa. Sain oikein yliannostuksen idioottimaisuutta, taidan lähteä kävelylle, ehkä sen jälkeen jaksan selittää miksi olet objektiivisesti väärässä.

      Lainaa

    49. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: jollekulle se X euroa hilavitkuttimesta Y olisi oikeasti tarpeen & kaatopaikalle viennistä puhuminen on pikemminkin merkki siitä että myyjä ei ole tinkimistuulella, näitä "roskia myyt mutta tarjoan 40%" ja kieltävän vastauksen saatuaan tinkaaja tarjoaa 60% & sitten kun myyjä jossain vaiheessa tiputtaa pyyntiä 10% niin se sama tinkaaja on heti ostamassa 'roskaa' pyyntihintaan.
        No huh, pitää sitten olla vaikeita. Ostin sieltä SPR'n Kontista lähtiessäni ison kasan lastenvaatteita ja itselleni oikein mukavan mekon tyyliin 40 E kaikki, ehkä ei tarvitse vängätä mahdottomien ihmisten kanssa kun pitää kulut sen verran pieninä, että varat riittää.

      Lainaa

    50. Kilokalori 4.4.2025 23:57
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      kivi:   Miksi pitää kaatopaikalle viedä? Halusin eroon kasasta kunnollista tavaraa, ja puuhailtuani hetken netissä, se oli juurikin sellaista AV YV jono eikun ei eikun joo eikun. Joten roudasin Punaisen Ristin Konttiin, isomman tavaran myös kierrätyskeskus hakee. Jos tavara tosiaan on myyntikelpoisessa kunnossa, niin he [...]
      Niin, minäkin sanoin vieväni tavarat kierrätyskeskukseen jos on ehjiä. Tai pienet tavarat vien paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen kirpparille. Kritisoin vaan sitä että myyjän pitäisi aina joustaa.

      Lainaa

    51. Kilokalori 5.4.2025 8:23
      Tulos: -2 (14 ääntä)
      Intiimi peura: Vaikuttavaa miten paljon typerää paskaa voi kommentoida noinkin lyhyen ajan sisällä. Tässä on niin paljon asioita pielessä että en edes tiedä mistä aloittaisi purkamaan tätä pikkumaisuuden verkkoa. Sain oikein yliannostuksen idioottimaisuutta, taidan lähteä kävelylle, ehkä sen jälkeen jaksan selittää miksi olet objektiivisesti väärässä.
      Oletko monetkin estot huomannut saaneesi torissa överitingittyäsi, vai mikä noin kiukuttaa? Kävely on kyllä hyvä idea jos kiehuu.

      Lainaa

    52. Kilokalori 5.4.2025 8:50
      Tulos: +6 (18 ääntä)
      Kehittynyt kotieläin: En tajua tinkaamisesta loukkaantujia. Ymmärrään sen, että sitä haluaisi mielellään mahdollisimman paljon takaisin siitä summasta, mitä itse on johonkin tuotteeseen käyttänyt, mutta joskus niin ei vain käy. Jos mielellään ostaisin jonkun tuotteen, mutta hinta ei ole mielestäni ihan kohdillaan ja erityisesti jos se [...]
      Ainakaan omalla kohdallani kyse ei ole "loukkaantumisesta", vaan kantapään kautta opitusta: tinkaaja ei ole oikeasti ostamassa. Tinkaaja varmaan tykkää siitä itse tinkimisprosessista ja miten voittaa myyjän, itse tavara ei kiinnosta ja unohtuu nouto. 
      Aluksi tuon pitkän perikunnan asunnontyhjennysepisodin aikana suostuin lähes kaikkeen tinkimiseen. Mutta överitinkijät ei ikinä tulleet hakemaan tavaroitaan sovitusti, joten opin. Jos ostaja tinkii LIIKAA (suostun ihan mielelläni normaaliin kaupantekoon ja -20% tinkiin), tai esittää seinällisen kysymyksiä selkeästi kuvatusta ja mitatusta esineestä, niin ostaja ei oikeasti ole ostamassa yhtään mitään. Kysymyksiin et osaa vastata just niin, mitä se ostaja luulee unelmatavaran olevan.
      Tosiaan, toritililläni on reilusti yli sadat TOTEUTUNEET kaupat. Siitä voi päätellä, kuinka monet "jos saan kympillä tuun hakemaan heti, tai sori en päässytkään mutta tulisin ensi torstaina"-säädöt kuuntelin ennen kuin lopetin vastailun. Yhtään tavaraa ei mennyt roskiin, kaikki meni kaupaksi. Joten en myöskään keksi mistä minun harteilleni sovitellaan pahiksen viittaa siitä, että ellei myydä tavaraa överitinkijälle niin maailma tuhoutuu. Tavara löytää aina ostajansa.

      Lainaa

    53. Kilokalori 5.4.2025 9:10
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: tiedätkö mikä on vielä typerämpää? Ostajaehdokkaana kutsua myytävää tavaraa roskaksi & 'tarjota' 40% pyyntihinnasta, mutta sitten viikon päästä kun pyyntihinta on laskenut kymmenellä prosentilla niin tavara ei enää olekaan roska.
      Minulla myös useampi pitkä tinkimisprosessi päättyi niin, että överitinkijä monta päivää sääti ja tinki ja tinki vielä sovitun päälle lisää, tulikin toinen ostaja ja haki tavaran heti pyydetyllä hinnalla. Sitten alkoi kauhea itku siitä miten tinkijäkin olisi ihan mielellään ostanut oikealla hinnalla "jos olisi tiennyt". Tiennyt mitä? Että 1950-luvun moitteettomassa kunnossa olevalle tammilipastolle on varmasti muitakin ostajia? :D

      Lainaa

    54. Mäntylahti-Piiras 5.4.2025 9:23
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Kilokalori: Minulla myös useampi pitkä tinkimisprosessi päättyi niin, että överitinkijä monta päivää sääti ja tinki ja tinki vielä sovitun päälle lisää, tulikin toinen ostaja ja haki tavaran heti pyydetyllä hinnalla. Sitten alkoi kauhea itku siitä miten tinkijäkin olisi ihan mielellään ostanut oikealla hinnalla "jos olisi [...]
      itse myyn käytännössä vain tarpeettomaksi jäänyttä elektroniikkaa ja olen säästynyt näiltä iku-tinkaajilta, "roskiskamaa mutta säälistä 40% jos teet kaupat nyt" -tyyppi sensijaan on tuttu & niistä pääsee eroon kun sanoo että "ei ole pakko ostaa, hyvästi"

      Lainaa

    55. Mäntylahti-Piiras 5.4.2025 9:27
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      piti vielä mainita tuossa edellisessä että ensimmäisellä kerralla tuohon sorttiin törmätessäni en tajunnut panna ihmisk***ää estoon joten jouduin olemaan hänen kanssaan tekemisissä vielä hänen 'tarjouksensa' jälkeenkin, enkä ole toistanut kyseistä virhettä.

      Lainaa

    56. Intiimi peura 5.4.2025 10:12
      Tulos: -2 (12 ääntä)
      Kilokalori: Oletko monetkin estot huomannut saaneesi torissa överitingittyäsi, vai mikä noin kiukuttaa? Kävely on kyllä hyvä idea jos kiehuu.
      Ei yllätä yhtään että kuvittelet ihmisen voivan olla eri mieltä kanssasi vain jos asia on jollain tavalla henkilökohtainen. Ei siihen tarvitse mitään omakohtaista kokemusta tajutakseen että ihminen joka mieluummin maksaa rahaa kuin ottaisi sitä vastaan on ääliö. Tulee mieleen se vanha sanonta: suomalainen maksaa yli 10 euroa ettei naapuri saa tuolia halvalla.

      Lainaa

    57. Mäntylahti-Piiras 5.4.2025 10:53
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Intiimi peura: Ei yllätä yhtään että kuvittelet ihmisen voivan olla eri mieltä kanssasi vain jos asia on jollain tavalla henkilökohtainen. Ei siihen tarvitse mitään omakohtaista kokemusta tajutakseen että ihminen joka mieluummin maksaa rahaa kuin ottaisi sitä vastaan on ääliö. Tulee mieleen se vanha sanonta: suomalainen maksaa yli 10 euroa ettei naapuri saa tuolia halvalla.
      mitäs jos näytät missä Kilokalori on sanonut että hänen mielestään tavara on parempi viedä kaatopaikalle kuin myydä polkuhintaan? Hänhän nimenomaan sanoi että hän veisi itse mieluummin tavarat kierrätyskeskukseen, mutta jos joku muu haluaa viedä periaatesyistä kaatopaikalle polkuhintaan myynnin sijaan niin hän ei tuomitse.
      Ei tämä maailma niin toimi että ostaja sanelee mitä myyjä saa omaisuudellaan tehdä, saati että myyjän päättäessä olla myymättä ja (esimerkiksi-) käyttää myytävänä ollutta artikkelia haulikon maalitauluna överitinkijä olisi oikeutettu nillittämään miten hän 'olisi kyllä ostanut artikkelin jos olisi tiennyt...', hinta oli tiedossa, nillittäjä ei siihen suostunut & tavara meni muuhun käyttöön, asia loppuun käsitelty, nillittäjä voi suksia v***uun.

      Lainaa

    58. Kahjo rakki 5.4.2025 12:50
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Kilokalori: Ei mitään, kaatopaikalle huonekalujen vieminen on ilmaista. Minusta on ihan ok, että ihminen valitsee olla myymättä liian halvalla ja hoitaa tavaran kaatopaikalle. Tosin itse veisin tuossa tilanteessa kierrätyskeskukseen, jos tavara on ehyt. Mutta ihan periaatteena itse olen torissa pitänyt, että alle puolta [...]
      Kalusteiden vieminen kaatikselle EI OLE ILMAISTA!

      Lainaa

    59. Koskematon ämpäri 5.4.2025 18:06
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Punerva laama: Eikös tuo Cashmere ole vaatemerkki? Ja kaupunki. Ei kai se tuollaisessa paikassa viittaa materiaaliin.
      Ja Kasmir on artisti eikä mitään villaa.

      Lainaa

    60. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Eipä ole vanhoista huonekaluista eroon pääseminen nykyään helppoa edes ilmaiseksi. Laitoin ilmon että oisko jollakin käyttöä kun ei julmetun mukavaa sohvaa hennois roviolle lykätä, pakettiautokin sopivasti tyhjänä niin roudaus lähiseudulle onnistuu jos vain saat kaksi kantajaa omasta takaa. Ilmainen sohva, kotiin tuotuna. Yhteydenottoja nolla. Olis pitänyt varmaan vaatia kahvipaketti niin alkais yyvee aavee kysyn mieheltä XDXD Tuolla se nyt verannalla odottaa juhannusta :-(

      Lainaa

    61. Intiimi peura 5.4.2025 23:22
      Tulos: -2 (10 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: mitäs jos näytät missä Kilokalori on sanonut että hänen mielestään tavara on parempi viedä kaatopaikalle kuin myydä polkuhintaan? Hänhän nimenomaan sanoi että hän veisi itse mieluummin tavarat kierrätyskeskukseen, mutta jos joku muu haluaa viedä periaatesyistä kaatopaikalle polkuhintaan myynnin sijaan niin hän ei [...]
      En väittänytkään hänen väittäneen sen olevan parempi, mutta: "Minusta on ihan ok, että ihminen valitsee olla myymättä liian halvalla ja hoitaa tavaran kaatopaikalle." -kiloidioottikalori

      Lainaa

    62. Intiimi peura 5.4.2025 23:27
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: mitäs jos näytät missä Kilokalori on sanonut että hänen mielestään tavara on parempi viedä kaatopaikalle kuin myydä polkuhintaan? Hänhän nimenomaan sanoi että hän veisi itse mieluummin tavarat kierrätyskeskukseen, mutta jos joku muu haluaa viedä periaatesyistä kaatopaikalle polkuhintaan myynnin sijaan niin hän ei [...]
      Kukaan ei ole väittänytkään että ostaja saisi sanella mitä myyjä tekee. Olemme vain kertoneet sen faktan että myyjä on aivokuollut idiootti jos ei ota tarjousta vastaan silloin kun kun kukaan muukaan ei suostu tuolia ostamaan.

      Lainaa

    63. Intiimi peura 5.4.2025 23:29
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: mitäs jos näytät missä Kilokalori on sanonut että hänen mielestään tavara on parempi viedä kaatopaikalle kuin myydä polkuhintaan? Hänhän nimenomaan sanoi että hän veisi itse mieluummin tavarat kierrätyskeskukseen, mutta jos joku muu haluaa viedä periaatesyistä kaatopaikalle polkuhintaan myynnin sijaan niin hän ei [...]
      PS. Sana jota haet on "vittuun". Älä kiroile jos et halua kirosanoja käyttää.

      Lainaa

    64. Murrettu orava 6.4.2025 8:38
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Intiimi peura: Kukaan ei ole väittänytkään että ostaja saisi sanella mitä myyjä tekee. Olemme vain kertoneet sen faktan että myyjä on aivokuollut idiootti jos ei ota tarjousta vastaan silloin kun kun kukaan muukaan ei suostu tuolia ostamaan.
      Myyjä on idiootti jos myy vasten tahtoaan tinkijälle. Myyjä saa päättää miten omaisuuttaan hallinnoi, esim. viekö kaatopaikalle.

      Lainaa

    65. Intiimi peura 6.4.2025 13:48
      Tulos: -3 (11 ääntä)
      Murrettu orava: Myyjä on idiootti jos myy vasten tahtoaan tinkijälle. Myyjä saa päättää miten omaisuuttaan hallinnoi, esim. viekö kaatopaikalle.
      Kukaan ei ole muuta väittänytkään. Myyjä saa tehdä mitä huvittaa ja minä saan kommentoida myyjän päätöstä. Myyjä vain sattuu olemaan idiootti jos vie mieluummin kaatopaikalle kuin ottaisi rahaa siitä.

      Lainaa

    66. Kilokalori 6.4.2025 14:45
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Intiimi peura: Kukaan ei ole muuta väittänytkään. Myyjä saa tehdä mitä huvittaa ja minä saan kommentoida myyjän päätöstä. Myyjä vain sattuu olemaan idiootti jos vie mieluummin kaatopaikalle kuin ottaisi rahaa siitä.
      Kaatopaikalle tavaroitaan vievää varmasti kiinnostaa ihan kympillä, mitä mieltä nimimerkki Intiimi Peura hänestä. 
      Kun asia sua noin kovasti liikuttaa, niin pitäskö sun mennä vaikka kaatopaikan portille kollaamaan sisään tulevia pakettiautoja ja lavoja, että voit kaikilta kysyä onko varmasti yritetty aktiivisesti myydä vähintään 2 viikon ajan ja muistettu hyväksyä tarjoukset? Sitten  saisit oikein mielesi kyllyydestä huutaa idioottia.

      Lainaa

    67. Triviaali lohikäärme 6.4.2025 16:12
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Intiimi peura: En väittänytkään hänen väittäneen sen olevan parempi, mutta: "Minusta on ihan ok, että ihminen valitsee olla myymättä liian halvalla ja hoitaa tavaran kaatopaikalle." -kiloidioottikalori
      Sun käytös on aika lapsellista koulukiusaajatouhua nimittelyineen. Mitäs jos rauhottuisit vähän.

      Lainaa

    68. Intiimi peura 6.4.2025 22:39
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Triviaali lohikäärme: Sun käytös on aika lapsellista koulukiusaajatouhua nimittelyineen. Mitäs jos rauhottuisit vähän.
      Normaalisti olisin kanssasi samaa mieltä mutta joskus idiootti on vain idiootti. Onhan se epäsoveliasta mutta ei se faktoja muuta vaikkei niin saisikaan sanoa.

      Lainaa

    69. Intiimi peura 7.4.2025 0:47
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Kilokalori: Kaatopaikalle tavaroitaan vievää varmasti kiinnostaa ihan kympillä, mitä mieltä nimimerkki Intiimi Peura hänestä.  Kun asia sua noin kovasti liikuttaa, niin pitäskö sun mennä vaikka kaatopaikan portille kollaamaan sisään tulevia pakettiautoja ja lavoja, että voit kaikilta kysyä onko varmasti yritetty aktiivisesti [...]
      Sinäkin olet täällä omaa mielipidettäsi jakamassa mutta minun mielipiteeni on jostain syystä mitätön? Millä logiikalla minua liikuttaa enemmän kuin sinua kun ihan yhtä monta kertaa olemme molemmat toisillemme vastattu?
      Tiedoksesi, argumentti ei ole hyvä jos aihetta joutuu venyttämään naurettavuuksiin vain siksi että kuulostaisi itse järkevämmältä. En ole mitään mainitsemiasi asioita ehdottanut. Idiootti.

      Lainaa

    70. Pinkee Hemppi 7.4.2025 7:41
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Ulkoneva alokas: Tinkaamiseenkin jotain rotia. 60e tuotteesta voi tarjota vaikka tasaraha 50e ja sanoo että haen heti ettei mitään vetkuttelua ja vitkuttelua niinkuin joillakin. 20e on vaan vittuilua 🤬. Ei 6000e autostakaan tarjota 2000e, tai 600e pesutornista 200e. Se ero toki näillä ettei noita kalliimpia uhata paalata 😅.
      Uhataanpas😉

      Lainaa

    71. Pinkee Hemppi 7.4.2025 7:52
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Pluri: Kyllä minä ainakin aina tinkaan hieman. Suurin osa laittaa juuri tuon tavan vuoksi vähän ilmaa hintoihin niin jos sitä tapaa ei käytä saa aina maksaa kaikesta vähän enemmän. Olisiko kaksi kertaa käynyt niin että myyjä ei hintaa laskenut. Toisella kerralla tein kaupat ja toisella jätin tekemättä kun hinta oli [...]
      Niin, puolen tarjoajien takia pistin kerran auton myyntiin tuplahinnalla. Siis oli ensin myynnissä sillä "puolella hinnalla" mutta ei halpa auto kelvannut vaan kaikkien piti saada se halvemmalla.
      Ostaja tuli katsomaan, tarjosi tuplahinnastani puolet ja sanoin heti, että tehdään kaupat. Katsoi vähän hölmistyneenä mutta kaupat tehtiin. 

      Lainaa

    72. Pinkee Hemppi 7.4.2025 7:59
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Intiimi peura: Vaikuttavaa miten paljon typerää paskaa voi kommentoida noinkin lyhyen ajan sisällä. Tässä on niin paljon asioita pielessä että en edes tiedä mistä aloittaisi purkamaan tätä pikkumaisuuden verkkoa. Sain oikein yliannostuksen idioottimaisuutta, taidan lähteä kävelylle, ehkä sen jälkeen jaksan selittää miksi olet objektiivisesti väärässä.
      Lol, sieltä ilmoittautui autoton sivutien asukki.

      Lainaa

    73. Intiimi peura 7.4.2025 9:24
      Tulos: -5 (5 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Lol, sieltä ilmoittautui autoton sivutien asukki.
      Lol, sieltä ilmottautui tyhjän jauhaja. Tällä nyt ei ole mitään tekemistä yhtään minkään kanssa.

      Lainaa

    74. Pinkee Hemppi 7.4.2025 12:34
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Intiimi peura: Lol, sieltä ilmottautui tyhjän jauhaja. Tällä nyt ei ole mitään tekemistä yhtään minkään kanssa.
      Näköjään on.

      Lainaa

    75. Kilokalori 7.4.2025 17:52
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Intiimi peura: Kukaan ei ole muuta väittänytkään. Myyjä saa tehdä mitä huvittaa ja minä saan kommentoida myyjän päätöstä. Myyjä vain sattuu olemaan idiootti jos vie mieluummin kaatopaikalle kuin ottaisi rahaa siitä.
      Otetaanpa sellainen vanha kunnon kansantaloustunnin laskuesimerkki, miksi olet väärässä:
      Henkilö X ilmoittaa että myy sohvan 60e hintaan. Vaihtoehto olisi että hän vie sen itse kaatopaikalle, jolloin sohvan kaatopaikkamaksu vaikkapa -15e ja bensoihin -5e, ja annetaan henkilön tuntityölle hinnaksi -10e 1h ajelusta. -30e hintaa jos käy kaatopaikalla. Työssäkäyvän ihmisen vapaa-ajallakin on vaihtoehtoiskustannuksen kautta aina joku hinta.
      Ostaja sanoo että hakee sohvan heti 20e hintaan. Tai heti kun saa kuskin kiinni, mutta ihan just tulossa kumminkin. Klo 17 ollaan pihassa. Tähän säätämiseen menee tunti tori-fi chatissa. -10e.
      Myyjä jää odottelemaan sohvan noutoa ja joutuu perumaan padel-tuntinsa. Klo 19 ostaja ilmoittaakin että kuskilla onkin päänsärkyä eikä he tulekaan tänään, mutta ehkä huomenna. Koska noutoa on säädetty 1h, odoteltu nyt 2 tuntia turhaan, on tässä kohtaa kulunut 2h ja -20e arvosta myyjän aikaa, ja myyjällä on edelleen se sohva vaivoinaan ja kaatopaikalle vietäväksi, jolloin turhasta kaupanteosta kokonaishinta on -60e (1h säätöä, 2h turhaa odottelu ja silti se -30e kaatiskeikka). Halvemmalla -30e "hinnalla" myyjä olisi suoraan vaan vienyt sohvan kaatopaikalle ja olisi ollut jo kaksi tuntia kotonaan tekemässä mukavampia asioita.
      Myyjä pelaa tässä joko voitolla tai tappiolla, riippuen tuleeko ostaja hakemaan vai ei:
      Voiton odotusarvo tingityn kaupanteon toteutuessa: +20e
      Odotusarvo kaupanteon turhassa säätämisessä: -60e
      Odotusarvo hinnasta kun vaan käy itse kaatopaikalla kun ehtii: -30e.
      Odotusarvo jos ostaja olisi maksanut pyydetyn hinnan: +60e.
      Eli: koska ostotapahtuma ei ole 100% varmasti toteutuva transaktio, vaan saattaa ainoastaan aiheuttaa lisäkuluja myyjälle ajanhukan muodossa ja tavara SILTI pitää viedä itse kaatikselle, osa myyjistä saattaa ottaa mielummin suoraan pienen tappion itselleen, kuin isomman tappion. Ainoastaan ihminen jonka ajalla ei ole mitään arvoa, voi loputtomasti säätää ja odotella toteutuvia kauppoja. Tämä korostuu vielä tinkijän tapauksessa; 20e maksavaa tinkijää ei jaksa kauaa odotella, 60e maksavalle asiakkaalle voi antaa pienen myöhästymisen anteeksi.

      Lainaa

    76. Mäntylahti-Piiras 7.4.2025 18:30
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Intiimi peura: Kukaan ei ole muuta väittänytkään. Myyjä saa tehdä mitä huvittaa ja minä saan kommentoida myyjän päätöstä. Myyjä vain sattuu olemaan idiootti jos vie mieluummin kaatopaikalle kuin ottaisi rahaa siitä.
      Oletat että rahaa todella olisi tulossa ennen Auringon jäähtymistä, tarpeeksi monien oharien jälkeen myyjällä lienee oikeus määrittää raja jonka ylittyessä myyntiartikkelien omissa nurkissa pitämisen rahallinen arvo putoaa miinukselle, tällä sivustolla on lukematon määrä kuvakaappauksia siitä sirkuksesta joka käytetyn tavaran myynnin ympärillä pyörii, ostajilla on omasta mielestään enemmän oikeuksia kuin myyjillä & kaiken pitäisi mennä ostajan aikataulun ja mielenliikkeiden mukaan, Kilokalori ja minä (muiden muassa-) olemme tuohon sirkukseen kyllästyneet ja tehneet päätöksen että vedämme rajan paikkaan X & jos tämä ei ostajalle kelpaa niin voi suksia vittuun inisemästä.

      Lainaa

    77. Mäntylahti-Piiras 7.4.2025 18:37
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Kilokalori: Otetaanpa sellainen vanha kunnon kansantaloustunnin laskuesimerkki, miksi olet väärässä: Henkilö X ilmoittaa että myy sohvan 60e hintaan. Vaihtoehto olisi että hän vie sen itse kaatopaikalle, jolloin sohvan kaatopaikkamaksu vaikkapa -15e ja bensoihin -5e, ja annetaan henkilön tuntityölle hinnaksi -10e 1h ajelusta. [...]
      hinnastosta puuttuu "muut oheiskustannukset" -rivi, kun feissikirppisten sirkusta seuraa vaikka vain kuvakaappausten kautta herää epäilys että niiden myyjien lukumäärä jotka ajoittain hoitavat sirkuksen aiheuttamaa vitutusta nikotiini- ja/tai alkoholituotteilla on merkittävästi suurempi kuin nolla.

      Lainaa

    78. Ohi menevä 8.4.2025 18:32
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Pertti: Ja kun kerran tuli jo sanottua niin näinhän se on sitten tehtävä, vaikka kuinka tyhmältä liikkeeltä alkaisikin tuntumaan.
      Niin munatonta muuttaa mielipidettä ja itse ovat kovimpia tinkimään muilta eli vaatimaan samaan mihin itse eivät suostu.    Kyllä tuo idiootin määritelmän täyttää keviästi.

      Lainaa

    79. Aseistettu herukka 14.4.2025 13:42
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Tinkaamisen jaloon taitoon kuuluu myös jankuttaminen postittamisesta. Ei riitä, että ilmoituksessa lukee ettei postitus ole mahdollinen vaan pitää vielä monta kertaa jankuttaa että "eikö onnistuis?". Ja joka kerta kun saa "Ei", kysytään uudelleen. Tämä on ihan niin kuin vanhempi kieltäisi pikkulasta karkkikaupassa. "Et saa nyt karkkia!" "Mutta mä haluun!" "Ei nyt. Toinen kerta." "Höööh! Mä haluu-uu-uuu-uuu" "Noniin, lähdetäänpäs kaupasta kotiin. Ensi kerralla sitten" Voi vain kuvitella minkälaista vonkaaminen voi olla, kun on kyse parisuhteista. Yrjistä. Voisin spekuloida, että käy hitusen raskaaksi elämä tällaisten tinkaaja-jankuttajien kanssa... Vanhan kansan sanonta "Eikö sana kuulu vai eikö se tehoa?" on erittäin osuva tässä.

      Lainaa

    80. Intiimi peura 17.4.2025 18:07
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Kilokalori: Otetaanpa sellainen vanha kunnon kansantaloustunnin laskuesimerkki, miksi olet väärässä: Henkilö X ilmoittaa että myy sohvan 60e hintaan. Vaihtoehto olisi että hän vie sen itse kaatopaikalle, jolloin sohvan kaatopaikkamaksu vaikkapa -15e ja bensoihin -5e, ja annetaan henkilön tuntityölle hinnaksi -10e 1h ajelusta. [...]
      Hienoja olettamuksia taas

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: cashmere, hengittää, huijaus, ilma, jaffa, kaatopaikalle, kaatopaikka, kirppari, kirppis, kirpputori, kuva, materiaali, nojatuoli, pullo, ukraina, viskoosi, volodymyr zelenskyi